عضو شورای شهر اهواز:
عضو شورای شهر اهواز با اشاره به وجود 23 بازارچه غیررسمی در سطح شهر بر لزوم واگذاری زمین به شهرداری برای ساماندهی این بازارچه‌ها تاکید کرد.
کد خبر: ۶۴۵۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷ 20 August 2018

محمدرضا ایزدی، با اشاره به وضعیت بازارچه‌های غیررسمی سطح شهر اهواز، اظهار کرد: در اهواز 23 بازارچه غیررسمی وجود دارد که وضعیتی غیربهداشتی دارند و تنها یک بازارچه از این تعداد در منطقه مهدیس سامان‌دهی شده است.

وی تصریح کرد: بازارچه‌های غیررسمی در هر هشت منطقه شهری اهواز پراکنده هستند. بازارچه صدف، بازارچه چهارراه نادری پشت مسجد انصاری، بازار عبدالحمید، میدان نهضت‌آباد، بازارچه ملاشیه، بازارچه ورودی عین 2 و بازارچه کیان از جمله بازارچه‌های غیررسمی هستند که طی سالیان گذشته در شهر اهواز به وجود آمده‌اند.

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به مشکلات بهداشتی که بازارچه‌های غیررسمی ایجاد کرده‌اند، گفت: بعد از پایان زمان خرید و فروش، آلودگی‌های باقی‌مانده در این بازارچه‌ها بیداد می‌کند و متاسفانه مرکز بهداشت نیز در این زمینه هیچ‌گونه عکس‌العملی نشان نمی‌دهد.

ایزدی این بازارچه‌های غیررسمی را فاقد بهداشت و نظم دانست و عنوان کرد: همچنین وجود این بازارچه‌ها شرایط نا به سامانی ایجاد کرده و کاسب‌ها و مردم موجب سدمعبر شده‌اند.

وی با اشاره به نیاز شهرداری به زمین جهت ساماندهی بازارچه‌های غیررسمی تصریح کرد: در این راستا باید مجموعه مسکن و شهرسازی زمین در اختیار شهرداری اهواز قرار دهد تا شهرداری بتواند بازارچه‌های منظم و بهداشتی احداث کند.

عضو شورای شهر اهواز افزود: تا زمانی که اداره مسکن و شهرسازی برای ساماندهی بازارچه‌های غیررسمی زمین در اختیار شهرداری قرار ندهد، حل معضل این بازارچه‌ها مشکل است.

ایزدی گفت: علیرغم مکاتباتی که انجام و جلساتی که در این راستا برگزار شده است، تاکنون زمینی از سوی اداره مسکن و شهرسازی جهت ساماندهی بازارچه‌های غیررسمی به شهرداری اهواز واگذار نشده است.

منبع: ایسنا

برچسب ها: شهرداری اهواز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار