امروز ده ها نفر از این مسافربران با تجمع در مقابل راهداری وحمل ونقل استان خواستار تجدیدنظر در این تصمیم و اجرای راهکاری شدند تا حقوق آنان نیز در آن لحاظ شود همچنین این مسافربران خواستار ساماندهی قانونی و بازگشت تاکسی های عمومی به پایانه مرزی و حذف خودرو های شخصی از پایانه مسافربری مهران شدند
کد خبر: ۶۴۴۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲ 18 August 2018

به گزارش تابناک ایلام؛این سالها موضوع بی نظمی های شکل گرفته در پایانه مسافربری مرز مهران منتج به رویش پدیده ای زشت وناپسند به نام "مسافر فروشی " شد . پدیده ای ناخوشایند که درآن از  مسافران غیرایرانی وایرانی ورودی به مرز مبالغ غیر متعارفی را تحت عنوان کرایه دریافت اما کمی پایین تر از مرز به بهای ناچیزی به سایر مسافربران شخصی فروخته می شدند!

این موضوع به حدی ناخوشایند وغیر معمول جلوه کرده وچهره ناخوشایندی از کشور بر جای گذاشت که بررسی آن در دستورمدیران ارشد استان ودستگاههای نظارتی قرار گرفت . تا این که خروجی تصمیمات اتخاذ شده به این ختم شد که پایانه مسافربری در ترمینالی بیرون از شهر متمرکز شود.

هرجند این اقدام و تصمیم دیر هنگام می تواند به ساماندهی وسازماندهی وقانونمند شدن مسافر برها انجامد واز طرفی از راه را بر هرگونه هرج ومرج وبی قانونی در حمل ونقل مسافر وتضییع حقوق مسافرین ودیگر رانندگان ببندد ،اما از سویی دیگر تعجیل دراجرایی شدن این تصمیم و عدم مطالعه آن مشکلاتی هم بر  شهروندان و هم بر مسافربران کرایه ای تحمیل نموده است.

امروز دهها نفر از این مسافربران با تجمع در مقابل راهداری وحمل ونقل استان خواستار تجدیدنظر در این تصمیم و اجرای راهکاری شدند تا حقوق آنان نیز در آن لحاظ شود.همچنین این مسافربران خواستار ساماندهی قانونی و بازگشت تاکسی های عمومی به پایانه مرزی و حذف خودرو های شخصی از پایانه مسافربری مهران شدند

یکی از این رانندگان در گفتگو وبا خبرنگار ما اظهار داشت : ما 200 راننده مسافربر ناوگان عمومی ساکن مهران می باشیم که بیشتر این رانندگان از سابقه ۱۰ و ۱۵ ساله برخوردار می باشند که در حال حاضر بنا به دلایل ساختی بصورت قهری و یک جانبه به علت برچسب مسافر فروشی ما را از حضور در مرز محروم کرده اند.


وی افزود:با توجه به مکاتبات انجام شده بنا بر مستندات درسالهای گذشته به درخواست و امضا خود رانندگان تقاضای مقابله با مسافر فروشی و حذف دلالان را در مرز مهران از مسئولین مربوطه خواستار شده ایم که متاسفانه از سوی مسیولین مربوطه بررسی صورت نپذیرفت.

یکی دیگر از رانندگان گفت : هیچ مسئولی برای حقوق شهروندی ما رانندگان عمومی شهرستان مهران ارزش و اهمیتی قائل نیست و در حال حاضر از لحاظ درآمدی با مشکل جدی رو به رو هستیم نه توان پرداخت مایهتاج خانواده هایمان را داریم نه درامدی برای پرداخت مالیات و عوارض که ماهانه از ما دریافت میکنند با ورود خودروهای شخصی به پایانه مسافر تمامی حقوق ما رانندگان ناوگان عمومی پایمال شد و سهم ما که ساکن این شهرستان هستیم از رانندگان کرمانشاهی کمتر شده است .

یکی دیگر از رانندگان بیان داشت : ما با حضور رانندگان بی مدارک در ناوگان عمومی تاکسیرانی مخالف هستیم و نبود این افراد باعث راحتی خود رانندگان قانون مدار است و بار ها این موضوع را به صورت مکتوب اعلام داشته ایم .


وی ادامه داد: درخواست ما بازگشت به پایانه مرزی است به صورت قانونی و با نظارت دستگاه های نظارتی وهم اکنون همچون گذشته بر گفته خود پایبندیم که با افرادی که مجوز ها لازم را ندارند برابر قانون برخورد و از ورود به پایانه جلوگیر شود .

جمعی دیگراز رانندگان اینگونه اظهار کردند :ترمینال مسافربری که توسط شهرداری سابق با قیمت 120میلیون تومان به مزایده گذاشته و واگذار شد که هم اکنون مدیریت آن از نظم و قانونی خاصی پیروی نمی کند، مسافرین را بین خودرو های شخصی با گرفتن حق کمسیون دوبرابرتقسیم می کنند .  اگرکمیسیون  برای ما ۳۰ هزار تومان است از انها ۷۰ هزار تومان دریافت میکنند و با داشتن این منبع درآمد بالا حق تقدم و رعایت عادلانه تقسیم مسافرین بین رانندگان وجود ندارد.

رانندگانی نیز مدعی شدند:شهرداری و فرماندار مهران با استفاده از نفوذ و برای منفعت شخصی چند دستگاه ون و خودرو های سواری شخصی از آشنایان خود را وارد پایانه مسافر بری کرده اند و به همین دلیل می باشد تاکید بر حضور خودرو های شخصی در این پایانه را دارند .

رانندگان دیگر اینچنین بیان داشتند : تصمیمات مسئولین برای عدم ورود تاکسیرانان به پایانه مرزی بر این پایه بود که مسافرفروشی در پایانه مرزی مهران ریشه کن شود و ما منکر آن نیستم که افرادی با خودروهای پلاک عمومی و بدون مدارک و مجوز های لازم اقدام به مسافر فروشی نموده است اما این دلیل نمی شود جز را فدای کل کرد همکنون که اجازه به رانندگان شخصی داده شده چرا مسافرین را در شهر مهران به ما تاکسی داران میفروشند آیا می توان به خودرو های شخصی که اسمی از آن ها در هیچ سامانه ای نیست اعتماد کرد در صورتی ما از صورتحساب،مدارک کامل و ثبت مسافرین در سامانه آنلاین حمل و نقل برخوردار هستیم./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فاضلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
وقتیکه تصمیم بدون کارشناسی باشه نتیجه همینه..بهترین راه سامان مرز انتقالرشرکت های مسافری به داخل شهر..بعدتوزیع عادلانی مسافرتوسط افرادمجرب درسالن پایانه وسلام
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار