حاشیه نگاری تابناک ایلام از مراسم روز خبرنگار؛
مراسم تجلیل از خبرنگاران که امروز به همت خانه مطبوعات و ارشاد استان والبته با محوریت شهرداری وشورای شهر ایلام ! برگزار شد دارای حاشیه های زیباتر از متنی بود که حیف است به راحتی از کنار آن عبور کنیم .پیش از پرداختن به حاشیه های این مراسم لازم است از تلاش های خانه مطبوعات و ارشاد استان و همچنین شهرداری ایلام بخاطر برگزاری این مراسم تشکر نماییم.
کد خبر: ۶۴۱۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۹ 08 August 2018

تابناک ایلام::امروز روز خبرنگار بود ،روزی که به سبک سالهای قبل و به پاسداشت تلاشهای فعالان حوزه اطلاع رسانی وروشنگری استان مراسمی برگزار شد.

امسال هم خانه مطبوعات استان با همراهی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان علیرغم مشکلات مالی که هرساله گریبانگیر این تشکل صنفی خبرنگاران است ،به هردری زد تا پولی دست وپا کند ودر روزی که به نام خبرنگار درتقویم کشور ثبت شده ازخبرنگاران وفعالین رسانه ای استان تجلیل به عمل آورد.

طبیعتا هرمراسمی که برگزار می شود ،به هردلیل مجموعه ای از حواشی را در کنار خود رقم می زند که این حواشی اگر برجسته تر از متن قلمداد نشوند، اما اهمیت وشیرینی آنها در سطحی قرار دارد که به دلچسب ترین بخش خبری رسانه ها مبدل شود.

مراسم تجلیل از خبرنگاران که امروز به همت خانه مطبوعات و ارشاد استان والبته با محوریت شهرداری وشورای شهر ایلام ! برگزار شد دارای حاشیه های زیباتر از متنی بود که حیف است به راحتی از کنار آن عبور کنیم .پیش از پرداختن به حاشیه های این مراسم لازم است از تلاش های خانه مطبوعات و ارشاد استان و همچنین شهرداری ایلام بخاطر برگزاری این مراسم تشکر نماییم.

*در مراسم امروز خبرنگارانی به چشم می خوردند که نه کسی تا حالا خود آنها را دیده ونه اثری از آثار خبری اشان !خبرنگاران جدید الورودی که هم مراسم برای آنها تازگی داشت و هم جمع حاضر درمراسم ! این موضوع در نگاه هاج وواجشان  کاملا هویدا بود .

*میمهان ویژه مراسم امروز ،مسئولی از وزارت ارشاد بود که از قضا شهرتش خنک ترین نقطه تهران یعنی " دربند" را یدک می کشید (دربندی)که با " بندری " خطاب شدن او توسط مجری برنامه ،اولین دشت حاشیه ها ی مراسم ثبت شد.

*هرچند معاونین استاندار در برنامه حضور گرم وبا نشاطی داشتند اما غیبت مدیر ارشد استان در مراسم امروز بیشتری خودنمایی می کرد.

*خانه مطبوعات بدلیل بی پولی مجبور شده بود که این مراسم را به چند ده میلیون تومان به شهرداری وشورای شهر بفروشد! گرچه کمک چند ده میلیونی شهرداری جای تقدیر دارد ،اما پخش کلیپ تبلیغاتی عملکرد شهرداری ایلام در میانه مراسم تا آنجا بی ربط بود که این تیتر پر از کنایه در ذهن بیشتر خبرنگاران نقش ببندد" تجلیل از خبرنگاران در حاشیه روز شهرداری "!

*واگذاری تریبون به دو خبرنگار پیش کسوت بخش جالب توجه برنامه بودتا یکی از خبرنگاران  بتواند با بهره گیری از فرصت ،هم از شهردارهم هم ولایتی خود بخاطر پخش کلیپ تبلیغاتی انتقاد کند وهم از دربندی میهمان ویژه برنامه بخاطر بی توجهی به وضعیت خبرنگاران گلایه نماید!

*البته این نکته مهم که توسط همکاررسانه ای خطاب به معاون سیاسی استاندار بیان شد جالب توجه بود ؛آقای نوذری به جای تحلیل مسایل سیاسی روز که اینجا اصلا جاش نبود ،برای خبرنگاران چی دارید؟ از مسئولین دستگاههایی که از خبرنگاران شکایت کرده اند بخواهید که همین امروز از شکایتشان صرفنظر کنند! راستی آقای نوذری !بسم الله!

*در روی سن، بازار تجلیل مسئولین دستگاههای اجرایی استان از خانه مطبوعات واهدای لوح هدیه به خانه مطبوعات و دل دادن وقلو گرفتن ها !جالب توجه بود.

*آخر برنامه بهترین فرصت برای بی حساب شدن "دربندی " با خبرنگاران ایلامی بود .از همان لحظه شروع برنامه که "آقایی " مجری برنامه به اشتباه "دربندی " را " بندری" خطاب نموده بود ،به قول یکی از خبرنگاران "این گرگ باران دیده " مترصد این لحظه بود که " خود آموز " مدیرکل ارشاد را " کارآموز " خطاب نمایند. البته خودش هم گفت که بی حساب شدیم !

*پایان برنامه هم مصادف شد با ازدحام خبرنگاران در خانه مطبوعات برای دریافت لوح وهدیه هایی که بی شباهت به  صف توزیع برنج دولتی سالیان اخیر نبود!

از اینکه امروز فرصتی شد تا در حاشیه مراسم روز "شهرداری " از" خبرنگاران " عزیز ،تلاشگران عرصه اطلاع رسانی ،جهادگران فرهنگی تجلیل به عمل آید بسیار خرسندیم .

خبرنگار عزیز ،شهردار پر تلاش  روزت مبارک !

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار