رئیس بخش نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی ایلام به خانواده هایی که قصد ذبح دام برای عید قربان دارند، توصیه کرد: احشام عید قربان خود را از میادین عرضه دام یا کشتارگاه های دارای مجوز خریداری کنند.
کد خبر: ۶۴۴۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹ 18 August 2018

حسین بشاره صیفی اظهار داشت: در روز عید قربان سلامت گوشت تمام احشام مستقر در مراکز عرضه دام و کشتارگاه ها توسط گروه های نظارتی مورد بررسی قرار می گیرد.
وی افزود: در هر شهرستان 2 گروه نظارتی در مراکز عرضه دام، کشتارگاه ها و امامزاده های محل تردد زائران را مورد رصد و پایش قرار می دهند و در محل اداره کل در مرکز استان ایلام هم 2 گروه ثابت و در کشتارگاه صنعتی ایلام نیز یک گروه مستقر هستند.
رئیس بخش نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی ایلام یادآور شد: هر گروه نظارتی متشکل از یک ناظر سلامت دام و یک روحانی برای نظارت بر نحوه ذبح و خواندن ادعیه مخصوص عید قربان بر روی دام است.
بشاره صیفی گفت: این گروه های نظارتی با بازرسی قبل، حین و بعد از کشتار دام، اندام های آلوده به بیماری را جدا و ضبط و از عرضه آن به خریداران جلوگیری می کنند.
وی با بیان اینکه مردم تا حد امکان از کشتار دام در منازل خودداری کنند، تاکید کرد: اما در صورت مشاهده بافت مریض و آلوده یا مشکوک شدن به اندام لاشه موضوع را به دامپزشکی شهرستان خود اطلاع دهند تا گروه های نظارتی در محل برای تایید سلامت دام حاضر شوند.
رئیس بخش نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان ایلام اظهار داشت: سال گذشته سه مورد سرکشی به منازل به خواست خانوده ها برای بازدید از لاشه دام قربانی شده صورت گرفت.
وی تاکید کرد: اما هیچ گونه نظارتی بر کشتار و سلامت دام های ذبح یا عرضه شده در مناطق غیرمجازی چون مهدی آباد نمی شود و مردم از خرید دام قربانی در این مناطق خوددارای کنند./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار