مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام گفت: واحد تولیدی شرکت زرجین بافت ایلام در اولین نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک ایران در تهران به عنوان واحد صنعتی برتر معرفی شد.
کد خبر: ۶۴۲۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷ 13 August 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ مرتضی دارایی اظهار داشت: 9 واحد تولیدی ایلام با حمایت مالی و فراهم کردن غرفه رایگان توسط شرکت شهرک های صنعتی در این نمایشگاه حضور دارند.
وی افزود: نمایشگاه صنایع کوچک ایران با هدف تسهیل فرصت زنجیره تامین بازار از طریق نمایش محصولات و خدمات، نشست های تجاری رو در رو ، تبادل اطلاعات، ایده ها و فناوری، نوآوری و بین المللی سازی برگزار شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام یادآور شد: با هدف ایجاد ارتباطات بین بنگاهی، به نمایش گذاشتن توان و اهمیت نقش صنایع کوچک و متوسط در اقتصاد کشور از یک سو و هماهنگی ، پیاده سازی برنامه های توسعه میان دستگاه های دولتی و غیر دولتی که به نحوی با صنایع کوچک در ارتباط هستند این سازمان شرکت های کوچک و متوسط را در بزرگترین رویداد صنایع کوچک در ایران را گرد هم آورده است.
دارایی با بیان اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس مجلس شورای اسلامی از نمایشگاه صنایع کوچک ایران دیدن بعمل آورند، افزود: این نمایشگاه توسط نمایندگان سایر دستگاهای های دولتی و اتاق های بازرگانی صنعت معدن و کشاورزی، هیات های تجاری خارجی، سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی مقیم ایران افتتاح شد.
وی گفت: برای تسهیل حضور شرکت های خارجی در قالب غرفه در این نمایشگاه بسته های تشویقی از جمله غرفه رایگان با ساختار استاندارد، اقامت رایگان برای غرفه داران خارجی و برگزاری کلاس های آموزشی در نظر گرفته شده است.
وی تاکید کرد: این نمایشگاه در رسته خود از اجتماعات بی نظیر صنعتی است که با هدف ایجاد فرصت برای دیدارهای رو در روی تجاری در قالب مشارکت سرمایه گذاری، انتقال دانش و فناوری پیمانکاری فرعی و غیره برگزار شده است.
نمایشگاه صنایع کوچک ایران رویدادی است که درسطحی بسیار گسترده از شرکت‌های مختلف در بخش‌های مختلف صنعتی، خدمات و محصولات و در برگیرنده بخش های اصلی مانند صنایع غذایی و فرآوری قطعات خودرو پتروشیمی و شیمیایی پلاستیک الکترونیک و لوازم خانگی تجهیزات پزشکی، بهداشتی، نساجی، پوشاک، چرم و ماشین آلات است.
21 مرداد ماه روز ملی صنایع کوچک نامگذاری شده است.
مجموعه صنایع نساجی زرجین بافت ایلام از سال 1379 ابتدا با نام «حیدر بافت» در زمینه تولید پارچه فاستونی فعالیت خود را آغاز کرد، سپس در سال 1383 با تغییر اساسی در ساختار تولید و به روز آوری ماشین آلات، محصول تولیدی از پارچه های فاستونی به پارچه جین تغییر داد. در ادامه فعالیت، مدیران شرکت در سال های اخیر نیز تصمیم بر توقف محصول جین گرفته و به تولید پارچه کتان روی آورده اند.
این شرکت در 16 سال گذشته بدون وقفه با سه شیفت کاری فعالیت داشته و بالغ بر 120 نفر نیز در این مجموعه مشغول به کار هستند.
553 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری حدود 265 میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال 9 هزار و 171 نفر در استان ایلام وجود دارد./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار