کد خبر: ۶۴۵۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲ 19 August 2018

معاون اول رییس جمهوری گفت : شرایط کشور، شرایطی نیست که دولت تضعیف شود، تضعیف دولت، تضعیف ایران و نظام را به دنبال دارد و هر کس که دلسوز ایران و اسلام است برای بهتر اداره شدن کشور کمک کند.

به گزارش ایرنا، «اسحاق جهانگیری» عصر شنبه ضمن بازدید از سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در جمع خبرنگاران گروه اخبار سیاسی ایرنا در پاسخ به سوالی درمورد تجمع پنج شنبه گذشته در قم که شعارهایی در راستای تخریب دولت در آن داده شد، اظهارداشت: پس از هشتم یا نهم دی ماه گذشته روزی که نخستین تظاهرات در مشهد آغاز شد، در یک جلسه سیاسی بیان کردم که براساس خبرهایی که داریم این تجمعات را کسانی راه می اندازند که بعدا دود این اتفاقات به چشم خودشان می رود.

وی افزود: بسیاری از این جمله تعجب کردند، زمان زیادی نگذشت در حدود چهار یا پنج روز بعد همه فهمیدند که این تظاهرات چه اشتباهی بوده است.

معاون اول رییس جمهوری خاطرنشان کرد: فرصت برای نقد دولت و شعار دادن علیه آن زیاد است، ولی نباید در این شرایط که آمریکا جنگ اقتصادی علیه ایران به راه انداخته است دولت را تضعیف کرد.

جهانگیری تصریح کرد: به صورت طبیعی فرمانده مبارزه با این جنگ اقتصادی، دولت و رییس جمهوری است، تضعیف جبهه داخلی بخصوص کسانی که میدان دار مبارزه با این جنگ اقتصادی هستند، به نفع طرف مقابل می شود.
وی یادآور شد: حتی اگر این شعارها و جلسات از سر دلسوزی باشد قطعا به ضرر مردم خواهد بود.

پیگیری ها برای جلسه بزرگان نظام در حال انجام است

معاون اول رییس جمهوری همچنین در پاسخ به سوالی درباره اظهارات چندی پیش وی مبنی بر این که بزودی شاهد برگزاری جلسه بزرگان نظام خواهیم بود، گفت : ان شاءالله به زودی شاهد اتحاد و اجماع خوبی در کشور خواهیم بود، هر چه از آن زمان که این حرف را زدم، می گذرد اعتقادم به این موضوع بیشتر می شود.
جهانگیری تصریح کرد: پیگیری هایی در این زمینه انجام دادم، امیدوارم که به زودی نتیجه دهد، در صورت نتیجه دادن این پیگیری ها اطلاع رسانی می شود.

فسادهای بزرگی در گذشته رخ داد

وی در پاسخ به سوالی درباره برخی افراد که مسئولیت دولت قبل از دولت تدبیر و امید را در اختیار داشتند و امروز مدعی هستند که دولت دوازدهم باید استعفا کند، گفت: این حرف ها را بیشتر شوخی می بینم، زمانی در گذشته مسیر اشتباه طی شده است به جای این که آن زمان از مسیر اشتباه حمایت می شد باید با آن اشتباهات برخورد می شد.

معاون اول رییس جمهوری خاطرنشان کرد: آنان در گذشته بانی فسادهای بدی در کشور شدند، فسادهای تلخ و بزرگی در کشور رخ داد مسئولان عالی رتبه کشور در آن زمان به نوعی درگیر این موضوع بودند، در گذشته برخی مقامات دستگیر شدند، اگر به آن پرونده ها رسیدگی می شد امروز چنین حرف هایی را به دنبال نداشت.

جهانگیری افزود: زمانی که تعلل و کوتاهی در انجام وظایف دستگاه هایی که باید اقداماتی را انجام دهند، می شود، طرف این حرف ها را می زند، این حرف ها نتیجه ندارد و ما باید همان مسیر صحیح را برویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار