مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان کویر یزد با تشریح اقدامات صورت گرفته در انتقال آب به یزد، بیان داشت: ما با شعار "آب برای دوستی" بر این باوریم که آب به جای جنگ، می تواند سبب صلح و دوستی استان های کویری شود.
کد خبر: ۶۴۴۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹ 18 August 2018

به گزارش تابناک یزد؛ محمدرضا رضایی نژاد در نشستی که به مناسبت هفته خبرنگار برگزار شد؛ ضمن تبریک این روز به اهالی فرهنگ و رسانه، شفاف سازی و بیان حقایق جامعه را از رسالت های فعالین این عرصه دانست.
وی با اشاره به اینکه در شرایط دشوار اقتصادی کشور استفاده از ظرفیت های جامعه در قالب تعاونی اثرات موثرتری را به همراه خواهد داشت؛ عنوان کرد: گروه تعاونی پیشگامان کویر یزد توانسته است در طول سالیان گذشته با همراهی، اعتماد و مشارکت مردم و سرمایه گزاران اقدامات شایسته ای را در جهت استفاده از این ظرفیت ها بهره گیرد و راستای اعتلای اقتصاد این مرز و بوم گام بلندی بردارد و به یاری آن ها بشتابد.
رضایی نژاد با بیان اینکه پیشگامان کویر یزد در زمینه مصرف اب اقدامات ارزشمندی انجام داده است؛ تصریح کرد: شرکت تعاونی فرا استانی تولیدی و توزیعی با مشارکت پنج شرکت بزرگ اقتصادی با شعار " آب برای دوستی" تاسیس شده است تا با این محوریت که تمامی مناطق در جوار خط انتقالی آب به یزد به این نعمت به صورت حق آبه دسترسی و مشارکت داشته باشند و به جنگ بحران کم آبی بشتابند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه آب می تواند سبب دوستی استان های کویری شود؛ تصریح کرد: آب می تواند باعث دوستی شود و در این انتقال هرکس که امتیاز آن را دارد استفاده کند یا بفروشد و اجاره دهد. مردم بیایند برای مردم آب ایجاد کنند. انتظاری بر کمک های دولتی به دلیل حجم عظیم این اقدام نیست و خودمان باید برای این مهم برنامه ریزی کنیم و به یاری خودمان بشتابیم. بر این باوریم که آب به جای جنگ، می تواند سبب صلح و دوستی استان های کویری شود و روح امید را در دل کویرنشینان زنده کند.
رضایی نژاد با تاکید بر اینکه پیشگامان در تلاش بوده است تا حافظ خوبی برای سرمایه های مردم باشد؛ افزود: اعتقادم این است که می توان از ظرفیت پول خرد مردم کارهای بزرگی را انجام داد. با این روش می توان اقتصاد کشور را حفظ کرد و در این جنگ اقتصادی با اعتماد و حضور مردم و استفاده از ظرفیت هایشان دیگر نیازمند سرمایه گذارهای خارجی نباشیم و ضمن ساخته اینده خود، خدمت بزرگی به کشور کنیم.
مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان کویر یزد با بیان اینکه عدم حمایت از سرمایه های اجتماعی، تهدید اقتصادی است؛ عنوان کرد: اعتماد متقابل میان مردم و فعالین اقتصادی خصوصی و دولتی سرمایه اصلی هر کشور و مجموعه ای است و باید در جهت حفظ آن کوشید.
رضایی نژاد با اذعان بر اینکه مشارکت مردم می تواند کشور را از بحران های اقتصادی حفظ کند؛ بیان داشت: ذخیره دانایی و پولی چشمگیری در خانه های مردم موجود می باشد اما از لحاظ استفاده و بهره برداری دچار ضعف هستیم. ما باید از این ظرفیت به نحو احسن در جهت ارتقا قدرت اقتصادی کشور بهره گیریم و صنعت را از تعطیلی نجات داده و رونق مضاعفی بر آن ببخشیم.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه جوسازی ها علیه گروه تعاونی پیشگامان کویر یزد اختلالی در ادامه حیات این مجموعه به وجود نمی آورد؛ اظهار کرد: هر فعالیتی حیات خاص خود را دارد. ما در وهله های مختلف زمان به فعالیت های مختلفی اقدام می کنیم و در تلاشیم تا به ارزش افزوده این شرکت بیفزاییم و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار