استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام گفت: در مجموع اعتباری بیش از سه هزار میلیارد ریال برای تکمیل پروژه های حوزه اربعین در این استان اختصاص خواهد یافت.
کد خبر: ۶۳۶۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸ 29 July 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛  قاسم سلیمانی دشتکی در نشست ستاد اربعین استان اظهار داشت: این پروژه ها شامل تکمیل مسیرهای ارتباطی ایلام – مهران، تونل قلاجه ، تونل کبیرکوه ، جاده مرزی مهران ، بیمارستان 365 تخت خوابی ایلام و ... است.

وی با اشاره به تخصیص یک هزار و 700 میلیارد ریال به پروژه جاده کنجانچم در مسیر مهران افزود: 36 کیلومتر از این مسیر تا اربعین آماده خواهد شد و در بحث مطالبات قرارگاه خاتم الانبیاء سال گذشته بیش از 530 میلیارد ریال پرداخت شد و امسال نیز امیدواریم 600 میلیارد ریال پرداختی به قرارگاه داشته باشیم.

استاندار ایلام از اختصاص 150 میلیارد ریال اعتبار جهت تکمیل تونل قلاجه خبر داد و یادآور شد: این اعتبار برای سیستم تهویه و روشنایی این تونل اختصاص می یابد.

سلیمانی دشتکی پیشرفت تونل کبیرکوه را رضایت بخش خواند و تاکید کرد: بیش از 450 میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه اعتبار در نظر گرفته شده و در بحث جاده مرزی مهران نیز 36 میلیارد ریال مصوب شده است .

وی در خصوص پروژه های سفر رئیس جمهور نیز گفت: یکی از پروژه های سفر رئیس جمهور بیمارستان جدید ایلام بود که به منظور تکمیل آن یک گروه برای بازدید از روند پیشرفت فیزیکی این بیمارستان تعیین و اعتبار لازم جهت تکمیل آن تخصیص می یابد.

استاندار ایلام با اشاره به دیدار با سفرای کشورهای همسایه اضافه کرد: در این دیدار بحث اربعین ، تجار و روابط بازرگانی و ترانزیت کالا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و رایزنی جهت سفر سفیر ایران در عراق به استان انجام شد.

وی از پیگیری های روزانه جهت فعال سازی مرزهای چیلات و چنگوله خبر داد و افزود: تلاش ما این است بتوانیم این 2 مرز را برای ادامه مراودات تجاری و بازرگانی به ایام اربعین برسانیم.

استاندار ایلام همچنین از سفر استاندار واسط عراق به ایران در هفته جاری خبر داد و اضافه کرد: در این دیدار به دنبال فعال سازی کشور عراق در بحث مرزهای چیلات و چنگلوله و هماهنگی های لازم در بحث مرز مهران و توافقات لازم در خصوص اربعین و مراودات تجاری خواهیم بود .

وی با تاکید بر عملیاتی بودن اقدامات ستاد اربعین ادامه داد: باید جلساتی که در این رابطه برگزاری می شود خروجی داشته باشد و عملیاتی باشد.

وی همچنین خواستار مردمی شدن فعالیت های اربعین و برپایی موکب ها شد و تاکید کرد: دستگاههای دولتی، حمایتی و عمومی نسبت به برپایی موکب ها از محل اعتبارات دولتی خودداری و بیشتر نسبت به جلب مشارکت های مردمی اقدام شود و از برپایی موکب ها در شهرها و مراکز جمعیتی و تجاری خودداری شود .

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام نیز در این نشست در خصوص فعالیت کمیته های اربعین بیان کرد: نشست های متعددی در بحث کمیته های اربعین و شهرستان ها و فرمانداری ها برگزار شد و مصوبات خوبی نیز در این جلسات به تصویب رسیده است.

محمد نوذری به تدوین سند جامع اربعین اشاره کرد و افزود: این سند در حال تدوین است و دستگاه های اجرایی در خصوص ارسال اطلاعات نیز سریعتر اقدام کنند چرا که سند جامع اربعین با اولویت های اقتصادی باید هر چه سریعتر تدوین شود.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام نیز در این نشست با ارائه گزارشی در خصوص فعالیت کمیته زیرساخت اربعین تاکید کرد: تلاش ما در جهت تکمیل محورهای ارتباطی منتهی به مرز مهران به شدت در حال اجراست و در بحث چهار خطه کردن مسیر کارخانه سیمان تا سرابله ، کنار گذر غربی مهران ، انسداد مرز و فرودگاه مهران نیز تلاش داریم که در ایام اربعین مورد استفاده قرار گیرند.

احمد کرمی از پیگیری های لازم برای دعوت از معاونین عمرانی استان های معین در کنگره اربعین خبر داد و گفت: در این خصوص نیز قبل از ایام اربعین این جلسه هماهنگی انجام خواهد شد.

وی از تلاش در جهت تکمیل پروژه های مرتبط با اربعین تا قبل از کنگره عظیم اربعین خبر داد و خاطر نشان کرد: در خصوص جاده جایگزین ایلام به مهران نیز با رفع نقاط حادثه خیز و آسفالت بخشی از این محور و ساماندهی پارکنیگ ها در حال اقدام هستیم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار