فرماندار همدان گفت: امروز حلقه حلقه کردن واحد‌های مختلف جامعه و جدا کردن برخی بخش‌ها به بهانه‌های خودی و غیرخودی خیانت به نظام جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۶۳۹۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵ 04 August 2018
فرماندار همدان گفت: امروز حلقه حلقه کردن واحد‌های مختلف جامعه و جدا کردن برخی بخش‌ها به بهانه‌های خودی و غیرخودی خیانت به نظام جمهوری اسلامی است.
 
به گزارش ایرنا، علی تعالی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همه افرادی که دل در گرو این نظام دارند باید در حلقه خودی نظام گنجانده شوند و هر گونه رفتار و عمل خلاف این مطالبه در شرایط فعلی همزبانی با دشمن است.
وی تاکید کرد: یکی از مهمترین وظایف در شرایط کنونی ایجاد وحدت، همدلی و همبستگی در بین آحاد مختلف مردم جامعه و جریان‌های مختلف سیاسی است.

فرماندار همدان افزود: برخی از گروه‌های خارج نشین که در پوشش افراد دلسوز اقدام به ارائه اخبار و اطلاعات نادرست به مردم می‌کنند چهره و ماهیت شان از گذشته برای مردم آشکار بوده است.
تعالی اضافه کرد: نمونه بارز آن‌ها گروهک نفاق است که جنایت و خیانت آن‌ها در دوران دفاع مقدس و دیگر عرصه‌ها هیچگاه از دیدگاه این ملت فراموش نمی‌شود.

وی گفت: ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی بر رژیم ستم شاهی تاکنون در معرض آسیب‌های مختلف بوده، اما در سایه وحدت و همدلی از این بحران‌ها عبور کرده است.

فرماندار همدان ادامه داد: توطئه‌های دشمن در هشت سال جنگ تحمیلی و پس از آن یک به یک خنثی شد و امروز نیز با توجه به تحریم‌های جدید استکبار و تبلیغات گسترده پیاده نظام دشمن، نقش رسانه‌ها برای ایجاد همبستگی و اتحاد ملی بسیار مهم است.

تعالی بیان کرد: رسانه‌ها باید با انعکاس واقعیت ها، تلاش دشمن برای سیاه نمایی وضع موجود را ناکام گذاشته و خدمات صورت گرفته را به گوش مردم برسانند.

فرماندار اظهار داشت: هر چند مشکلاتی در کشور وجود دارد، اما باید با نقد سازنده خدمات صورت گرفته را نیز به جامعه بازتاب داد.

تعالی تاکید کرد: یکی از شگرد‌های دشمن ایجاد اختلاف بین مردم و گروه‌های سیاسی است بنابراین باید جریان‌های سیاسی و مردم متحد شده و با پرهیز از انجام و بیان کار‌های تفرقه انگیز برای عبور از این وضعیت تلاش کنند.

***کاهش ۷۰ میلیارد ریالی اعتبار همدان در سالجاری

فرماندار همدان گفت: اعتبار این شهرستان از محل نفت گاز، متوازن و اعتبارات استانی در سال گذشته ۶۲۰ میلیارد ریال بود که امسال با ۷۰ میلیارد ریال کاهش به ۵۵۰ میلیارد ریال رسیده است.
تعالی یادآوری کرد: علت کاهش اعتبار شهرستان همدان تصویب طرحی در مجلس و مبنا قرار دادن میزان جمعیت در تخصیص اعتبار است.

وی توضیح داد: دولت در بودجه سال ۹۷ برای تخصیص اعتبار نفت و گاز شاخص جمعیت را مبنا قرار داد که با توجه به پائین بودن جمعیت قهاوند میزان اعتبار شهرستان همدان کاهش یافت.

*** نگرانی در زمینه تامین کالای اساسی مردم وجود ندارد

فرماندار همدان گفت: پس از بروز تلاطم در بازار مقرر شد هر هفته نشست ستاد تنظیم بازار تشکیل و میزان موجودی و نحوه عرضه ارزاق مردم با دقت بیشتری رصد شود.

تعالی با عنوان اینکه مسئولیت تنظیم بازار از یکماه پیش به صنعت، معدن و تجارت واگذار شد اظهار داشت: تیم‌هایی با حضور نماینده اصناف، بازرسی و تعزیرات تشکیل شده و به صورت شبانه روزی بازار را رصد می‌کنند.

وی بیان کرد: یکی از تاکید‌های استاندارهمدان توجه به وجود برچسب قیمت بر روی کالا‌ها است چرا که یکی از مشکلات بازار همدان نصب نکردن اتیکت بر روی محصولات است.

فرماندار همدان بیان کرد: با توجه به نوسان در قیمت گوشت قرمز برای تنظیم بازار، هفته‌ای ۲۰ تن گوشت در فروشگاه‌های زنجیره‌ای این شهرستان عرضه می‌شود.

تعالی تاکید کرد: هر چند بار روانی و شایعات کمبود کالا وجود دارد و عده‌ای به آن دامن می‌زنند، اما هیچگونه نگرانی برای تامین کالای اساسی و ضروری در شهرستان وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه کالا‌های ضروری کمبودی نداریم اظهار داشت: احتمال افزایش نرخ نان در کشور با توجه به افزایش هزینه جاری و دستمزد در نانوایی‌ها و ثابت بودن قیمت آن به مدت چهار سال، وجود دارد.

*** مطالبات مردمی به سرعت رفع می‌شود

فرماندار همدان گفت: یکی از اولویت‌های این شهرستان رفع مشکل مردم پیش از تجمع آن‌ها در مقابل نهاد‌های دولتی و اعلام مطالباتشان است.

تعالی مثال زد: چندی پیش آب منطقه حسن آباد شهر همدان قطع شد و در تماسی با بخشدار و مدیر آب و فاضلاب شهرستان از آن‌ها خواستم با حضور در جمع مردم خبر رفع آن در کمتر از نیم روز را بدهند.

وی اضافه کرد: در حالیکه باور رفع مشکل آب در کمتر از نیم روز برای مردم دشوار بود، اما با تدبیر صورت گرفته این موضوع در زمان مقرر رفع شد.

فرماندار همدان ادامه داد: همچنین منطقه قاسم آباد همدان با مشکل کم آبی مواجه شد که برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکل مجوز حفر ۲ حلقه چاه در این منطقه صادر شد.

تعالی ادامه داد: تمرکز مسئولان بر ایجاد مجتمع‌ها و شبکه‌های آبرسانی روستا‌ها زمینه رفع کمبود آب در ۱۲ روستا دارای مشکل این شهرستان را فراهم کرد.

وی گفت: همچنین گزارش‌هایی مبنی بر بروز مشکلاتی به علت تکرار قطعی برق در یکی از مناطق شهر همدان دریافت شد که دستور رسیدگی به موضوع ارائه شد.

وی یادآوری کرد: بوی نامطبوع پل خواجه رشید گله مندی‌هایی را به همراه داشت که در تماسی با مدیر آب و فاضلاب استان همدان این موضوع در کمتر از چهار روز رفع شد.

*** مانعی برای ارائه مجوز تجمع وجود ندارد

تعالی گفت: دریافت مجوز تجمع دارای یکسری تعهدات الزام آور است که یکی از آن‌ها موضوع اعتراض، مکان، شعار‌ها و تعهد متقاضی مجوز به مدیریت اعتراض است.

فرماندار همدان افزود: هیچگونه مشکلی برای ارائه مجوز وجود ندارد، اما تنها به جریان‌های دارای شناسنامه آن هم با در نظر گرفتن الزمات قانونی مجوز ارائه می‌شود.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار