مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی کشور گفت:طرح پیشگیری از خودکشی در مرحله نخست در سه شهرستان دره شهر، ایوان و ملکشاهی که بیشتر از سایر مناطق استان در معرض این آسیب قرار دارند، اجرا می شود.
کد خبر: ۶۴۰۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹ 07 August 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛بهمن صدیق با بیان اینکه این طرح با مشارکت موسسه های مردم نهاد اجرا خواهد شد، ادامه داد: برای اجرای این طرح 70 سمن با عنوان جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی و پایگاه های سلامت اجتماعی مشارکت دارند.

مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی کشور یادآور شد: سمن های مشارکت کننده در طرح از طریق بسته های ویژه آموزش های مختلف را کسب می کنند که شامل شناسایی افراد در معرض آسیب خودکشی، روش های ارجاع مناسب به مراکز درمانی و حمایتی پیش از اقدام فرد به خودکشی است.

صدیق اضافه کرد: موسسه های مردم نهاد ضمن عضو گیری در محله های آسیب زای این مناطق و با شناسایی عوامل خطر و ارتباط موثر با افراد محله های آسیب زا در این شهرستان ها، ضمن شناسایی افراد در معرض خطر خودکشی به این افراد مشاوره ها و حمایت های لازم را ارائه می دهند.

وی اعتبار اجرای این طرح را که از محل دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی کشور اختصاص یافته 2 میلیارد و 800 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این طرح تا زمانیکه مساله خودکشی به کنترل کامل در بیاید در این شهرستان ها و در آینده در مابقی مناطق استان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی کشور بیشتر آسیب های اجتماعی موجود در جامعه را روابط خارج از حوزه زناشویی، سوء مصرف مواد مخدر، رفتار ضد اجتماعی، طلاق و حاشیه نشینی برشمرد.

صدیق با بیان اینکه معضل های اجتماعی به صورت های مختلف در هر جامعه ای وجود دارد، گفت: در ایلام متغیرهایی به عنوان عوامل خطر وجود داشته که شامل سوء مصرف مواد مخدر، رفتار تکانشی و ضد اجتماعی بوده که به عنوان عوامل خطر در رصد آسیب های اجتماعی قرار دارند.

مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی کشور به منظور بررسی اجرای طرح پیشگیری از خودکشی به این استان سفر کرده است/ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار