جلال میرزایی ؛
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: برخی عنوان می کنند که از میدان نفتی چنگوله هشت میلیارد بشکه نفت قابل استحصال است در حالی که اگر شرکت های خارجی با بالاترین تکنولوژی موجود در این میدان یک میلیارد دلار سرمایه گذاری کنند آنهم پس از چهار تا پنج سال تنها امکان برداشت روزانه 100 هزار بشکه از این میدان وجود دارد.
کد خبر: ۶۳۹۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸ 06 August 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ جلال میرزایی اظهار کرد: مذاکراتی با شرکت های چینی و اتریشی برای میدان های نفتی آذر و چنگوله انجام شد و قرار بود حدود 23 ماه پیش اجرایی شود اما فعلا مسکوت مانده است.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در شرایط مناسب تمایل به جذب سرمایه و تکنولوژی اروپایی دارد.

نماینده مردم ایلام یادآور شد: میادین مشترک نفتی مورد توجه دولت و مجلس شورای اسلامی و در اولویت وزارت نفت هستند ولی بیشتر شرکت های داخلی نیز توان و تکنولوژی لازم را ندارند.

میرزایی همچنین برخی گمانه زنی ها در خصوص منابع نفت و گاز استان را غیر دقیق دانست و افزود: برخی عنوان می کنند که از میدان نفتی چنگوله هشت میلیارد بشکه نفت قابل استحصال است در حالی که اگر شرکت های خارجی با بالاترین تکنولوژی موجود در این میدان یک میلیارد دلار سرمایه گذاری کنند آنهم پس از چهار تا پنج سال تنها امکان برداشت روزانه 100 هزار بشکه از این میدان وجود دارد.

وی با بیان اینکه، برداشت نفت از این میدان مسائل فنی پیچیده دارد و حتی شرکت های پیشرفته نفتی همچون توتال و شل امکان تنها برداشت 35 درصد از هر میدان نفتی را دارند، تاکید کرد: هم اکنون برداشت از میدان نفتی آذر کاهش یافته است و افزایش برداشت نیاز به سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری و ورود تکنولوژی های جدید دارد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار