آقای استاندار !سهم شهرستان دهلران ازاعتبارات اربعین به خوبی مورد توجه قرار نگرفته است این در حالی است که بیشترین تردد از سمت دهلران صورت میگیرد وانتظار است امسال توجه بیشتری به در این خصوص صورت بگیرد .
کد خبر: ۶۳۹۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰ 05 August 2018

تابناک ایلام مجتبی کاور ::در چند سال اخیر بحث بازگشایی مرزچیلات دهلران سبب شده که بسیاری ازمقامات کشوری ،استانی ونمایندگان  مجلس با گرفتن چندین قطعه عکس یادگاری البته در ژست های مختلف وعده بازگشایی  این مرز را در رسانه ها به صورت مکرر وگرفتن ماموریت ها کاری با دادن وعده های فراوان ،مردم دیار پر از درد دهلران را دل خوش کنند.

ولی آنچه در سفر اخیر استاندار واسط کشور عراق به ایلام وتاکید استاندار ایلام به راه اندازی وتکمیل زیر ساختهای چنگوله تا قبل از اربعین در جلسه مشترک مطرح شد نشان از عدم راه اندازی مرز چیلات دراربعین پیش رو است مرزی که در تیر ماه سال گذشته با موافقت هیئت دولت تصویب شد  ولی گویا همه این وعده ها هیاهو برای هیچ بود هرچند در زمان مروارید استاندار وقت ایلام علاوه بر جلسات مشترک در مرز چیلات تلاش های زیادی از طریق استاندار میسان برای بازگشایی  این گذرمرزی صورت گرفت ولی عدم موافقت نخست وزیری عراق دراین خصوص سبب شد ادامه روند زیر ساختی در این مرز کند شود.

با تغییر استاندار ایلام وآمدن سلیمانی دشتکی به ایلام وعده های فراوانی  درمعارفه خود داد که  یکی از آنها راه اندازی بازارچه مرزی چیلات دهلران بود. به طوری که بعد اربعین سال گذشته در سفر چند ساعته وراه انداختن کاروان مدیران به مرز چیلات وگرفتن اعتبارمیلیاردی به صورت تلفنی ازمدیرکل مرزی وزارت کشور، نشان از جدیت وی در راه اندازی این مرز بود به طوری که گسیل اعتبارات وبازدید معاونین وی از این مرز وبرگزاری جلسات مکرر مرهمی شد بر دستان پینه بسته پدران ومادران دیار دهلران که راه اندازی این مرزحداقل ثمری است برای فرزندان تحصیل کرده بیکار آنها که متاسفانه در این سالها علی رغم عدم موافقت کشور عراق با ایجاد گذر مرزی چیلات ،از سوی مسئولان ما این سئوال پیش میآید که چگونه وبا کدام توجیه میلیارد ها تومان در مرز چیلات دهلران که طرف مقابل شما حتی به اندازه سر سوزنی اقدامات زیر ساختی انجام نداده است هزینه کردید ؟

آقای استاندار! شما به عنوان نماینده عالی دولت در استان قطعا برای اداره امور استان نهایت دقت و کارشناسی در دستور کار خود وتیم کاری دارید پس برای افکار عمومی توضیح دهید وقتی کشور مقابل کوچکترین اقدامات زیر ساختی در مقابل مرز چیلات انجام نداده است شما چگونه میلیارد تومان در این شرایط بعد اقتصادی وتورم لجام گسیخته ،بیهوده در مرز هزینه کردید ؟

آقای سلیمانی دشتکی شاید یکی از دلایل اقدامات انجام شده که میلیارد ها تومان از پول بیت المال در مرزچیلات انجام شده ترغیب کشور مقابل را پیش بکشید که قابل قبول نیست چون کشورمقابل تا کنون موافقتی در خصوص ایجاد گذر مرزی جدید در این نقطه که عکس شما  ونمایندگان  مجلس در آن به ثبت شده نکرده است .

نماینده عالی دولت در استان به راستی آنها همه وعده ومصاحبه در خصوص راه اندازی مرز چیلات دهلران تا قبل از اربعین سال جاری را مرور کنید که چه گفتید ودر نشست اخیربا مقامات کشور عراق چه شد؟

آقای سلیمانی دشتکی! این همه هیاهو وهزینه میلیاردی را چگونه می خواهید برای افکار عمومی توضیح دهید ،چون شما به خوبی می دانستید کشور مقابل با ایجاد بازارچه مرزی چیلات  تاکنون موافقت نکرده است ؟

آقای استاندار! سهم شهرستان  دهلران ازاعتبارات اربعین به خوبی  مورد توجه قرار نگرفته است این در حالی است که بیشترین تردد از سمت دهلران صورت میگیرد وانتظار است امسال توجه بیشتری به در این خصوص صورت بگیرد .

آقای استاندار! مردم این دیار که سالها در فقر ومحرومیت زندگی خود را سپری می کنند انتظار دارند که مسئولان به وعده های خود عمل کنند .اگر قرار نیست اتفاق یا اقدامی در خصوص توسعه شهر آنها صورت بگیرد وعده پوچ وهیاهو برای هیچ را در قالب سخنرانی پیش نکشید تا بیشتر از این دل آزرده تر نشوند .

آقای سلیمانی دشتکی !تنها چند ماه به راهپیمایی بزرگ اربیعن مانده است انتظار است همت وتلاش خود را برای محقق شدن وعده بازگشایی چیلات را عملیاتی کنید واگر قرار است اتفاق خاصی در مرزچیلات دهلران نیفتد صادقانه به مردم اعلام کنید تا مردم چشم انتظار نمانند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار