معاون استاندار يزد تاكيد كرد:
معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار يزد با اشاره به امر مهم نهادسازي در انقلاب اسلامي، اظهار كرد: نهادهاي ايجاد شده در كشورمان پس از گذشت چهار دهه از انقلاب نه تنها سربار جامعه نيستند بلكه همچنان كارايي و پويايي خود را حفظ كرده‌اند.
کد خبر: ۶۴۵۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰ 20 August 2018

 «علي زيني‌وند» در مراسم تجليل از ياوران اشتغال كميته امداد استان با تاكيد بر اهميت توجه به موضوع اشتغال و اهتمام به رفاه و معيشت مردم به ويژه در شرايط كنوني، گفت: نوع انگيزه مديران مي‌تواند راهگشاي مشكلات مردم و مجموعه‌ي كشورمان باشد.

وي در ادامه به ديدگاه خوب جمهوري اسلامي به موضوع نهادسازي در كنار ساير اقدامات صورت گرفته از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي و شكل‌گيري نظام اشاره كرد و يادآور شد: نهادسازي در دنياي مدرن امروز بخش از پيشرفت كشورهاي پيشرفته و در حال توسعه را شكل داده است.

زيني‌وند خاطرنشان كرد: خوشبختانه ماموريت‌هاي نهادهاي ايجاد شده در كشورمان به نوعي متناسب با زمان تعريف شده كه امروز پس از چهار دهه نه تنها اين نهادها به سرباري براي جامعه تبديل نشده بلكه همچنان كارايي و پويايي خود را حفظ كرده‌اند.

وي ادامه داد: خوشبختانه نهادهايي مانند كميته امداد، جهادكشاورزي، سپاه و بسيج و غيره به عنوان زاييده‌هاي انقلاب اسلامي نه تنها به كشورمان در حفظ استقلال خود كمك كرده بلكه استفاده از اين تجربه خوب كشورمان در ديگر كشورهاي منطقه، آنها را در سال‌هاي اخير از سقوط احتمالي نيز نجات داده است.

معاون استاندار به تغيير كاركردهاي كميته امداد در طول حيات خود تاكنون اشاره و تصريح كرد: در حالي كه كميته امداد در بود تشكيل انقلاب براي فقرزدايي در جامعه ستمديده آن دوران شكل گرفت ولي امروز اين ماموريت‌ها به اقتضاي دوران به توانمندسازي و خودكفايي قشر محروم جامعه سوق يافته است.

وي در بخش ديگري از سخنانش به شرايط اقتصادي كنوني جامعه و جنگ رواني ايجاد شده از سوي كشورهاي معاند اشاره كرد و گفت: خوشبختانه دولت منابع و تسهيلات خوب و ارزان قيمتي را براي بخش اشتغال به ويژه در بخش اشتغال روستايي و عشايري تعريف و اجرايي كرده است كه بايد از آن استفاده و بهره بيشتري برده شود.

وي به تجربه‌ي گرامين بانك كشور فقير بنگلادش اشاره و تاكيد كرد: بايد از علم دنيا در استفاده از منابع مالي ارزان قيمت كه در كشورمان متاسفانه بسيار ضايع مي‌شود، بهره بگيريم.

زيني‌وند به حجم بالاي اعتبارات تخصيص يافته به امر رونق كسب و كار و اشتغال در استان و كشورمان اشاره كرد و گفت: اگر مديران با نگاه تسهيل‌گري اقدام به اعطا و هدايت تسهيلات اشتغال كنند، قطعاً تحولي اساسي در حوزه كسب و كشورمان شكل خواهد گرفت.

معاون استاندار در بخش پاياني سخنانش نيز به اهميت موضوع آموزش و حرفه‌اموزي اشاره و عنوان كرد: بايد بخشي از هزينه‌هايي كه امروز در بخش آموزش عالي صرف مي‌شود صرف مهارت‌آموزي جوانان كشورمان شود و كميته امداد از نهادهايي است كه مي‌تواند به اين امر كمك كند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار