مدیرکل دفتر آموزش کارکنان وزارت جهادکشاورزی ؛
مدیرکل دفتر آموزش کارکنان وزارت جهادکشاورزی گفت: پنج درصد از هشت درصد رشد اقتصادی کشور در سال گذشته مربوط به حوزه کشاورزی و تولیدات زیربخش این حوزه بوده است.
کد خبر: ۶۴۱۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸ 08 August 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمد میثم تبار در همایش کارشناسان پهنه سازمان جهادکشاورزی ایلام اظهار داشت: میزان سرمایه گذاری های دولت در 15 سال گذشته تاکنون در حوزه کشاورزی در طول تاریخ این حوزه بی سابقه بوده و همین توجه دولت ها به کشاورزی باعث رشد و تقویت آن شده است.

وی افزود: اما با این وجود برغم گستردگی زیربخش ها و نیز ظرفیت های داخلی کشاورزی هنوز میزان توجه و تخصیص اعتبارات به کشاورزی اندک است در حالیکه تقویت حوزه کشاورزی در شکوفایی و رشد اقتصاد کشور نقشی مهم ایفا می کند.

میثم تبار یادآور شد: یکی از نکات مهم این است که باید نگاه از بیرون به داخل توسط مدیران به نگاه داخل به بیرون تغییر کند و در راستای بلقوه کردن ظرفیت و توانمندی های داخلی گام های اساسی و جدی تری برداشته شود.

وی در مورد اهمیت حضور کارشناسان و ناظران پهنه بندی کشاورزی هم گفت: دولت در حال بکارگیری 10 هزار ناظر کشاورزی برای مراکز جهادکشاورزی دهستان ها است تا این کارشناسان دانش نوین کشاورزی در زیربخش های مختلف را به کشاورزان و دامداران ارائه دهند.

وی افزود: کارشناسان پهنه علوم جدید را در اختیار کشاورزان قرار می دهند و آنها را با روش های نوین آشنا می سازند چرا که عدم آشنایی کشاورزان با علوم و فنون جدید کشاورزی باعث اتلاف انرژی، وقت و سرمایه انسانی کارشناسان و دولت می شود.

میثم تبار توضیح داد: تا کشاورزان با روش های بدیع و جدید آشنا و ترغیب نشوند عمده اقدامات و آموزش های ناظران و کارشناسان کشاورزی بی فایده و کم اثر خواهد بود.

وی تاکید کرد: توانمندی و رونق اقتصادی کشاورزی کشور در گرو کاهش نیازهای حوزه کشاورزی و اشراف کشاورزان و دامداران به کشاورزی مدرن است.

وی کشاورزی را قطب اصلی تولید کشور دانست و تاکید کرد: ناظران و کارشناسان پهنه در تقویت و توانمندسازی این قطب اصلی تولید نقشی اساسی دارند و با استقرار در دهستان های محل خدمت خود به ترویج علوم و فنون جدید کشاورزی برای جامعه هدف می پردازند.

مدیرکل دفتر آموزش کارکنان وزارت جهادکشاورزی گفت: باید ناظران و کارشناسان پهنه با حضور در محل های زراعی، باغی و دامی مهارت های لازم رابه صورت عملی فرابگیرند و به کشاورزان ارائه دهند و در همه زیربخش های کشاورزی اشراف کلی و عمومی داشته باشند.

وی افزود: تاکنون دوره های آموزشی 9 ماهه ناظران و کارشناسان کشور با توجه به زمان فعالیت های فصلی کشاورزان در 24 استان آغاز و در سه استان نیز به اتمام رسیده است.

در استان ایلام 247 کارشناس پهنه در رشته های مختلف کشاورزی جذب شده اند و در طول سال زراعی به مدت 45 روز نامتناوب دوره های مختلف آموزشی در ریزبخش های گیاه پزشکی، مکانایزاسیون، آبزیان و امور دام، آب و خاک، امورفنی و مهندسی، باغبانی، ترویج و رشته های تخصصی دانشگاهی آموزش های عملی و مهارتی را فرا می گیرند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار