مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام از فعالیت 408 تشکل غیر دولتی در استان خبر داد و گفت: این سازمان های مردم نهاد در حوزه اجتماعی و خیریه ای فعال اند.
کد خبر: ۶۴۵۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳ 20 August 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ عهدیه طهماسبی اظهار داشت: پیش از این شمار تشکل های غیر دولتی و استقبال جوانان و گروه های مختلف برای عضویت در این تشکل ها چشمگیر نبود.
وی ادامه داد: دوران طلایی فعالیت های اجتماعی فرهنگی سازمان های مردم نهاد در دولت تدبیر و امید رقم خورده زیرا دولت به کارکرد این سازمان های غیر دولتی اهمیت زیادی می دهد.
مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام افزود: با توجه به ترکیب جمعیتی استان و بیشترین آمار جمعیتی جوانان و همچنین دانش آموختگان دانشگاهی می توان ادعا کرد که استان ایلام از سرمایه های انسانی بسیار بزرگی برخوردار است و بزرگان و فرهیختگان استان ظرفیتی ارزشمند برای توسعه استان محسوب می‌شوند.
طهماسبی در خصوص عملکرد تشکل های غیر دولتی استان اظهار کرد: اواخر سال گذشته 37 قرارداد با سازمان های مذکور منعقد شد و بیش از 130برنامه‌ در راستای پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی در استان انجام شد.
وی اضافه کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده برای 6 ماهه دوم امسال نیز ادامه سعی داریم با فعال شدن این تشکل های غیر دولتی در زمینه آسیب های اجتماعی و امور خیریه ای فعالیت های بیشتری انجام دهیم.
مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام نقش سمن ها را در مهار آتش سوزی های جنگل های بلوط و پاکسازی محیط زیست استان حائز اهمیت برشمرد و گفت: سازمان های مردم نهاد می توانند به عنوان بازوی اجرایی دولت کمک زیادی در امر کاهش آسیب ها و فعالیت های خیریه ای داشته باشند.
وی ابراز امیدواری کرد که تشکل های غیر دولتی با حضور گروه های مختلف به ویژه جوانان در استان بتوانند در امر کاهش بسیاری از آسیب ها پیشگام شوند./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار