مشاور استاندار ایلام در امور جوانان استفاده از ظرفیت جوانان در حوزه های مختلف در دوران مدیریت سلیمانی دشتکی را رو به رشد و مثبت دانست.
کد خبر: ۶۴۳۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷ 15 August 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ مهدی فیلی در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان در دهلران گفت: نگاه استاندار به مقوله جوانان متفاوت است و گواه این ادعا هم تحولات عظیم در استفاده از جوانان در پست های مدیریتی و مشورتی است که این روند همچنان ادامه دارد.
وی با اشاره به پویایی و انگیزه جوانان برای خدمت به جامعه افزود: جوانان بازخوردها را می گیرند و استفاده می کنند و اعتماد به آنها در پست های مدیریتی و مشورتی و فراهم کردن محیط اعتماد به آنها در کنار مدیران نقش مهمی در پیشبرد امور دارد.
وی با اشاره به سرمایه گذاری دولت بر روی جوانان و استفاده از این ظرفیت در همه حوزه ها یادآور شد: دولت ، مدیران و مسئولان باید تلاش کنند افراد درستی را از بین جوانان برای مدیریت ها انتخاب کنند.
مشاور استاندار ایلام در امور جوانان با فرابخشی دانستن حوزه جوانان تاکید کرد: دانشگاه ها باید جوانان را با کارآفرینی و اشتغال آشنا و فارغ التحصیل کنند و جلسات با جوانان در راستای کسب نظرات و پیشنهادات آنها مد نظر داشته باشند.
وی افزود: اگر جوانان ما روحیه انتقاد و مطالبه گری داشتند شاید الان خیلی از مشکلات در حوزه جوانان وجود نداشت و باید دانست که منقد غرض ورز نیست و بعد از ان پیشنهادات و راهکارهایی هم دارد.
فرماندار دهلران نیز با اشاره به مرزی بودن شهرستان و بیش از 50 درصد مرز استان در دهلران گفت: در این مناطق جوانان بیشتر در معرض آسیب هستند که همه باید با تلاش و برنامه ریزی هدفمند موضوعات جوانان را دنبال کنند.
سید حسینعلی موسوی بر ضرورت پیگیری و برگزاری منظم جلسات ستاد ساماندهی جوانان تاکید و اضافه کرد: در این جلسات باید با هدف گذاری و برنامه ریزی برای تسریع در امور جوانان همه دستگاه ها عنایت ویژه داشته باشند.
وی رسالت دانشگاه ها در حوزه جوانان و ایجاد اشتغال و آگاهی بخشی به جامعه تاکید کرد و ادامه داد: برگزاری نشست های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی در دانشگاه ها مد نظر باشد.
فرماندار دهلران با اشاره به نگاه دولت های اصلاح طلب در خصوص نقد برای پیشرفت و اصلاح جامعه گفت: جامعه بدون نقد اصلاح نمی شود و این مهم باعث ساختن جامعه می شود.
وی با اشاره به نگاه استاندار و مشاور جوان استاندار به مسائل جوانان اظهار داشت: این نشان از پویایی و کار آمدی و انگیزه جوانان در حوزه های مختلف است که همه مسئولان باید بدان اهتمام داشته باشند.
موسوی نیروی انسانی و ثروت و منابع ملی و زمین و کشاورزی را از فاکتورهای توسعه ذکر کرد و افزود: مهم ترین قشر منابع انسانی جوانان هستند که البته با داشتن تحرک و پویایی و انگیزه و تخصص می توانند آینده یک مملکت را رقم زنند.
وی مسکن و ازدواج و اشتغال را از دغدغه های جوانان ذکر کرد و یادآور شد: مهم ترین این موضوع ها اشتغال است که دولت در این زمینه با اعطای تسهیلات کم بهره گام های مثبتی برداشته است.
فرماندار دهلران تاکید کرد: در شهرستان دهلران نیز دولت در جهت اشتغال از طریق واگذاری طرح ها به بخش خصوصی و تسهیلات 4 درصد بیش از 120 میلیارد ریال برای طرح های روستایی هزینه کرده است.
وی با اشاره به برگزاری جلسات منظم اقتصاد مقاومتی استانی به ریاست استاندار گفت: در شهرستان ها نیز این جلسات منظم و در راستای حل مشکلات اشتغال برگزار می شوند و خروجی آنها در حوزه اشتغال مثبت است.
مشاور فرماندار دهلران در امور جوانان ضمن تشکر از پیگیری استاندار محترم در زمینه امور جوانان و دستور شخص استاندار در زمینه معرفی طرح های درآمد زا به جوان و نگاه ویژه و پبگیری های فرماندار دهلران در زمینه جوانان گفت: باید دسترسی جوانان به مدیران و مسئولان آسان باشد و در کمیته سرمایه گذاری شهرستان طرح های جوانان بررسی شود و جوانان برای پیگیری طرح ها با مشکل مواجه نباشند.
حسین اسماعیلی اشتغال جوانان را یادآور شد و با اشاره به پیگیری فرماندار دهلران در خصوص اشتغال جوانان در شرکت های منطقه افزود: توجه به اشتغال جوان قطعا میتواند یکی از زمینه های پیشگیری از اعتیاد باشد.
در این نشست اعضا نظرات و پیشنهادات و اقدامات خود را در حوزه جوانان بیان کردند./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار