دوچرخه‌سواری از آن رشته‌های پرتحرک است که در سال‌های اخیر زمینه فعالیت در آن برای بسیاری از بانوان محقق شده و فارس نیز در این راستا کارنامه خوبی دارد.
کد خبر: ۶۳۶۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷ 30 July 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: برای اینکه وزن کم کند و روحیه خوبی داشته باشد به باشگاه می‌رود و با دوچرخه ثابت رکاب می‌زند اما بارها گفته است که دوچرخه‌سواری در پیست و هوای آزاد حال و هوای بهتری دارد اما چون امکان انجام آن برای بانوان وجود نداشته تا کنون از این نشاط بی‌نصیب مانده است.

رئیس هیات دوچرخه‌سواری فارس از برگزاری مسابقه دوچرخه‌سواری برای بانوان خبر می‌دهد و به خبرنگار فارس می‌گوید: این مسابقه 19 مردادماه 97 برای سومین دوره در این سال برگزار می‌شود.

هادی باشفاعت ادامه می‌دهد: این مسابقه که در رشته کوهستان است بر اساس برنامه زمان‌بندی شده هیات دوچرخه سواری فارس برگزار می‌شود.

 

 

وی ضمن ابراز رضایت از ایجاد شرایط مناسب برای فعالیت و رقابت بانوان استان در دوچرخه‌سواری برای سومین بار در سال جاری بیان می‌کند: این مسابقه در 2 رده سنی بالای 18 سال و زیر 18 سال برگزار می‌شود.

مسابقه در شهر برای تشویق بیشتر

باشفاعت با تاکید بر مسیر مسابقه دوچرخه‌سواری کوهستان این دوره اعلام می‌کند: این مسیر در بلوار شهید کسایی در معالی‌آباد شیراز در نظر گرفته شده است تا مردم بیشتری در سطح شهر شاهد مشارکت بانوان در این رشته باشند.

وی می‌افزاید: با این کار اطلاع‌رسانی بهتری به شهروندان انجام می‌شود و به علاوه بانوان بیشتری برای شرکت در مسابقات بعدی متقاضی و پیشقدم می‌شوند که گام مطلوبی برای تقویت ورزش بانوان فارس محسوب می‌شود.

رئیس این هیات ورزشی اضافه می‌کند: تمامی شرکت‌کنندگان در این رقابت با پوشش اسلامی که مورد تایید فدراسیون دوچرخه‌سواری است با دوچرخه‌های خود در مسیر مسابقه حاضر می‌شوند.

رقابت 4 به 4

باشفاعت از تفاوت برگزاری این دوره از رقابت‌های بانوان دوچرخه‌سوار در رشته کوهستان سخن می‌گوید و می‌افزاید: پیش از این مسابقه دوچرخه‌سواری کوهستان در حوزه کراس کانتری برگزار می‌شد اما این بار در سبک الیمنیتور است.

 

وی با تاکید بر تفاوت این 2 سبک اضافه می‌کند: در کراس کانتری دوچرخه‌سواران همگی مسیر تعیین شده را 10 تا 20 دور رکاب می‌زنند اما در سبک الیمینیتور شرکت‌کنندگان به صورت 4 نفره مسیر را طی می‌کنند و از هر 4 نفر، 2 نفر برتر به دور بعد راه می‌یابند و این کار تا جایی ادامه می‌یابد که نفرات اول تا سوم انتخاب شوند.

یک جمعه پرنشاط

رئیس هیات دوچرخه‌سواری فارس با اشاره به ساعت برگزاری سومین دوره مسابقات دوچرخه‌سواری کوهستان در شیراز بیان می‌کند: این رقابت راس 8 صبح جمعه 19 مرداد ماه در مسیر تعیین شده آغاز می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: شرکت‌کنندگان می‌توانند از تمامی مدل‌های دوچرخه کوهستان که دارای ترمزگیری مناسب است برای شرکت در این مسابقه استفاده کنند و برای ایمنی بهتر، لاستیک آنها نیز باید از آج مناسب برخوردار باشد.

باشفاعت با اعلام مسافت مسیر مسابقه اظهار می‌کند: طبق قوانین بین‌المللی این مسیر از500 تا هزار متر طول دارد و به صورت چهار نفری در کنار هم به رقابت می‌پردازند.

شرایط لازم

این مقام مسوول با تاکید بر شرایط لازم برای شرکت بانوان در این مسابقه می‌گوید: به همراه داشتن رضایت‌نامه محضری والدین برای رده سنی زیر18 سال، بیمه ورزشی معتبری که 3روز از تاریخ صدور آن گذشته باشد، کارت ملی و معرفی نامه هیات شهرستان مربوط ضروری است.

با شفاعت می‌افزاید: کلیه شرکت‌کنندگان باید لوازم ایمنی همچون کلاه، دستکش، پوشش مناسب و ... داشته باشند و افرادی که قصد ثبت نام به صورت مجازی دارند می‌توانند کلیه مدارک خود را به شماره تلگرام یا واتساپ 09179365717 تا پایان روز چهارشنبه ۱۷ مرداد ماه ۹۷ ارسال کنند.

وی تصریح می‌کند: به نفرات اول تا سوم این رقابت حکم قهرمانی استانی اعطا می‌شود و برای ثبت‌نام حضوری یک ساعت قبل از آغاز مسابقه با ارائه مدارک لازم امکان شرکت در مسابقه نیز وجود دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار