در این نشست که خبرنگاران حضور دارند قرار است در مدت ۹۰ دقیقه معاون اول قوه قضاییه به پرسش های خبرنگاران پاسخ دهد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌ اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در یکصد و بیست و نهمین نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: روز سختکوشان و کسانی که می توانند در جهت ارتقای آگاهی های مردم نقش موثری داشته باشند و اگر به وظایف رسانه ای خود عمل کنند از بسیاری از مفاسد اجتماعی جلوگیری خواهد شد بر خبرنگاران مبارک باد.

گزیده‌ صحبت های سخنگوی قوه قضائیه به نقل از خبرگزاری ها را در ادامه می‌خوانید:

** سخنگوی قوه قضاییه: تا امروز 67 نفر از افراد متخلف و متهم دستگیر و بازداشت هستند

غلامحسین محسنی اژه‌ای گفت: تا امروز 67 نفر از افراد متخلف و متهم دستگیر و بازداشت هستند. تعدادی با قرار تامین مناسب آزاد شدند. بیش از 100 نفر افراد دولتی و غیردولتی و صاحب منصب‎ و غیر آن ممنوع الخروج شدند. تا به امروز برای 25 پرونده که 26 نفر هستند کیفرخواست صادر شده و به دادگاه رفته است

** سخنگوی قوه قضاییه: ناگزیر بودیم برای سرعت و دقت و پاسخ به انتظار به حق استجازه ای از مقام معظم رهبری داشته باشیم

سخنگوی دستگاه قضا گفت: ناگزیر بودیم برای سرعت و دقت و پاسخ به انتظار به حق استجازه ای از مقام معظم رهبری داشته باشیم. برخی محدودیت های قانونی داشتیم که نیاز به استجازه بود/در موارد خاصی استجازه شد و ایشان اجازه فرمودند در موارد پیشنهادی قوه قضاییه با رعایت عدل و انصاف رسیدگی کنند.

به دنبال این موافقت بلافاصله نشستی از مسوولین دستگاه قضا در حضور رییس قوه قضائیه برگزار شد و مقرر شد 6 شعبه ویژه دادگاه با سه قاضی حداقل دارای 20 سال سابقه قضایی تشکیل شود که در چارچوب این استجازه و قوانینی که وجود دارد این دادگاه کار کند. اگر نیاز بود شعباتی با همین خصوصیات تشکیل خواهد شد‎

** سخنگوی قوه قضاییه : امریکا کماکان فشار بر مردم را هدف گرفته و تمام توان و تلاش خود را انجام می دهد تا اقتصاد ما را به زعم خودش تحت فشار قرار دهد

محسنی اژه‌ای افزود: امریکا کماکان فشار بر مردم را هدف گرفته و تمام توان و تلاش خود را انجام می دهد تا اقتصاد ما را به زعم خودش تحت فشار قرار دهد. در کنار اقدامات عملیاتی صدها بوق تبلیغاتی علیه کشور و نظام ما به راه انداخته اند و هر روز با تولید شایعه و دروغ درجامعه سعی می کنند روحیه مردم را تضعیف و سرگردان کنند.

عده ای افراد سودجو در داخل کشور از این فرصت استفاده کرده و با احتکار و گرانفروشی و مفسده اقتصادی اب به اسیاب دشمن می ریزند. برای مقابله ویژه و خاص با این سودجویان و مفسدین طی هفته های گذشته در قوه قضاییه چندبازپرس ویژه برای این کار اختصاص پیدا کرد. دادستان تهران موظف شد به طور خاص پشتیبانی قضات ویژه را فراهم کند و نظارت مستمر شبانه روزی داشته باشند. معاون اول قوه قضاییه ناظر بر این مسائل و هدایتگر آن شده است‎.

** پاسخ اژه‌ای به سوالی در خصوص بازداشت پسر نوبخت

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درخصوص بازداشت پسر نوبخت با مقادیری سلاح گفت: اگر چنین چیزی باشد شما دیر یا زود متوجه می شوید.

** هنوز در پرونده احمدی نژاد اتفاق جدیدی نیفتاده است

محسنی اژه‌ای در مورد درخواست احمدی نژاد برای کناره گیری رییس جمهور و اینکه آیا اتهامی متوجه ایشان است،گفت: احمدی نژاد به کسی گفته کنار برو خب آن فرد همکنار نمی رود و چیز سختی نیست و نباید به این چیزها توجه کرد. وی در مورد پرونده احمدی نژاد هم گفت: هنوز اتفاقی در این پرونده نیفتاده است.

محسنی اژه‌ای درباره رسیدگی به پرونده مشایی و زمان رسیدگی به آن گفت: برای این پرونده هنوز وقت دادگاه تعیین تشده است، اشکالاتی دادگاه وارد کرده بود اما امیداورم طول نکشد چون برخی اشکالات دادگاه را دادسرا مرتفع کرده است.

وی درباره صحبت های امام جمعه لواسانات که گفته بود قوه قضاییه نمره خوبی نمی گیرد گفت: ممکن است این صحبت ها درست و یا نادرست باشد که به تحلیلی که انجام داده است بستگی دارد.

اژه‌ای گفت: امر قضا کار سختی است که هر کسی که دادگاه مراجعه می کند و اگر حکم به نفع او صادر نشود راضی نمی شود در مواردی هم کسی که حکم به نفع او هم صادر می شود راضی نیست.

وی افزود: در هر صورت باید مراقب بود که صحبت های افرادی که ستون پنجم آمریکا و دشمن نظام هستند به نام مردم تمام نشود.

** ماجرای گم شدن ۹ میلیارد دلار صحت ندارد/احضار نماینده مجلس به دادسرای تهران

محسنی‌ اژه‌ای درباره برنامه قوه قضاییه در خصوص مبارزه با احتکار کالا گفت: بخشی از کارها بر عهده تعزیرات است و قوه قضاییه اعلام آمادگی کرده است که در رابطه با این موضوع به تعزیرات کمک کند.

وی افزود: یک اقدام دیگر این است که مسئول سازمان تعزیرات در جلسه مسئولان قضایی درخواست هایی داشت که از سه درخواست ایشان پذیرفته شد و علی رغم کمبود نیرو اعلام کردیم از هر استانی ٣ قاضی به تعزیرات می دهیم. امیدوارم با تلاش تعزیرات در کنترل بازار موفق باشیم.

وی درخصوص ماجرای گم شدن ۹ میلیارد دلار نیز گفت: اصلا این تعبیر که نماینده فعال مجلس که به دنبال مفاسد است مطرح کرده درست نیست، دادستان تهران وی را احضار کرد و از این به بعد هم قرار است این گونه باشد و از افراد در مورد صحبت خود توضیح بخواهیم.

محسنی اژه‌ای افزود: یقینا چنین چیزی درست نیست، متاسفانه برخی در دولت های گذشته هم در مورد گم شدن پول حرف می زدند. این حرف ها و تعابیر درست نیست. ما هم دنبال می کنیم این ثبت سفارشی که در سال 96 یا 97 شده است آیا همه صحیح بوده است یا خیر و چه میزان ارز به آن تخصیص پیدا کرده است.

 

این خبر تکمیل می‌شود..