استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام گفت: 200 میلیارد ریال اعتبار از طرف وزارت نفت برای تامین آب پتروشیمی ایلام اختصاص یافته است و مابقی اعتبار مورد نیاز باید از محل منابع استانی و هلدینگ خلیج فارس تامین می شود.
کد خبر: ۶۴۰۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۶ 06 August 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی  در دیدار با مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس و مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری ایرانیان افزود: در صورت اختصاص اعتبار از طرف وزارت نفت عملیات آبرسانی از سد گلال به مجتمع پتروشیمی ایلام در سریع ترین زمان ممکن آغاز خواهد شد ضمن اینکه سهم اعتبارات استانی و هلدینگ نیز باید پرداخت شود.

وی با بیان اینکه تامین آب پتروشیمی ایلام دغدغه ای جدی است، یادآور شد: فردا سه شنبه 16 مردادماه در دیدار با بیژن زنگنه وزیر نفت در تهران درخواست تخصیص هر چه سریعتر این اعتبار ارائه خواهد شد.

استاندار ایلام با اشاره به عملیات ساخت واحد الفین و شیرین سازی پتروشیمی ایلام، گفت: این 2 واحد قرار بود تا پایان شهریورماه سال 96 به بهره برداری برسد که بدلایلی انجام نشد.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: راه اندازی نهایی این واحدها دارای مشکلات بسیار کوچکی است که با مدیریت مناسب حل خواهد شد.

وی تاکید کرد: مشارکت هلدینگ خلیج فارس در تامین خوراک پتروشیمی ایلام کار بسیار مثبتی است و باید تلاش شود نیروهای درگیر در طرح ساخت واحد الفین و شیرین سازی پس از اتمام طرح در جاهای دیگری مشغول بکار شوند.

استاندار ایلام اضافه کرد: هلدینگ خلیج فارس دارای توان و امکانات لازم برای راه اندازی پروژه هایی به منظور بکارگیری نیروهای تعدیل شده پتروشیمی ایلام است و باید در این زمینه استان را یاری کند.

واحد الفین و شیرین سازی پتروشیمی ایلام امسال راه اندازی می شوند

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس نیز در این دیدار یکی از اهداف سفر خود به این استان را اقدام جدی در راستای راه اندازی واحد الفین و شیرین سازی پتروشیمی ایلام عنوان کرد و گفت: این 2 واحد به طور قطع امسال به بهره برداری می رسند.
جعفر ربیعی تاکید کرد: راه اندازی این 2 واحد در اولویت کاری ماست و تمام توان و امکانات خود را بر روی این موضوع متمرکز کرده ایم.

وی رفع مشکل آب پتروشیمی ایلام را مساله ای بسیار مهم دانست و افزود: بدون آب، پتروشیمی و واحدهای وابسته به آن نیز موضوعیت ندارند و ما نیز سهم خود را به منظور برطرف کردن مساله آب پرداخت می کنیم.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس اضافه کرد: راه اندازی این واحدها بسیاری از مسائل و مشکلات را حل کرده و باعث ایجاد مشاغل و نیازهای جدیدی می شود که به تغییر بافت اقتصادی منطقه منجر خواهد شد.

ربیعی اضافه کرد: راه اندازی این 2 واحد تقاضاهای جدیدی در بخش حمل و نقل، غذا و مسائل رفاهی، فرهنگی و ورزشی ایجاد می کند که تامین آنها توسط بخش خصوصی به ایجاد اشتغال پایدار منجر خواهد شد.

وی تاکید کرد: در صورت وجود نیروهای بومی منطبق با شرایط ما، جذب نیروهای غیربومی در تمامی سطوح کارگری، کارشناسی و مدیریتی ممنوع است و این موضوع به تمام واحدهای تابعه ابلاغ شده است.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس گفت: از مشارکت بخش خصوصی در ایجاد و راه اندازی صنایع پایین دستی پتروشیمی ایلام استقبال می شود و اگر متقاضیان طرح های دارای توجیه فنی و اقتصادی ارائه دهند نه تنها خوراک مورد نیاز آنها تامین می شود بلکه آمادگی مشارکت نیز وجود دارد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار