آیت الله مدرسی:
عضو فقهای شورای نگهبان راه ‌حل معضلات کشور را بازگشت مسئولین به خط ترسیم‌شده توسط امام خمینی (ره)و رهبری دانست و گفت: اصلی‌ترین دلیل معضلات اقتصادی کشور بی‌تدبیری‌ها و اعتماد بی‌جا به غرب است.
کد خبر: ۶۴۵۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱ 20 August 2018

 آیت‌الله«محمدرضا مدرسی» با اشاره به در پیش بودن ایام پربرکت ماه ذی‌الحجه به‌خصوص روز عرفه، عید قربان، ایام حج و عید عظیم غدیر، اظهار کرد: بهره‌گیری بهینه از این ایام درگرو تزکیه نفس و کسب آمادگی معنوی لازم است .

وی بابیان این‌که آیین حج فرصتی برای مسلمین است تا ضمن افزایش معنویت و نزدیکی به خداوند، وحدت و همبستگی و عظمت جهان اسلام را نشان داده با فتنه‌های مستکبرین مقابله کنند، افزود: متأسفانه وهابیت خبیث و جریان تکفیری که کعبه و سرزمین مکه را در اسارت گرفته‌اند، اجازه نمی‌دهند مسلمین بهره لازم را از حج ببرند .

عضو فقهای شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که هر انسانی که اندکی آشنایی با مسائل سیاسی و اقتصادی داشته باشد به‌وضوح در می‌یابد که عمده دلیل معضلات امروز کشور سوء تدبیرها و اشتباهات مدیریتی است، گفت: اگر در سال‌های اخیر این سوء تدبیرها و اعتمادهای بی‌جا به غربی‌ها و افراد ناصالح و ناکارآمد نبود، انقلاب و کشور با سرعت بیشتری در مسیر پیشرفت و تعالی حرکت می‌کردند و مشکلات امروز وجود نداشت .

مدرسی در این راستا تصریح کرد: بخشی از معضلات امروز نیز ناشی از تکرارهای اشتباه و عدم دقت ما مردم در انتخاب مسئولین است که لازم است نسبت به این مهم نیز توجه ویژه ای داشته باشیم و از آن درس بگیریم .

این مقام مسئول در ادامه بابیان این‌که امیدواریم امروز مسئولین و دولتمردان از خطاها و اعتمادهای بی‌جایی که به غربی‌ها داشتند درس گرفته باشند، خاطرنشان کرد: معضلات امروز کشور در برابر فتنه‌ها و سختی‌هایی که این کشور در طول این چهل سال با سربلندی پشت سر گذاشته است، کوچک است و مردم و مسئولین با همدلی و انقلابی عمل کردن می‌توانند این معضلات را پشت سر بگذارند .

وی به ظرفیت‌ها و توانمندی فراوان داخلی برای حل معضلات اشاره و بیان کرد: با بازگشت مسئولین به خط ترسیم‌شده توسط امام راحل عظیم‌الشأن و رهبر معظم انقلاب و تکیه و اعتماد آن ها به توان داخلی و نیروهای مردمی؛ کشور با سرعت بیشتری به سمت پیشرفت و تعالی روزافزون حرکت خواهد کرد .

عضو فقهای شورای نگهبان همچنین به منویات مقام معظم رهبری پیرامون دلیل معضلات و راه‌حل‌های آن اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در طول این سال‌ها، همواره هم در جلسات مختلف و سخنرانی‌ها و هم به‌صورت مکتوب و... نسبت به لزوم اصلاح رویه‌ها و شیوه‌های مدیریتی و ضرورت تکیه به توان داخلی به‌جای اعتماد به غربی‌ها تذکر دادند .

وی در پایان با اشاره به این‌که هرکجا در این سال‌ها پیشرفت و موفقیتی داشتیم به دلیل انقلابی عمل کردن و تکیه به توانمندی‌های داخلی بوده، گفت: مردم این کشور توانسته‌اند با اعتماد به خداوند و حرکت در مسیر مقاومت و عزت سخت‌ترین فتنه‌ها را خنثی کنند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار