معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: همزمان با ایام اریعین 97 پیش بینی های لازم برای استقرار 40 مرکز فوریت های پزشکی 115 در مسیرهای منتهی به مرز بین المللی مهران صورت گرفته است.
کد خبر: ۶۴۲۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸ 12 August 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر مهتاب شاهماری  گفت: کمیته سلامت با هفت کارگروه ارائه خدمات پزشکی درمانی به زائران حسینی بر عهده دارد و کارگروه دارو و تجهیزات پزشکی به لحاظ اهمیتی که دارد از هم اکنون فراخوان ها و آماده باش ها را اعلام کرده است.

وی افزود: 10 شبکه بهداشت و درمان، 12 بیمارستان، حدود 40 پایگاه ثابت مرکز فوریت های پزشکی 115 و بیش از 30 پایگاه موقت در ایام اربعین حسینی به زائران خدمات ‌رسانی خواهند کرد.

معاونت غذا و دارو استان ایلام اظهار کرد: پارسال هفت میلیارد ریال در حوزه خدمات سرپایی به بیماران در مرز بین المللی مهران هزینه شد و امسال پیش بینی می شود این میزان به 10 میلیارد ریال افزایش یابد.

شاهماری یادآور شد: وظیفه تامین دارو و ملزومات مصرفی پزشکی در حوزه پیش بیمارستانی، بیمارستانی، پایانه مرزی و در پایگاه‌های سلامت در مسیر اربعین بر عهده این کمیته است و تمامی مراکز در این حوزه ها آماده ارائه خدمت هستند.

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای ایمنی غذایی در اربعین نیز گفت: یک آزمایشگاه کنترل مواد خوراکی در شهرستان مهران مستقر می شود که با همکاری معاونت بهداشتی نمونه های خوراکی گرفته شده و در اسرع وقت پاسخ آزمایشات برای تصمیم‌گیری در خصوص توزیع و یا عدم توزیع این مواد ارائه خواهد شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار