مدیرکل اوقاف فارس: با بیان اینكه مردم این استان همواره در امور خیر پیشتاز بوده‌اند به طوری كه فارس رتبه نخست تعداد موقوفات كشور را داراست، از ثبت ۱۱ وقف طی سال جاری در این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۴۳۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴ 15 August 2018

 

تابناک فارس به نقل از ایکنا:حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس با بیان اینكه مردم این استان همواره در امور خیر پیشتاز بوده‌اند به طوری كه فارس رتبه نخست تعداد موقوفات كشور را داراست، از ثبت ۱۱ وقف طی سال جاری در این استان خبر داد.
وی ارزش تقریبی این تعداد وقف‌ها را تقریباً یك میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعلام كرد و افزود: خیران شهرستان‌های جهرم و گراش در صدر تعداد وقف‌های ثبت‌شده در سال جاری قرار دارند.
موسوی با بیان اینكه از میان ۱۱ وقف جدید، ۲ وقف مربوط به فعالیت‌های قرآنی است، گفت: هر دو این وقف قرآنی در شهرستان گراش صورت گرفته است كه هر دو توسط درویش هاشمی انجام شده است و شامل ۸ باب مغازه تجاری و یك ساختمان آشپزخانه بوده و برای فعالیت‌های قرآنی و هزینه‌های برگزاری مراسم‌های ولادت و شهادت ۱۴ معصوم در حسینیه ارشاد شهر ارد به ثبت رسیده‌اند.
مدیركل اوقاف فارس گفت: همچنین در شهرستان مهر واقف خیراندیش سلمان بهامین شش دانگ عرصه و اعیان یک باب منزل مسکونی را برای بیماران فقیر و محصلین ایتام فقیر این شهرستان وقف كرده است.
وی اظهار كرد: در شهرستان آباده، ابراهیم ملكی شش دانگ یک باب منزل مسکونی را برای هزینه‌های ضروری مسجد جامع شهر سورمق وقف كرده است.
موسوی بیان كرد: در شهرك مهرگان شیراز نیز، فرح تاج شیر صفت شش دانگ عرصه و اعیان یک باب منزل مسکونی را برای تأمین هزینه‌های حوزه علمیه این كلان‌شهر وقف كرده است.
مدیركل اوقاف فارس گفت: در شهرستان جهرم نیز دو وقف یكی شش دانگ یک قطعه زمین توسط علی امیر سالاری و اسماعیل عباس‌زاده برای احداث مسجد و حسینیه و دیگری شش دانگ عرصه و اعیان یک باب خانه مخروبه توسط غلامعباس توحیدی برای پاركینگ مسجد بهارستان وقف شده‌اند.
وی همچنین ادامه داد: مهدی علیزاده در لامرد نیز شش دانگ عرصه و اعیان یک باب منزل مسکونی را برای ساخت ۸ واحد آپارتمان و انتقال به خانواده‌های با بیش از ۲ معلول و ساخت بنا توسط اداره بهزیستی شهرستان وقف كرده است.
موسوی گفت: در روستای كته خفر مرتضی قلی رستگار ششدانگ عرصه و اعیان یک قطعه زمین برای احداث مجتمع فرهنگی از جمله دارالقرآن و کتابخانه، در شهرستان استهبان عصمت هوشیاران شش دانگ عرصه و اعیان یک قطعه زمین جهت ساخت و ساز مسجد و حسینیه محله سادات و همچنین در روستای فهلیان ممسنی، علاء الدین محمد طباطبائی شش دانگ یک قطعه زمین را به منظور احداث كتابخانه وقف كرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار