اگرچه به عقیده نگارنده این مطلب ،وضعیت حاکم بر کشور ،موقعیت استان ایلام و تلاش ها و پیگیری ها مداوم استاندار ایلام در راستای توسعه وپیشرفت استان ایلام و آرامش حاکم بر جو روانی وسیاسی استان ،دلیل محکمی بر لزوم چشم پوشی منتقدین استاندار از تغییرات در راس مدیریت اجرایی استان به حساب می آید ،اما اهمیت این نکته نمی تواند نمایندگان استان را از پرداختن به وظایف قانونی خود تبرئه ویا آنان را در مقابل قوانینی که خود به تصویب رسانیده اند قرار دهد.
کد خبر: ۶۳۵۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۸ 27 July 2018

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::روزهای گذشته نمایندگان مردم در پارلمان به طرحی رای دادند که براساس آن بندهای "د" و "ه" ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری اصلاح شد. براساس این مصوبه بکارگیری بازنشستگان در مصادر مدیریتی بعنوان استاندار و سفیر ممنوع وپس از تایید تهایی از سوی شورای نگهبان وابلاغ توسط رییس جمهور ،بازنشستگان مشمول این طرح باید ظرف مدت شصت روز پست های خود را واگذار نمایند.

هر چند تصویب این طرح بدلیل قایل شدن برخی استثنائات نتوانست اهداف از پیش ترسیم شده برای اجرایی شدن آن یعنی جوان سازی مدیریت کشور در لایه های مدیریتی ارشد ومیانی  را در پی داشته باشد ،اما همین قانون نیم بند می تواند به معبری برای بکارگیری نیروهای مستعد وجوان در مصادر مدیریتی و جوان سازی مدیریت پیر کشور کارگشا باشد.

کمتر از سه روز از تصویب این طرح نگذشته است که بازار شایعات وگمانه زنی های متعدد در خصوص خداحافظی برخی از مدیران میانی کشور حسابی داغ شده است . رسانه ها و شبکه های اجتماعی با انتشار لیست های گوناگونی خبر وداع 17 استاندار بازنشسته موجود در بدنه اجرایی کشور را  منتشر و بخش اعظمی از گپ وگفت فعالین رسانه ای و کانالهای تلگرامی ،خصوصا استانهای که نام استانداران فعلی اشان در لیست منتشره گنجانیده شده، به این موضوع اختصاص داده شده است.

 قرار گرفتن نام "قاسم سلیمانی دشتکی" استاندار فعلی ایلام (صرفنظر از صحت وسقم لیست های منتشر شده ) فضای تایید و تکذیب های پی در پی  را در استان محروم ودر حال توسعه ایلام  شکل داده است.فضایی که در آن  دست بر قضا، یک پای این اخبار وتحلیل ها به سه نماینده استان در مجلس شورای اسلامی ختم می شود .افرادی که بعنوان نماینده پارلمان در تصویب این قانون نقش داشته ووظایف تعریف شده قانونی آنان  از یک سو ومواضع امروز هر سه نفر آنان از سویی دیگر، فضایی ابهام آلود در روند بازیهای سیاسی استان ونقش آنان در قانونگذاری رقم زده است.

در یک سو جلال میرزایی نماینده همفکر وحامی دولت قرار دارد که در ایام منتهی به تصویب این قانون در مجلس شورای اسلامی ،در بین دیگر نمایندگان حاضر در مجلس شورای اسلامی ،بیشترین اظهار نظر ها ومصاحبه ها را در روند بررسی وتصویب این طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به خود اختصاص داده است .

در حالیکه این نماینده عضو فراکسیون امید در روز تصویب این طرح ،بیشترین دغدغه در لحاظ نمودن استثائات به طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان را نشان دادند ،اما اظهار نظر وی به واکنش فعالین سیاسی ورسانه ای استان به قرار گرفتن نام استاندار ایلام در ردیف مشمولین این طرح، به ابهاماتی در بین مخاطبین رسانه ها وفعالین این حوزه دامن زده است .

این در حالیست دو نماینده دیگر استان یعنی "شادمهر کاظم زاده " و"سلام امینی "نیز در واکنشی مشابه با تکیه بر دلایلی که هنوز برای مردم روشن نشده است ،از ماندن استاندار ایلام حمایت نموده وسعی نموده اند تا به هرشکل ممکن ،فرضیه رفتن استاندار فعلی ایلام را به حاشیه رانده وایشان را از شمول قانونی که خود به تصویب رسانیده اند خارج نمایند.

اگرچه به عقیده نگارنده این مطلب  ،وضعیت حاکم بر کشور ،موقعیت استان ایلام و تلاش ها و پیگیری ها مداوم استاندار ایلام در راستای توسعه وپیشرفت استان ایلام  و آرامش حاکم بر جو روانی وسیاسی استان ،دلیل محکمی بر لزوم چشم پوشی منتقدین استاندار از تغییرات در راس مدیریت اجرایی استان به حساب می آید ،اما اهمیت این نکته نمی تواند نمایندگان استان را از پرداختن به وظایف قانونی خود تبرئه ویا آنان را در مقابل قوانینی که خود به تصویب رسانیده اند قرار دهد.

با یاد آوری این نکته مهم که موضع گیری هر سه نماینده استان در حمایت از استاندار پر تلاش ایلام را باید در راستای ایجاد همگرایی واتحاد در بین مدیران ارشد استان منتهی شدن این اتحاد به توسعه ورفع مشکلات مردم استان به فال نیک گرفت .اما اینکه نمایندگان استان چگونه به مثابه چاقویی با حرکت به سمت بریدن دسته خود در مسیر قانونی که خود به تصویب رسانیده شبهه آفرینی می کنند ،سوالیست که باید برای تنویر افکار عمومی و موکلینشان  بدان پاسخ داده ودر راستای شفاف سازی بیشتر دراین راستا گام بردارند.

به هرحال روشن است که طرح اصلاح قانون بکارگیری بازنشستگان با تغییراتی ،با 136رای موافق ،34 رای مخالف و10 رای ممتنع نمایندگان به تصویب رسیدوکسی نمی تواند منکر این حقیقت باشد . بنابراین واضح است که سه نماینده استان در صورت حضوردر مجلس شورای اسلامی بطور قطع در زمره سه دسته فوق قرار دارند.

بنابراین لازم است صرفنظر از تایید یا رد،هرگونه مخالفت یا موافقت با اظهارنظرهای امروز آنان در خصوص استاندار محترم ایلام وبا اعلام نفی هر گونه تعبیری در خصوص مواضع این رسانه درباره استاندار فعلی ایلام ،بمنظور زدودن هر گونه شائبه در رفتار نمایندگان استان ،میزان تعهد و اهتمام آنان به وظایف قانونگذاری ،بصورت صریح وشفاف موکلین خود را در جریان اقدام وموضع خود در قبال طرح منع بکارگیری بازنشستگان قرار دهند . روشن شدن این موضوع که نمایندگان استان به این طرح رای موافق داده اند یا مخالف و یا اینکه در زمره ساکتین مجلس بوده اند، می تواند مبنایی مهم در راستای قضاوت درباره مواضع امروز آنان وهمچنین میزان صداقتشان با مردم قرار گیرد.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
صلاحی
|
Germany
|
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
سلام
طبق اطلاعات ویکی پدیای آقای سلیمانی دشتکی:
قاسم سلیمانی دشتکی، فعالیت خود را از سال ۱۳۵۷ در آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری آغاز کرد، مدیرکل تعاون استان چهارمحال و بختیاری (از ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹)، مدیرکل تعاون استان اصفهان (از ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۲)، مدیرکل کار و امور اجتماعی استان اصفهان (از ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۳) و معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی استانداری خراسون جنوبی
از سال ۹۲ تا الان هم استاندار چهارمحال و بختیاری و ایلام بوده اند.
با اطلاعات اینجا جمعا میشود 19+3+3+1+5=31 سال در ویکی پدیای ایشون اومده بدون احتساب خدمت در استان خراسان جنوبی و سالهای دولت آقای احمدی نژاد. از سال ۸۳ تا ۹۲ برای ایشون اطلاعاتی از ایشون نیومده و بعید است که تعیین تکلیف نشده باشن. پس با یک محاسبه سرانگشتی بازنشستگیشون محرزه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
صداقت ام آرزوست
ولایت مدار
|
United Arab Emirates
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
اینجور که به نظر میرسد شما سه نفر نقشی در این قانون پیرمردها ندارید و تمام تلاش برای ابقا این حضرات کردید که جوان ها ترد شوند.پس جوان و جوانگرایی چه شد.قانون شما به اندازه کار شما خلا دارد...همدیگر تو ستادهای انتخاباتی می بینیم
ولایت مدار
|
United Arab Emirates
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
اینجور که به نظر میرسد شما سه نفر نقشی در این قانون پیرمردها ندارید و تمام تلاش برای ابقا این حضرات کردید که جوان ها ترد شوند.پس جوان و جوانگرایی چه شد.قانون شما به اندازه کار شما خلا دارد...همدیگر تو ستادهای انتخاباتی می بینیم
خدادوست
|
United Arab Emirates
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
امروز مطلبی از مدیر کل جوان ارشاد خواندم تعجب کردم‌.برادر شما اگر خاطر مبارک باشد .قبل شما تو مایه پیرمردی مدیر کل بود.ملت همه داد زدن بزارید جوانی مدیر کل بیاد که فرجی برای شما شد.و قرعه به نام شما افتاد پس چرا طرفدار ۴۱ سال سابقه دار اداری هستید.فکر کنم خیلی مدیون ایشان هستی .حزب و باد و توفان خودت را قاطی نکن.بضرر میشه.در این گیر و دار جناب خود آموز مطلب در دفاع استاندار محبوب ننویس..این فردا میره و کلاه سر شما می ره.جوانی نکن بزار پخته بنویسی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
قبل از هر چیزی این سه نفری هیچ نقشی در تصویب این طرح نداشتند یعنی بنوعی طرفدار جوان و جوانگرایی در بدنه مدیریتی نیستن اینا خودشان به سن بازنشستگی رسیدن برای فرار از اجرای این طرح اکنون و در آینده خواهان استثنا های هستند و در نهایت اینها نماینده خانواده خودشان هستند وعده ما انتخابات آینده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار