مدیرکل استاندارد استان ایلام؛
مدیرکل استاندارد استان ایلام گفت : تجهیزات بازی فاقد مجوز استاندارد خطرآفرین است و می‌تواند منجر به ایجاد حوادث ناخوشایندی برای مردم بویژه کودکان شود، لذا تمامی بهره‌برداران وسایل تفریحی مکلفند به صورت روزانه وسایل بازی موجود در شهربازی ها را کنترل کنند.
کد خبر: ۶۳۳۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸ 23 July 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ در جلسه هماهنگی امور تعزیرات حکومتی که با ریاست استاندار و دستگاه های عضو تشکیل شد،مهناز همتی مدير کل استاندارد در خصوص استاندارد سازی تجهیزات بازی در استان گزارش مبسوطی ارایه نمود.

در این جلسه تعامل دستگاههای اجرایی و قضایی و مدیران ارشد استان به خصوص استاندار محترم استان را خواستار شد چرا که استاندارد یک مطالبه همگانی است و در تمام بخش ها به جهت تامین ایمنی و سلامت باید مورد توجه قرار گیرد.

در این جلسه استاندار استان بر لزوم توجه جدی استاندارد در حوزه صادرات کالا و تولید با کیفیت داخل و نیز خدمات اشاره نمودند و اظهار داشتند هر جا که ضوابط استاندارد رعایت نمی شود باید برخورد قاطعانه صورت گیرد.

در خلال این جلسه همتی مدیرکل استاندارد استان با اشاره به اینکه کلیه تجهیزات بازی بر اساس مصوبات شورای عالی استاندارد مشمول مقررات استاندارد اجباری است، اظهار کرد: بهره‌برداران تجهیزات بازی صرف‌نظر از اینکه این وسایل درچه مکانی مورد استفاده قرار می گیرند موظفند نسبت به دریافت تاییدیه ایمنی تجهیزات تفریحی اقدام کنند.

همتی ادامه داد: طی بازرسی‌های صورت گرفته مشخص شد تعدادی وسیله در این پارک‌ها باید به علت خطرآفرینی جمع و سایر تجهیزات نیز باید رفع نقص شود.

مدیرکل استاندارد استان ایلام معتقد است، جمع‌آوری وسایل بازی فلزی غیراستاندارد و متعاقب آن ایمن سازی محوطه پارک‌ها از طریق نصب کف پوش‌های مناسب و نصب وسایل بازی جدید و استاندارد از جنس پلی‌اتیلن می‌تواند تا اندازه زیادی از بروز حوادث احتمالی جلوگیری کند.

همتی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت تامین ایمنی و سلامت کودکان در استفاده از این وسایل، انتظار می‌رود شهرداری‌ها در اسرع وقت اقدامات لازم را در خصوص استانداردسازی و رفع نواقص مربوطه انجام دهند.

وی افزود، تجهیزات بازی فاقد مجوز استاندارد خطرآفرین است و می‌تواند منجر به ایجاد حوادث ناخوشایندی برای مردم بویژه کودکان شود، لذا تمامی بهره‌برداران وسایل تفریحی مکلفند به صورت روزانه وسایل بازی موجود در شهربازی ها را کنترل کنند.

مدیر کل استاندارد استان ایلام در پایان ضمن درخواست از مردم برای عدم استفاده از وسایل تفریحی فاقد تاییدیه استاندارد، گفت: امیدواریم با تعامل انجام شده با دستگاه‌های ذیربط در فصل تابستان و تعطیلی مدارس بتوانیم حافظان خوبی در حوزه سلامت و ایمنی مردم استان باشیم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار