استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام گفت: برای کاهش آثار پدیده گرد و غبار باید اعتبار و اقدام های مهار ریزگرد در مناطق مختلف به خصوص نوار مرزی این استان باید افزایش یابد.
کد خبر: ۶۳۳۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱ 23 July 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی در نخستین کارگروه استانی مقابله با پدیده گرد و غبار در سال جاری افزود: سد سازی در بالا دست رودخانه های دجله و فرات توسط ترکیه موجب بیابان زایی گسترده عراق و سوریه و افزایش کانون های تولید و انتشار گرد و غبار آلاینده شده است.

وی با یادآوری اینکه ایلام در یک دهه اخیر از سوی کانون های تولید ریزگرد آسیب جدی دیده است، تاکید کرد: برای کاهش آثار پدیده گرد و غبار باید اعتبار و اقدام های مهار ریزگرد در مناطق مختلف به خصوص نوار مرزی این استان افزایش یابد.

استاندار ایلام با ذکر اهمیت اجرای برنامه های مطالعاتی و تحقیقاتی مراکز پژوهشی چون دانشگاه ها در خصوص موضوع گرد و غبار افزود: اعتبار پژوهشی امسال استان ایلام به صورت متمرکز است و مراکز تحقیقاتی و مطالعاتی طرح های خود را برای تایید و تصویب و جذب اعتبار به کمیته گرد و غبار استان ارائه دهند.

سلیمانی دشتکی در مورد تعطیلی مدارس یا ادارات به خاطر پیامدهای گرد و غبار نیز گفت: با توجه به اینکه گرد و غبار در بیش از یک دهه اخیر به جزئی از بافت جغرافیایی استان ایلام تبدیل شده و مردم به اجبار خود را با این پدیده سازگار کرده اند، نیاز چندانی به تعطیلی مدارس و دستگاه های اجرایی نیست باید در مواقع بسیار بحرانی و حساس تعطیل شوند ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار