مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با بیان اینکه نانوایی‌ها پرتخلف‌ترین صنف از سوی تعزیرات همدان شناخته شد گفت: پس از نانوایی ها، صنف خوار و بار فروش‌ها، میوه فروش‌ها و مرغ و ماهی و پوشاک بیشترین تخلف‌ها را داشتند.
کد خبر: ۶۳۴۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸ 25 July 2018
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با بیان اینکه نانوایی‌ها پرتخلف‌ترین صنف از سوی تعزیرات همدان شناخته شد گفت: پس از نانوایی ها، صنف خوار و بار فروش‌ها، میوه فروش‌ها و مرغ و ماهی و پوشاک بیشترین تخلف‌ها را داشتند.

به گزارش تسنیم، علیرضا حسن‌پور اظهار داشت: با توجه به اتفاقات اخیر و فشار‌هایی که از خارج بر کشور تحمیل می‌شود وظیفه سازمان تعزیرات حکومتی بر تنظیم و نظارت بر بازار بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود که از دی ماه سال گذشته به طور مستمر برنامه گشت‌های سیار را در سطح استان برقرار کردیم و تمرکز بر مرکز استان بوده است.

وی بیان کرد: در چهار ماه نخست امسال در مجموع ۳ هزار و ۱۸۲ فقره پرونده توسط شعبه‌های تعزیرات حکومتی استان همدان مختومه شده که از این تعداد ۲۵۶۱ فقره در حوزه کالا و خدمات، ۳۸۹ فقره قاچاق، ۲۳۲ فقره نیز مربوط به بهداشت، دارو و درمان بوده است.

حسن پور اعلام کرد: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کالا و خدمات ۱۲ روز، پرونده‌های قاچاق ۵۰ روز و پرونده‌های دارو، درمان و بهداشت نیز ۱۱ روز است.

وی با بیان اینکه مجموع کل محکومیت‌ها ۳۹ میلیارد ریال بوده است افزود: بیش از پنج میلیارد ریال آن در بخش کالا و خدمات، حدود ۳۳ میلیارد ریال در بخش قاچاق و ۴۰۳ میلیون ریال نیز در بخش دارو، درمان و بهداشت بوده است. ضمن اینکه بیش از ۲۵ میلیارد از مجازات‌ها وصول شده که ۶۴ درصد محکومیت‌ها را تشکیل می‌دهد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان عنوان کرد: بخشی از پرونده‌ها زمانی که اجرا می‌شوند مشمول یک سری معافیت‌های قضایی می‌شوند که قانون برای آن‌ها در نظر گرفته و به همین سبب اختلاف آماری بین محکومیت‌ها و وصولی‌ها وجود دارد و همدان در میزان وصولی‌ها وضعیت خوبی را در کشور دارد.

حسن پور گفت: در مدت زمان یاد شده تعداد ۱۲۴ فقره تعطیلی واحد‌ها را داشتیم که عمده آن‌ها با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بیشتر در حوزه بهداشت، درمان و دارو و دامپزشکی شامل مراکز غیر قانونی سقط جنین، لیزر درمانی و ... بوده است.

وی با اشاره به گشت‌های سیار گفت: از مجموع ۲۱۹۳ پرونده کالا و خدمات و بهداشتی تعداد ۱۱۲۴ فقره توسط گشت‌های سیار تشکیل و مختومه شده که بیش از ۴۰ درصد وظیفه نظارتی سازمان انجام گرفته در حالی که این سازمان رکن قضایی تنظیم بازار است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با بیان اینکه ۳۲۹ اکیپ بازرسی در چهار ماه گذشته در همدان تشکیل شده اعلام کرد: این تعداد اکیپ ۱۸۷۷ مورد بازرسی را انجام داده که از این تعداد ۱۱۲۴ واحد صنفی متخلف شناخته شده، ۴۴۶ مورد بدون تخلف و ۳۰۷ مورد با تذکر رفع شده است. مجموع محکومیت‌ها در حوزه گشت‌های سیار بیش از ۴ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال است.

نانوایی‌ها پر تخلف‌ترین صنف از سوی تعزیرات همدان شناخته شد

حسن پور اعلام کرد: نانوایی‌ها با ۳۲۱ فقره پرونده بیشترین تخلفات را در بین اصناف همدان در تعزیرات حکومتی داشتند و پس از آن نیز خوار و بارفروش‌ها با ۲۹۰ فقره، میوه فروش‌ها با ۱۶۰ فقره، مرغ و ماهی ۱۲۵، پوشاک ۱۱۳ فقره، آرایشگاه زنانه، قصابی و لوازم آرایشی قرار دارند.

وی عنوان کرد: بیشترین تخلفات اصناف در همدان به ترتیب عدم درج قیمت با ۹۱۷ مورد، گران فروشی با ۴۹۸ مورد، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ۳۰۳ مورد، کم فروشی ۲۲۲، تقلب، عدم صدور فاکتور خرید و ... است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان در مورد پرونده‌های قاچاق نیز اظهار داشت: در سال ۹۷ تعداد ۸ مورد پرونده قاچاق داشتیم که بیش از ۲۰ میلیارد ریال مجموع محکومیت آن‌ها بوده و پرونده‌های بزرگ ما در بخش سوخت، سیگار، گوشی موبایل و ... بوده و در بخش کالا و خدمات نیز سه مورد پرونده قاچاق بوده است.

قانون گریزی در همه بخش‌ها در جامعه رواج دارد

حسن پور با اظهار تأسف از اینکه قانون گریزی در جامعه رواج بسیاری دارد بیان کرد: موارد متعددی برای بازدارندگی از تخلف وجود دارد، ولی بیشترین معضل جامعه ما قانون گریزی در جامعه است که همه بخش‌ها را فرا گرفته و رسانه‌ها باید بیشتر به این بخش بپردازند.

وی اظهار داشت: الزام به درج قیمت طرحی است که اجرای آن از روز گذشته آغاز شده و یک هفته پیش به اصناف اعلام شد، مردم و همشهریان عزیز حتما از واحد‌های صنغفی مطالبه فاکتور داشته باشند و در صورت عدم صدور و تحویل فاکتور و همچنین مشاهده احتکار، گران فروشی، کم فروشی و ... از طریق سامانه ۱۲۴ این موارد را که تخلف محسوب می‌شود اعلام کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با بیان اینکه اصناف همدان جزء با انصاف‌ترین اصناف کشور هستند گفت: تعداد ۴۲ کالا از جمله برنج، سیگار، لاستیک، لوازم خانگی و ... در لیست الزام اجباری وجود دارد که طی آن واحد‌ها باید موجودی خود را دقیق به سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام کنند.

وی با اشاره به شرایط موجود گفت: طبیعی است که مردم گلایه‌مند و ناراضی باشند و ما این حق را به مردم می‌دهیم و خود را مسئول می‌دانیم.

حسن پور اعلام کرد: بیشترین شکایات مردمی در بخش‌های کابینت، تعمیرات خودرو، آسانسور و ... بوده است. ضمن اینکه در مورد احتکار پرونده‌ای در همدان وجود نداشتو تنها چند گزارش مردمی بوده که بررسی شده و راستی آزمایی می‌شود و درخواست ما از شهروندان این است تا در این حوزه ابزار قوی باشند و مشاهدات خود را اعلام کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان بیان کرد: بیشترین جریمه مربوط به پرونده قاچاق سوخت گازوئیل و نفت سفید به ارزش ۳۴ میلیارد ریال در کبودراهنگ بوده که به پرداخت ۵۶ میلیارد ریال محکوم شده و تا کنون یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آن وصول شده است.

وی افزود: کارخانه تولیدی مواد شیمیایی نیز به میزان ۱.۵ میلیارد ریال و پرونده قاچاق ۶ تن لیمو امانی نیز به میزان ۹۹۰ میلیون تومان جریمه شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار