نماینده ایلام؛
عضو فراکسیون امید مجلس معتقد است در شرایطی که آمریکا تحریم‌های بانکی علیه ایران قرار داده لازم است روابط با کشورهای همسایه را تقویت کرده و برای برقراری روابط بانکی سازوکارهای جدیدی را در نظر گرفت.
کد خبر: ۶۴۲۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱ 12 August 2018

جلال میرزایی در واکنش به مواضع مختلف در عراق درباره دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران، گفت: اظهارنظرهای متفاوتی در عراق درباره تحریم های ایران و نوع روابط بانکی این کشور با جمهوری اسلامی می شود که باید تمام این مسائل را به درستی بررسی و بعد وارد فاز تحلیل شد تا روابط همسایگی خدشه دار نشود.

عراق مبادلات بانکی صرفا دلاری با ایران را قطع کرد

نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تأکید کرد: عراق اعلام کرده مبادلات بانکی با ایران با ارز دلار امکان پذیر نیست لذا می توان با مذاکره روابط را با ارزهای دیگر نظیر یورو امکان پذیر کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه بانک مرکزی عراق مدت ها است که با ایران کار نمی کند، عنوان کرد: در حال حاضر حرف العبادی این است که با دلار نمی توان کار کرد و باید از طریق سازوکار دیگری عمل کرد.

با مذاکره برای افزایش روابط اقتصادی و بانکی ،مانع تیرگی روابط ایران و عراق شویم

میرزایی در ادامه با اشاره به این مطلب که باید با دولتمردان عراق وارد مذاکره شده و سازوکار دیگری برای روابط بانکی خود پیدا کنیم، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ضمن اینکه نباید اجازه دهد روابط با عراق تیره شود باید با مذاکره تدبیری برای برقراری روابط بانکی میان دو کشور بیاندیشد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: برخی جریانات در عراق و برخی افراد در داخل به گونه ای اظهار نظر می کنند گویی عراق به دنبال کاهش روابط اقتصادی خود با ایران است در حالی که اینگونه نیست لذا باید مراقب اظهارنظرها بود.

شایان ذکراست بعد از اعلام تحریم های آمریکا علیه ایران نخست وزیر عراق اعلام کرد که هرچند با تحریم‌های آمریکا علیه ایران مخالف است، اما دولتش ناچار است آنها را اجرایی کند. از سوی دیگر سیاستمدارانی همچون حکیم، المالکی و صدر اعلام کردند همانطور که ایران در زمان سختی کنار عراق بوده است پس امروز عراق نیز باید در کنار ایران در حمایت از جمهوری اسلامی باشد./

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار