معاون اقتصادی استانداری ایلام گفت: نهال کاری مسیر مهران به بدره عراق به طول ۸۰ کیلومتر در سال های اخیر آغاز شده و هم اکنون چاله کنی انجام گرفته است.
کد خبر: ۶۴۰۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲ 08 August 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛ایوب درویشی اظهار کرد:کاشت نهال بیابان زدایی و مبارزه با آفات مزارع بر روی کره زمین خدمت به کل بشریت است و در این زمینه می توان گفت که کاشت نهال بین مهران و بدره را می توان یک انقلاب بیولوژیکی در دنیا نامید.

وی افزود: نهال کاری مسیر مهران به بدره عراق به طول ۸۰ کیلومتر در سال های اخیر آغاز شده و هم اکنون چاله کنی انجام گرفته است.

درویشی از آمادگی استان برای ایجاد یک نهالستان در استان واسط خبر داد و گفت: نهال های مورد نیاز مسیر مهران تا بدره هم اکنون آماده کاشت هستند و هیچ محدودیتی در انتقال و تامین آنها وجود ندارد و به هر میزان که عراقی ها قادر به کاشت باشند می توانیم برای آنها نهال ارسال کنیم.

معاون استاندار ایلام یکی دیگر از درخواست های مقامات استان واسط را تردد سهل و بدون ویزای شهروندان استان واسط به استان ایلام عنوان کرد و گفت: با توجه به تحریم های اعمال شده از جانب دشمنان، ورود شهروندان عراقی به استان ایلام می تواند در راستای ارزآوری و تبادلات اقتصادی استان نقش بسزایی داشته باشد که در این راستا استان ایلام موافق اجرای این تصمیم است و در حال پیگیری برای اخذ مجوزات لازم از وزارت امور خارجه است.

وی ادامه داد: توافق شده است هر هفته ۵ هزار اصله نهال به کشور عراق صادر و در مقابل نهال درخت خرما به استان وارد شود تا در مسیرهای منتهی به مهران کاشت شوند.

استفاده از تجربیات منابع طبیعی و درختکاری ایلام در توافقات دوجانبه میان مقامات دو استان همواره مورد تاکید بوده است./ع

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار