انتظار است حداقل بازدید از شرایط سخت زندگی مردم در مسکن مهر دهلران را در دستور کار خود وتیم کاری قرار بدهید واگر زمینه فراهم شد ؛شما وتیم کاریتان یک شب را در این منازل اسکان پیدا کنید. چرا که عمق مشکلات، فقر وعدم توجه ونبود امکانات را که از نزدیک لمس کردید، قطعا دستورات آنی در خصوص وضعیت زندگی مردمان رنجور قرار خواهی داد .
کد خبر: ۶۴۱۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۰ 10 August 2018

تابناک ایلام مجتبی کاور::امرزه داشتن سرپناه برای بسیاری از شهروندان فاقد مسکن به یک رویا تبدیل شده است رویایی که باید هزینه هنگفتی برای تحقق آن پرداخت شود، تا توانسته باشند ، زنده بمانند ، نه زندگی کنند .چرا که فقر طبقاتی ،بیکاری واز طرفی  اشرافیگری مسئولان وعدم توجه به قشر های آسب پذیر جامعه را می توان ازمهمترین دلایل مشکلات جامعه کنونی  قلمداد کرد.

متاسفانه گفتن ونوشتن از مسکن مهر دهلران دیگر چندش آور است، چرا سالهاست از این منازل فاقد متقاضی می نویسیم ،ولی گوش شنوایی نیست وامروز کسانی با لابی مرکز نشین بر اریکه قدرت مدیریت تکیه زدن که مسکن مهر وعدم به سرانجام نرسیدن آن در دهلران از دستاوردهای وی  و زیر مجموعه دوران مدیریت او در گذشته است

بی مدیریتی وعدم توجه مسئولان استانی به مسکن مهر دهلران واز طرفی وعده های بی سرانجام آنها در این سالها سبب شده میلیارد ها تومان سرمایه بیت المال به حال خود رها شوند. این در حالی است که رهن اجاره در شهرستان محروم وبودن امکانات دهلران با مرکز کشور برابری می کند.

مسکن مهر دهلران در شرایطی به حال خود رها شده که بیش از 2هزار واحد آن فاقد متقاضی است واندک خانواده هایی در قسمتهایی  به صورت پراکنده و از سر ناچاری در این منازل مستقر شده اند.

امروز شرایط زندگی در مسکن مهر دهلران آن چنان سخت ونابرابر است که قابل توصیف نسیت، چرا که عدم تکمیل آنها واز طرفی نظارت دقیق در اجرای آنها بیان گر حقیقتی تلخ است واین تلخی بیان گر واقعیتی است که مسئولان ما تنها شعار ووعده می دهند واین را می توان از شرایط سخت زندگی در مسکن مهر دهلران فهمید.

متاسفانه عدم توجه به مسکن مهر و نحوه زندگی مردم در این منازل ،نه زیبنده نظام است نه مردم مرز نشینی که در دوران دفاع مقدس دین خود را به انقلاب ادا کردن.

در فروردین ماه سال جاری بود که نشست مشترک شورای برنامه ریزی استان و کمیته برنامه ریزی شهرستان دهلران به ریاست استاندار ایلام در شهرستان دهلران تشکیل شد. یکی از موضوعاتی که در این نشست به تصویب رسید تعیین تکلیف مسکن مهر دهلران از طریق سازمان ملی زمین و مسکن بود ولی با گذشت چندین ماه از این مصوبه هیچ گونه خبری در خصوص تعین تکلیف شدن این مصوبه  منتشر نشده است وتلاش خبرنگار تابناک برای پاسخگویی مدیر کل راه وشهرسازی از طریق دفتر ومدیر روابط عمومی  آن بی نتیجه مانده است.

استاندار ایلام در نشست مشترک شورای برنامه ریزی استان و کمیته برنامه ریزی شهرستان دهلران با  حضور مسئولان  وهمچنین در بین مردم گفت:" امام راحل (ع) و رهبر معظم انقلاب پیوسته بر این مهم سفارش داشته اند که مردم در صحنه های مختلف نقش خود را بخوبی ایفا کرده اند و حضور مسئولان در بین مردم کار ساز است." حضور شما ومدیران پیش کش! حداقل پاسخگویی مدیران کل به رسانه ها که نماینده افکار عمومی هستند را مورد تاکید قرار بدهید .

آقای سلیمانی دشتکی! در نشست شواری برنامه ریزی در جمع مدیران استانی وشهرستانی عنوان کردید : کلام و رفتارمان در ادوار مختلف نباید تغییر کند چراکه موجب بی اعتمادی مردم می شود، صداقت را بر هر چیزی ارجحیت دهیم ولی در کنار آن نباید باعث دلسردی مردم شویم، کارهای انجام شده را بیان و فعالیت های انجام نگرفته را نیز عنوان کنیم تا مردم با آگاهی کامل در مورد عملکردها قضاوت کنند. حال سئوال افکار عمومی  از شما این است؛ چقدر این امر در استان تحت مدیریت شما محقق شده است ؟

آقای استاندار !به یاد دارید وحدت و همدلی مسئولان ، بزرگان و دست اندرکاران و اعتماد به مردم را در نشست شورای برنامه ریزی استان در دهلران مورد تاکید قرار دادید و عنوان کردید" هر جا به مردم اعتماد کردیم برنده شدیم و هر جا فاصله گرفته ایم ، زیان دیده ایم  "

انتظار است حداقل بازدید از شرایط سخت زندگی مردم در مسکن مهر دهلران  را در دستور کار خود وتیم کاری قرار بدهید واگر زمینه فراهم شد ؛شما وتیم کاریتان یک شب را در این منازل اسکان پیدا کنید. چرا که عمق مشکلات، فقر وعدم توجه ونبود امکانات را که از نزدیک لمس کردید، قطعا دستورات آنی در خصوص وضعیت زندگی مردمان رنجور قرار خواهی داد .

متاسفانه یکی از موضوعاتی که در این سالها وجه مشترک مصاحبه تمام مسئولان بود، عدم استقبال مردم از مسکن مهر بود .حال این سئوال پیش می آید متقاضیانی که پیش قدم شدند وهزینه خرید مسکن مهر را پرداخت کردند چرا باید در بدترین شکل ممکن این منازل را تحویل بگیرند واسکان پیدا کنند؟ به راستی نقش مسئولان در بحث نظارت  را چگونه توجیح می کنند؟

بدون شک عدم تکمیل واز طرفی نظارت دقیق مسئولان مرتبط در خصوص مسکن مهر سبب شده که وضعیت مسکن مهر دهلران با چنین سرنوشتی مواجه شود که متقاضی رغبتی به خرید ویا پرداخت آورده خود نداشته باشد.

از آنجایی که مسکن مهر تا مرکز شهر دهلران فاصله زیادی دارد، مسئولین باید زمینه برای تردد شهروندان ساکن در این منازل که اکثر از قشار کم درآمد جامعه هستند در قالب وسیله نقلیه عمومی  فراهم کنند،  چرا که عدم امکانات کافی ورفاهی در سایت مسکن مهر سبب شده خانواده ها روزانه بیش از 10هزارتومان هزینه ایاب ذهاب پرداخت کنند که در این شرایط اقتصادی برای ساکنین مسکن مهر بسیار سنگین است .

بدون شک یکی از نکاتی که باید در دستور کار مسئولان استانی وشهرستانی قرار بگیرد ،ایجاد فضای سبز وآسفالت معابر سایت مسکن مهر است ،چرا که عدم تکمیل زیر ساختهای آن باعث شده مشکلاتی بهداشتی زیادی برای ساکنین بخصوص کودکان شده است.

امید است استاندار ایلام وفرماندار دهلران تکمیل زیر ساختهای منازل مهرکه بسیای از شهروندان در آنها اسکان پیدا کرده اند را به  صورت اورژانسی مورد بررسی قرار بدهند، تا امید به زندگی واز طرفی تبعیض در این نقطه از شهر از بین برود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار