حجت‌الاسلام صدیقی در نماز جمعه:
خطیب نماز جمعه تهران گفت: برخورد با متخلفان نباید تبعیض‌بردار باشد؛ باید بدون اغماض با متخلفان و خائنان به امور اقتصادی کشور برخورد قانونی و قاطع شود.
کد خبر: ۶۳۸۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹ 04 August 2018

برخورد قانونی و قاطع با متخلفان اقتصادی شودبه گزارش تابناک قزوین، حجت الاسلام کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه تهران در خطبه های امروز با اشاره به مشکلات اقتصادی اظهار داشت: مشکل اقتصادی در همه چیز از جمله در فرهنگ، اخلاق، روحیه و روان افراد جامعه و آرامش خانواده اثر می گذارد.

وی افزود: مساله اقتصاد، موجب قوام و از پایه های اساسی سعادت هر جامعه است. آنچه شاهد آن هستیم، معلول غفلت ها و سوءمدیریت ها و عدم توجه به قوانین شرع در مدیریت کشور است.

حجت الاسلام صدیقی تصریح کرد: باید مدیریت دینی داشته باشیم و به رهنمودهای خدا در مساله مدیریت که مدیر باید قوی و امین باشد، توجه کنیم. مدیر باید حفیظ و علیم باشد. یعنی سیاسی‌بازی نکند و دینش را حفاظت کند.

وی با بیان اینکه مدیر باید دلسوز و از خود مردم باشد، گفت: اشراف و خودشیفتگان از مردم فاصله دارند. مدیر باید از طبقات مردم جوشیده باشد. پیامبر، درد یتیمان را کشیده بود برای همین، درد یتیمان را می فهمید. میل نبی بر تقویت ضعفا بود.

حجت السلام صدیقی گفت: مولا علی(ع) می فرمودند، من دلخوش کنم که به من امیرالمومنین بگویید و چه بسا در سر حدات کشور من، کسانی باشند که قرص نان به آن ها نرسد؛ من چطور می توانم راحت بخوابم؟

اتاق جنگ آمریکا، وزارت خزانه داری است

امام جمعه موقت تهران افزود: مسئولان ما باید به میان مردم بیایند تا درد حاشیه نشین‌ها، جنوب شهری‌ها، جانبازها، زندگی از دست داده‌ها و سرگردان هایی که هر جایی می روند بوروکراسی درها را بر آن ها بسته را بفهمند.

حجت الاسلام صدیقی تصریح کرد: آنچه پیش آمده، گذشته است؛ اکنون در برخورد با حوادث سنگین که نام آن را بحران نمی گذاریم، چه باید کنیم؟ ملتی که هشت سال توانست با نبود امکانات، خالی بودن سیلوها و نداشتن تجهیزات لازم جهت دفاع از خود و تنها با توسل به ائمه اطهار(ع) از آن پیچ خطرناک عبور کند، از این پیچ خطرناک جنگ اقتصادی هم می‌تواند عبور کند.

وی اظهار داشت: در برخورد با این مشکلات، مردم و مسئولین دو نوع برخورد می‌توانند داشته باشد؛ یکی اینکه سختی‌ها و مشکلات را فرصت تلقی کنند. وقتی به طلا چکش می زنیم، به قیمتش افزوده می شود؛ اگر ملت و دولت، فلزهای به درد بخوری باشند، حرارت کوره، به آن ها شکل و هدف و قالب و مسیر می‌دهد اما اگر فلز، غیرمقاوم باشد و چشمش به بیرونی‌ها و کفار باشد، این دیگر، فلز قیمتی نیست و با کمترین فشاری فرسوده و از گردونه خارج می‌شود و تاریخ مصرفش تمام می‌شود.

امام جمعه موقت تهران گفت: باید به طور واقعی و نه شعاری، مردانی که عهده دار مدیریت هستند، از حالت های سابق عبور کنند و به صورت مردانی که معرکه هستند و موشک‌های دشمن دارد از هر طرف به سوی آن ها می‌آید، دربیایند. یک فرمانده یا سرباز در حال جنگ، با فرمانده و سرباز در حال رفاه فرق می‌کند. آمریکا اتاق جنگش، وزارت خزانه داری است. آن ها در یک جنگ تمام عیار اقتصادی دارند با ما مصاف می دهند.

به نیروهای جوان و جهادی رو بیاوریم

وی اضافه کرد: برای خودکفایی، مسائل پیش آمده را نباید تهدید و بحران تلقی نکنیم بلکه باید فرصت بدانیم. در مساله خودروسازی، با این همه سابقه، ما همچنان وابسته هستیم. تا مساله تحریم مطرح می‌شود، بازار خودرو متلاطم می‌شود؛ این چه وضعی است؟ تا یک صدایی بلند می‌شود، هر کسی هر جور دلش می‌خواهد با مردم بازی می‌کند.

حجت السلام صدیقی اظهار داشت: الان وقت آن رسیده تا دندان طمع را از دشمن بکَنیم و کمر ببنیدیم تا خودمان راه بیفتیم. مگر ما صاحب موشک بودیم؟ چه طور شد که امروز یکی از مولفه های قدرت ما که موجب سرافرازی ما شده، موشک است؟ در مساله خودرو نباید به بیگانگان تکیه شود. در تجهیزات صنعتی باید به نیروهای جوان تکیه کنیم. ما خودمان منابع فراوان انرژی داریم.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: ما مواد اولیه همه صنایع را داریم. ما شرکت‌های دانش بنیان و جوانان متخصص داریم. من از نزدیک اطلاع دارم که فرهیختگان دانشگاه‌های شریف و علم و صنعت چه توانمندی‌هایی دارند و چه کارهایی انجام داده اند. این ها باید است، گله نیست؛ دیر شده است اما به بن بست نرسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه باید به نیروهای جوان و جهادی رو بیاوریم گفت: در مجموعه «ستاره خلیج فارس» و پالایشگاهی که امسال راه افتاد، دو شرکت خارجی آمده بودند اما تا زمزمه تحریم ها آمد، جا خالی کردند اما برادران سپاهی ما این مجموعه را در زمانی کوتاه تر راه انداختند. در بیان عظمت این پالایشگاه حرف بسیار است. مگر این ها از آسمان آمده اند؛ این ها بچه های شما هستند از همین ها کمک بگیرید.

باید با فساد برخورد جدی شود

امام جمعه موقت تهران با اشاره به معضل آب خوزستان گفت: دشمن داشت بر امواج سوار می شد و امنیت خوزستان را نشانه گرفته بود. مشاهده کردید که برادران عزیز سپاهی ما رفتند آنجا و ظرف مدت کوتاهی مشکل آنجا را حل کردند. توصیه های سرنوشت‌ساز رهبر حکیم، مومن و متکی به خدا مبنی بر تقویت بخش خصوصی و برخورد با متخلفان را در نظر بگیرید؛ باید با فساد برخورد جدی شود.

وی افزود: برخورد با متخلفان نباید تبعیض‌بردار باشد؛ در هر سمتی و هر جایگاهی و هر نسبتی با هر کسی که دارند، باید بدون اغماض با متخلفان و خائنان به امور اقتصادی کشور برخورد قانونی و قاطع شود. البته در این رابطه ریاست و سخنگوی محترم قوه قضاییه وعده‌های جدی دادند.

حجت الاسلام صدیقی گفت: از فرمایشات سخنگوی قوه قضاییه اینگونه برداشت می شد که فساد ارزی، سکه ای و فسادهای دیگر، در پس پرده با افرادی از بدنه دولت و در مسئولین ریشه دارد. وعده دادند که امروز در جنگ اقتصادی، کسی که فساد می‌کند و ملت شهید داده را به چالش می‌کشد و امید را به ناامیدی تبدیل می کند، خیانت جنگی است و مجازاتش هم باید متناسب با شرایط جنگی باشد.

پیروزی سوریه، پیروزی اسلام و مقاومت و آزادگی است

وی گفت: مردم از قوه قضاییه انتظار دارند که اگر بناست قاطعانه برخورد شود، شعار نباشد. برخوردها طول هم نکشد، درست است که چهارچوب های قضایی با حرف های روزنامه ای فرق دارد اما در حد امکان، رسیدگی به تخلفات باید در مسیری قرار بگیرد که مردم صبور، نجیب و همیشه رزمنده و همیشه حامی انقلاب چشم به راه نمانند.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به تحولات سوریه تصریح کرد: کشور عزیز سوریه با مقاومت، عنایات الهی را همراه خود دارد و آخرین مراحل پیروزی را رقم می زند. ما جبهه مقاومت واحدی هستیم؛ پیروزی سوریه، پیروزی اسلام و مقاومت و آزادگی است. این پیروزی، ذلت آمریکا و شکست روحیه و ظاهری اسرائیل است.

وی ادامه داد: در این رابطه خدا رو شکر می کنیم و منتظر ضربات آخر به جریانات تروریستی وابسته به عربستان و امارات هستیم. در جبهه یمن هم بیش از ۴ هزار نفر از مزدوران سعودی و اماراتی به جهنم واصل شدند و یمن هر روز، از جهت دفاعی از جمله بالابردن برد موشک های بالستیک که در نوع خود معجزه خون شهداست، رو به پیشرفت است.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: رئیس جمهور آمریکا را نمی‌شود آدم گفت، گرگی است در لباس آدم. یک بار بد عهدی آنان را در برجام دیدید. آنان اهل این نیستند که با آن‌ها مذاکره کنیم، اگر یک روز بنا بر مذاکره بود با این دولت و رئیس جمهور امکان مذاکره نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار