مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام گفت: این مرکز آمادگی دارد با هر نهاد یا دستگاهی که نیروی انسانی این رصد خانه را تامین کند همکاری و امکانات و تجهیزات لازم را در اختیار آنها بگذارد.
کد خبر: ۶۴۳۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶ 14 August 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛حبیب الله بخشوده اظهار داشت: برای راه اندازی مرکز نجوم ایلام رایزنی های متعددی با سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری صورت گرفته تا این رصدخانه برای فعالیت های علمی و هنری احیا شود.

وی یادآور شد: در صورت احیا و شروع به فعالیت مجدد این رصدخانه علاوه بر برنامه های نجومی، فعالیت های دیگری در حوزه های علوم جدید چون رباتیک و کارهای هنری نیز در آن گنجانده خواهد شد.

بخشوده گفت: این رصدخانه سال 87 به دلایلی از جمله نبود نیروی انسانی متخصص تعطیل شد و اکنون در صدد راه اندازی و احیای مجدد این مرکز علمی و آموزشی هستیم تا از آن به عنوان یک مکان برای فراگیری علوم جدید استفاده شود.

وی افزود: با وجود تعطیلی رصدخانه ایلام فعالیت های نجوم در سال های اخیر به صورت همایش های تخصصی و کارگاه های دوره ای در ایلام و شهرستان های دارای مرکز ثابت کانون با استفاده از منابع معتبر مکتوب درحوزه علم نجوم پیگیری شده است.

مرکز نجوم استان ایلام که در بوستان چغاسبز ایلام واقع شده سال 77 در زمینی به مساحت 260 متر زیربنا احداث شد ولی سال 87 به خاطر عدم تامین نیروی انسانی فعالیت آن تعطیل و برخی از قسمت های از آن به مرور زمان تخریب شد که بخش های آسیب دیده توسط مدیریت فعلی کانون با اعتبار 60 میلیون ریال بازسازی و مرمت شد که برای تجهیز و به سازی نیازمند اعتبارات بیشتری است./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار