فرماندار ایلام ؛
فرماندار ایلام از اجرا شدن طرح ساماندهی متکدیان در ایلام خبر داد و گفت: این طرح با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی یازدهم مردادماه اجرا می شود.
کد خبر: ۶۳۳۴۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴ 22 July 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ معروف بسطامی  در نشست ساماندهی امور متکدیان شهرستان ایلام افزود: یکی از برنامه ها و وظایف این طرح شناسایی و جذب متکدیان شهر ایلام است که بزودی در طول روز انجام خواهد شد.

وی افزود: با توجه به افزایش تعداد افرادی که از عواطف مردم سوء استفاده کرده و در این قالب شغلی برای خود تعریف کرده اند، مجموعه دستگاه های مسئول تصمیم گرفتند با راه اندازی مجتمع نگهداری موقت متکدیان، این طرح را به طور ویژه اجرا شود.

به گفته فرماندار ایلام در ساختمان مذکور نمایندگانی از دستگاه های متولی آسیب های اجتماعی تحت مدیریت فرمانداری ایلام کار خود را شروع و پس از جذب آسیب دیدگان اجتماعی و انتقال آنان به اقامتگاه و غربالگری این افراد از نظر جنسی، بیماری، اعتیاد، کودکان کار و افراد بومی و غیر بومی انجام و اطلاعات هویتی آنان در سامانه اطلاعاتی این مجتمع اقامتی ثبت می شود.

بسطامی تاکید کرد: پس از شناسایی و مشخص شدن آدرس، افراد غیر بومی بلافاصله به محل اقامت خود انتقال داده می شوند و سایرین نیز با توجه به موقعیت دسته بندی و تعیین تکلیف می شوند.

وی یادآور شد: این طرح بسیار حائز اهمیت است و باید بدون اغماض و سهل انگاری اجرا شود و با راه اندازی اقامتگاه نگهداری متکدیان بدون هیچ مانعی در سطح شهرستان ایلام با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی اجرا می شود.

بسطامی با بیان اینکه اطلاع رسانی در خصوص این طرح از پنجم مرداد ماه آغاز می شود، گفت: با فراهم شدن بستر مناسب برای اجرای این طرح ابتدا اطلاع رسانی از طریق رسانه ملی، خبرگزاری ها و نصب بنر در سطح شهر بمدت پنج روز آغاز و از یازدهم مرداد اجرایی می شود.

فرماندار ایلام ادامه داد: گروه هایی از شهرداری ایلام با همکاری نیروی انتظامی اقدام به شناسایی و جمع آوری متکدیان در طول روز می کنند و آنها را به اقامتگاه موقت نگهداری متکدیان انتقال می دهند.

بسطامی با بیان اینکه نحوه اجرای طرح باید صورت قانونی داشته باشد، گفت: نمایندگان دستگاه های بهزیستی، کمیته امداد، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیروی انتظامی، شهرداری، رسانه ملی و خبرگزاری ها در خصوص اطلاع رسانی باید تلاش کنند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام نیز در این نشست گفت: مشارکت مردم در جمع آوری متکدیان از شهر مهم است و ساماندهی آنان هدف اصلی این طرح است.

عهدیه طهماسبی با بیان اینکه جامعه نیازمند آرامش اجتماعی است، افزود: این افراد با همکاری دستگاه های ذیربط باید جمع آوری و ساماندهی شوند.

وی ادامه داد: در این طرح باید کودکان کار که در معرض آسیب های اجتماعی دیگری هستند بلافاصله تفکیک و برای ارائه خدمات به آنها به بهزیستی معرفی شوند.

به گفته وی 106 متکدی در استان ایلام وجود دارد که از این تعداد 70 نفر مرد و 36 نفر نیز زن هستند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام تاکید کرد: اکثر متکدیان ایلامی غیر بومی هستند که پس از شناسایی باید به محل سکونت خود انتقال داده شوند.

طهماسبی با بیان اینکه شناخت وضعیت تکدی گری و متکدیان در شهر اعم از آمار و سطح بندی می تواند به روند کار جمع آوری متکدیان شهرستان سرعت بخشد، افزود: تشکیل گروه های جمع آوری متکدیان از سطح شهر توسط نیروی انتظامی و شهرداری نیز می تواند در این زمینه بسیار اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: برخی از متکدیان ممکن است تحت پوشش کمیته امداد و یا بهزیستی باشند و برخی دیگر با روش های حرفه ای و آموزش دیده با لباس های مندرس فعالیت می کنند که باید علاوه بر ساماندهی به حوزه قضایی هم معرفی شوند، برای اقدام جدی در این راستا همه ادارات و نهادها باید هماهنگ با یکدیگر و با هدف مشخص و واحد عمل کنند./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اهورا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
امیدواریم این طرح مانند سالهای گذشته ضربتی اجرا وضربتی رها نشود و بعد ازمدتی نگهداری دوباره درجامعه رها شوند البته مردم نیز مقصر هستند چون اگرکمک نکنند این افراد بکارگرفته نمی شوند این افراد سازماندهی شده وتحت مدیریت کارمیکنند بطوریکه دریکی ازشهرستانها ازاستان کرمانشاه روزانه با پژو پارس منتقل وشبها به استان خودبرمیگردند من خودشاهد جمع آوری بودم اما چون پیگیری قضایی نبود نهایتا همه سازمانها آنها رابه کلانتری تحویل دادندوکارراتمام شده تلقی کردند وکلانتری نیز بادادن کرایه برگشت آنها رابه استان خودبرگرداند وفردا همین کارتکرارشد اگرقرار است کاری انجام شود شرط آن تداوم است وازدستورکارفرماندار محترم خارج نشود بطوریکه پیگیری آن درحاشیه کارها قرارگیرد البته فرماندارکارهای مهمتری دارد وقطعا این کاربه حاشیه میرود مگر اینکه فرماندار نماینده تام الا ختیاری ازسوی خود برای پیگیری منصوب کند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار