تصویر جعلی پسر رئیس جمهور آمریکا به اندازه‌ای تاثیرگذار نبود که بتواند کاربران اینستاگرام را تحت تاثیر قرار دهد. بسیاری از کابران فضای مجازی دریافتند ۵۰ درصد محبوبیت ترامپ در این تصویر، با ۴۰ درصد در فرمت شبکه سی ان ان مغایرت دارد. همچنین بررسی‌های دقیق‌تر نشان داد پس زمینه مربوط به بخش میزان محبوبیت ترامپ دارای رنگ متفاوتی نسبت به سایر بخش‌ها است و رقم ۴۰ درصد محبوبیت اصلی ترامپ همچنان از زیر ۵۰ درصد محبوبیت جعلی او مشخص بود.
کد خبر: ۶۴۲۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴ 13 August 2018

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ جونیور، پسر ارشد رئیس جمهور آمریکا تصویری دستکاری شده را در صفحه خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام قرار داد که در آن میزان محبوبیت پدرش را 10 درصد بالاتر از میزان واقعی آن (40 درصد) نشان می‌داد.

ده‌ها هزار نفر از کاربران اینستاگرام پیش از آنکه تصویر محبوبیت جعلی ترامپ روز جمعه بعدازظهر از روی صفحه اینستاگرام پسرش حذف شود، این تصویر فتوشاپ شده را مشاهده کردند. تصویر مذکور یک تصویر (اسکرین‌شات) از ویدئوی یکی از برنامه‌های شبکه خبری سی ان ان بود، که اوایل این هفته پخش و در آن تلاش شده بود تا ادعای ترامپ درباره اینکه میزان محبوبیت او از باراک اوباما، سلف او در این مرحله از ریاست جمهوری‌اش بالاتر است را مورد نکوهش قرار دهد.

پسر ترامپ برای بالا بردن جعلی محبوبیت پدرش دست به دامن فتوشاپ شد

پسر ترامپ برای بالا بردن جعلی محبوبیت پدرش دست به دامن فتوشاپ شد

تصاویر جعلی پسر ترامپ از محبوبیت پدرش

در تصویر گرفته شده از برنامه اصلی شبکه سی ان ان، جان کینگز، مجری خبری این شبکه را در حال توضیح تصویر میزان محبوبیت ریاست جمهوری موسسه گالوپ میان ترامپ و اوباما نشان می‌داد. اگر چه در این تصویر ترامپ در موضوع کسری بودجه، نرخ اشتغال و  میزان تولید ناخالص داخلی عملکرد بهتری نسبت به سلف خود داشته، اوباما همچنان هم در رتبه بندی میزان محبوبیت بالاتر از رئیس جمهور فعلی آمریکا قرار داشت. در این تصویر میزان محبوبیت ترامپ در مقایسه با محبوبیت اوباما (45 درصد) در همان دوره زمانی از ریاست جمهوری‌، 5 درصد کمتر بود.

پسر ترامپ برای بالا بردن جعلی محبوبیت پدرش دست به دامن فتوشاپ شد

تصویر اصلی اعلام میزان محبوبیت ترامپ در سی‌ان‌ان

اما در تصویر دستکاری شده پسر ترامپ به نظر می‌رسد کسی بر روی قسمت میزان محبوبیت 40 درصدی پدرش، عدد 50 درصد را قرار داده باشد و همین باعث شد که کاربران اینستاگرام این تصویر  را در فضای مجازی به اشتراک بگذارند.

تصویر جعلی پسر رئیس جمهور آمریکا به اندازه‌ای تاثیرگذار نبود که بتواند کاربران اینستاگرام را تحت تاثیر قرار دهد. بسیاری از کاربران فضای مجازی دریافتند 50 درصد محبوبیت ترامپ در این تصویر، با 40 درصد در فرمت شبکه سی ان ان مغایرت دارد. همچنین بررسی‌های دقیق‌تر نشان داد پس زمینه مربوط به بخش میزان محبوبیت ترامپ دارای رنگ متفاوتی نسبت به سایر بخش‌ها است و رقم 40 درصد محبوبیت اصلی ترامپ همچنان از زیر 50 درصد محبوبیت جعلی او مشخص بود.

دونالد ترامپ جونیور بعد از این ادعا کرد درباره جعلی بودن تصویری که او در صفحه اینستاگرامش به نمایش گذاشته، اطلاعی نداشته است.

برخی کاربران اینستاگرام درباره این عکس نوشتند جونیور یک تصویر فتوشاپ شده از میزان محبوبیت جعلی و ساختگی پدرش را در صفحه خود قرار داده تا نشان دهد محبوبیت ترامپ بالاتر از اوباماست.

پیش از این نیز ترامپ مدعی شده بود محبوب‌ترین رئیس جمهور جمهوری‌خواه است و میزان محبوبیت او بالاتر از آبراهام لینکلن، اولین رئیس جمهوری جمهوری‌خواه آمریکاست؛ این در حالی است که در زمان لینکلن هیچ نظرسنجی‌ رسمی برگزار نشده بود.

در همین حال، چندی پیش مرکز تحقیقات پیو در گزارشی اعلام کرد اوباما در صدر فهرست محبوب‌ترین روسای جمهور آمریکا قرار دارد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار