رئیس اداره بهزیستی مهریز:
رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهریز با اشاره به فعالیت‎‌های اورژانس اجتماعی این شهرستان درزمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: 42 درصد از دعاوی خانوادگی ارجاع شده به این مرکز به سازش ختم شده است
کد خبر: ۶۴۵۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳ 19 August 2018

علیرضا علیزاده در جمع خبرنگاران، با اشاره به موفقیت‌های اداره بهزیستی شهرستان مهریز در حوزه‌های مختلف فرهنگی و خدماتی، اظهار داشت: در سال گذشته این اداره در امر اطلاع‌رسانی و خبرسازی موفق به کسب رتبه دوم استان یزد شد.

وی افزود: همچنین اداره بهزیستی شهرستان مهریز در سال گذشته در حوزه سالمندان یکی از بهترین مراکز استان بوده و خدمات بسیار خوبی را به این قشر حساس ارائه کرده است.

تصویب سند جامع پیشگیری از اعتیاد مهریز

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهریز در ادامه با اشاره به اینکه یارانه تمام مراکز تحت نظارت اداره بهزیستی شهرستان به‌طور کامل پرداخت می‌شود، تأکید کرد: طی یک سال گذشته مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به‌عنوان یارانه به مراکز توان‌بخشی و سالمندان مهریز پرداخت‌شده است.

علیزاده همچنین از کمک‌های موردی این اداره برای معیشت افراد تحت حمایت و نیز کمک‌تحصیلی دانشجویی به مبلغ ۸۰ میلیون تومان خبر داد.

این مسئول تصریح کرد: در اولین جلسه شورای پیشگیری از اعتیاد که در ابتدای سال جاری برگزار و سند جامع پیشگیری از اعتیاد شهرستان به تصویب رسید. مهریز پس از مرکز استان، دومین شهری است که در امر تدوین سند جامع پیشگیری از اعتیاد، پیشتاز بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد: سه کلینیک و یک کمپ ترک اعتیاد در شهرستان وجود دارد که به‌طور منظم هرماه حدود ۱۵۰ نفر از خدمات این مراکز استفاده می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهریز در ادامه تأکید کرد: در سال گذشته تعداد ۳۳۰ زوج از سوی مراجع قضایی برای سازش و بازگشت به زندگی به مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان مهریز مراجعه کرده‌اند که از این تعداد حدود ۴۲ درصد از پرونده‌ها منجر به سازش شده است.

اشتغال و مسکن، دو مشکل عمده گروه‌های هدف بهزیستی

علیزاده بابیان اینکه درصد بالایی از مراجعه‌کنندگان به مرکز اورژانس اجتماعی غیربومی‌اند، گفت: جهت آگاه‌سازی و کاهش آمار طلاق، تفاهم‌نامه‌ای بین بهزیستی، دادگستری و دفاتر رسمی ثبت ازدواج به امضا رسیده است که بر مبنای آن افراد قبل از عقد رسمی، می‌بایست مهارت‌های جنسی، ارتباطی و زناشویی را طی ۱۶ ساعت در کارگاه‌هایی که توسط این اداره برگزار می‌شود بیاموزند.

این مسئول خاطرنشان کرد: اشتغال و مسکن دو مشکل عمده گروه‌های هدف بهزیستی است و در همین راستا اقدامات خوبی را در دستور کار قراردادیم. طی یک سال گذشته، برای ۵۹ طرح خوداشتغالی و ۷۶ مورد مشاغل خانگی، حدود دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد پرداخت‌شده است.

وی از اشتغال افراد معلول و کم‌توان شهرستان در مهدکودک‌ها و دیگر مراکز تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان خبر داد و گفت: مراکز تحت حمایت این اداره، از معلولان برای تأمین ۲۰ درصد از نیروهای خود استفاده می‌کنند و این در حالی است که این رقم برای مراکز دولتی حدود ۳ درصد است. در سال گذشته هیچ ارگان دولتی، از گروه‌های هدف این اداره برای اشتغال جذبی نداشته است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار