معاون سیاسی استاندار ایلام ؛
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: شما خبرنگاران به هیچکس بدهکار نیستید و تنها درصورتیکه به رسالت مطالبه گری خود عمل نکنید شرمنده مردم خواهید شد.
کد خبر: ۶۴۱۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۸ 09 August 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛دکتر نوذری در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران ذهن های بیدار جامعه هستند و بایست روحیه مطالبه گری خود را حفظ کنند و باید گفت که در این باره رسالت خطیری بر عهده دارند.

وی ادامه دهد؛ خبرنگاران می توانند با انعکاس واقعیت ها باعث اعتماد سازی سازی و تلطیف فضای سیاسی و اجتماعی کشور شوند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام سپس به نقش سازنده خبرنگاران در جامعه پرداخت و گفت؛ اگر این قشر پویای جامعه بتوانند علاوه بر انتشار اخبار و اطلاعات درست به افکار عمومی، گفتار و نوشتار خود را در مسیر منافع ملی تنظیم کنند آن زمان از آگاهی به خودآگاهی رسیده اند.

وی با بیان اینکه آن ملتی که تاریخ و اهل قلم متعهد ندارد ملت پویایی نیست، افزود: چه بسیار افرادی خوب قلم زده اند اما به ملتشان خیانت کرده اند.

وی افزود؛ امروز نیازمند افراد دلسوز و متعهد اهل قلم هستیم که بیاید و نقش بی بدیل خود را در شرایط فعلی ایفا نمایند.

معاون استاندار ایلام با بیان اینکه در حالی بسیاری از کشورها تاریخ و فرهنگ غنی ندارند، ادامه داد: مردم ایران همواره در طول تاریخ اهل قلم و فرهنگ بوده اند و این عاملی مهم در غلبه بر تجاوزگران در طول تاریخ بوده است.

وی در بخش دوم سخنانش به اهمیت قلم و خبرنگاری در اسلام اشاره کرد و افزود: در قرآن به خوبی به اصالت و عظمت قلم اشاره شده است و اوج آن را می توان در "ن والقلم" مشاهده کرد و در اسلام نیزدر واقعه کربلا امام حسین(ع) رسالت تاریخی خود را به مردم رساند و حضرت زینب(س) شکوهمندانه از برادر و دین خود دفاع و پیام امام حسین(ع) را به نسل ها و تاریخ منتقل کرد.

دکتر نوذری با اشاره به پیشینه خبرنگاری در تاریخ معاصر از جمله انقلاب مشروطه، ملی شدن صنعت نفت و انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: در جریان انقلاب مشروطه تلگراف نقش مهمی در این زمینه داشت و رسانه در آن نقش مهمی را ایفا کرد همچنین در بحث ملی شدن صنعت نفت رسانه ها نقش خود را به خوبی نشان دادند و اوج این نقش را می توان در جریان پیروزی انقلاب اسلامی مشاهده کرد.

وی ادامه داد؛ نامه ها و بیانیه های امام، نوارها و کاست های ضبط شده امام راه ارتباطی خوبی با مردم بود و همین عامل توانست باعث راهبری آن امام بزرگ از راه دور شد و این نقش مهم رسانه در شکل دهی انقلاب اسلامی را می رساند.

وی ادامه داد: معتقدم اعتبار و جذابیت دست نوشته و رسانه های مکتوب بسیار بیشتر و ماندگار تر از رسانه های مجازی است و بر این اساس باید قدر رسانه های مکتوب را بدانیم.

نوذری در قسمت سوم از سخنانش با اشاره به تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران افزود: ترامپ یک شارلاتان تبلیغاتی است که از همان ایام تبلیغات انتخاباتی در آمریکا به موضوع برجام حمله کرد.

معاون استاندار ایلام به دو دلیل عمده خروج امریکا از برجام اشاره کرد و گفت:از همان ابتدا و در طول تبلیغات انتخاباتی آمریکا، جمهوری خواهان در پی بر هم زدن برجام بودند و دوم اینکه اینها دنباله رو اسرائیل هستند.

وی با بیان اینکه آمریکا برای رسیدن به منافع خود در خاورمیانه باید پروژه ایران هراسی را دنبال کند، گفت: آمریکا برای بهره گرفتن از خاورمیانه باید آرامش منطقه را بر هم بزند و ایران را ضد منافع کشورهای غربی نشان دهد تا بتواند از کشورهایی مانند عربستان باج بگیرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام در پایان با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند اتحاد و وحدت حول محور منافع ملی کشورمان هستیم، خاطرنشان کرد: امروز در شرایط فعلی تخریب دولت به صلاح نیست چراکه موضوع نظام در میان است و همه باید پای نظام بایستیم و با دفاع از نظام قطعا این مشکلات را هم پشت سر خواهیم گذاشت.

وی در آخر به خبرنگاران توصیه کرد؛ اگر خبرنگاران می خواهند در شرایط کنونی رسالت خطیر خود را حفظ کنند بایستی در دامنه اعتدال در حرکت باشند تا نه با نیش افراط بر تن کسی زخم زنند و نه با تفریط و انفعال و فراموشی، لوح سپید جامعه را دلگیر سازند!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار