مدیرکل منابع طبیعی شمال کرمان:
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان گفت: عملیات مالچ پاشی طی امسال به دلیل نبود اعتبارات متوقف شده است.
کد خبر: ۶۴۵۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۹ 19 August 2018

مهدی رجبی ظهر یکشنبه در شورای اداری استان کرمان با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور در سالن شهید مرتضوی استانداری اظهار داشت: کرمان یک استان بیابانی است که فعالیت های بیابان زدایی در آن در حال انجام است.

وی افزود: در استان کرمان در مجموع چهار هزار و ۷۰۰ هکتار مناطق تحت تاثیر فرسایش بادی داریم که ۲۶۰ هزار هکتار آن در شرق استان قرار دارد.

رجبی از مالچ پاشی دو هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی در نرماشیر و ریگان طی سال گذشته خبر داد و افزود: سال گذشته از محل اعتبارات صندوق توسعه پول حمل و ماچ پاشی به صورت نقد تامین شد.

وی تصریح کرد: سال گذشته سه میلیارد تومان به صورت نقد به پالایشگاهای شیراز و تهران بابت مالیات پرداخت کرده ایم اما امسال هنوز به دلیل نداشتن پول در زمینه ماچ پاشی اقدامی صورت نگرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزی داری شمال استان کرمان عنوان کرد: برای مالچ پاشی، حمل و پرداخت مالیات نیاز به ۱۵ میلیارد تومان پول داریم و زمان به دلیل نداشتن پول در حال از دست رفتن است.

وی گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده باید سه هزار هکتار از مناطق تحت تاثیر فرسایش بادی در شرق استان مالچ پاشی شود که دو هزار هکتار آن مربوط ریگان و هزار هکتار آن در فهرج است.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار