رئیس دیوان کل محاسبات کشور گفت: شایعه گم شدن حدود ۹ میلیارد دلار ارز کشور از اساس کذب است.
کد خبر: ۶۴۲۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۴ 13 August 2018

به گزارش تابناک ایلام ، عادل آذر یکشنبه شب در گفتگو با صدا و سیما مرکز ایلام تصریح کرد: این میزان ارز برای واردات کالا اختصاص پیدا کرده و هیچ تخلفی صورت نگرفته بلکه این مدت ترخیص کالا باعث شده این شایعه شکل بگیرد.
وی با ذکر اینکه فرایند ثبت سفارش تا ترخیص کالا در گمرک ۹ ماه طول می‌کشد افزود: طولانی شدن این مدت باعث بروز شایعه مفقود شدن ارز شد.
این مسئول نظارتی بودجه اطمینان داد: این نهاد نظارت مستمر و دقیق بر ارز تخصیص یافته برای واردات کالا را دارد.
وی با اشاره به اینکه کار دیوان محاسبات رسیدگی قانونی و رسیدگی عملکردی نحوه هزینه کرد بودجه است، افزود: مردم از دستگاه‌های نظارتی همچون دیوان محاسبات در بررسی تخلفات انتظار دارند اگرچه از دیدگاه دیوان محاسبات جرم آن است که نیاز به ضابط قضایی دارد.
وی تصریح کرد: اختلاس، تصرف در بیت المال و واریز کردن پول به حساب شخصی فرد حقوقی از نظر دیوان محاسبات جرم محسوب می‌شود.
رئیس دیوان محاسبات اظهار داشت: در بحث تخلفات خودرو، در قضیه پول شویی، در موضوع خرید ارز و سکه و نواسانات پرتلاطم بازار بخش عمده‌ای از آن از نظر دیوان محاسبات جرم است.
آذر افزود: دیوان محاسبات از ۴ ماه قبل تمام اتفاق‌ها و رویداد‌ها در این حوزه‌ها را به شدت رصد کرده و جرم را تشخیص داده، اما چون اتفاقی عملی نیفتاده بود بنا برآن شد این موضوعات رسانه‌ای نشود.
آذر تصریح کرد: پرونده رسیدگی به تخلف در ثبت سفارش خودرو و موضوع سکه و ارز و در یک کلام نتیجه نظارت‌های دیوان محاسبات کشور به زودی به سران سه قوه ابلاغ می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار