معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: در زمینه اجرای طرح تفرجگاه ارغوان بهره‌گیری از پیشنهادات سازنده دوستداران محیط زیست و صاحبنظران از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در مراحل مختلف مورد توجه قرار خواهد گرفت
کد خبر: ۶۳۳۳۱۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰ 22 July 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ غلامرضا ابدالی اظهار داشت: ️زون تفرج منطقه حفاظت شده ارغوان برای گردشگری پیش بینی شده است و استفاده تفرجگاهی با تهیه پیوست زیست محیطی امکانپذیر است.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: ️بخشی از منطقه ارغوان در زون تفرج منطقه حفاظت شده مانشت و قلارنگ قرار دارد. طرح تفرجگاه ارغوان توسط منابع طبیعی تهیه شده و اجرای این طرح مستلزم تهیه گزارش ارزیابی زیست محیطی است.

وی ادامه داد: موارد مهمی نظیر ظرفیت منطقه برای پذیرش گردشگر، تعیین سازه‌ها و امکانات همگون با طبیعت، مکان‌های مناسب حضور گردشگر، مدیریت پسماند، پیشگیری از حریق و بسیاری از عوامل موثر در گردشگری پایدار با هدف حفظ سیما و ساختار طبیعی منطقه در مطالعات ارزیابی زیست محیطی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این مسؤول اضافه کرد: ️در برنامه بهسازی جاده ارغوان پیمانکار ملزم شده از هرگونه آسیب به درختان جنگلی خودداری کرده و دیوارهای حایل را برای حفظ درختان حاشیه جاده ایجاد کند.

ابدالی تصریح کرد: اجرای طرح تفرجگاه ارغوان در مرحله بعدی قرار دارد و پس از انجام مطالعات ارزیابی با رعایت تمهیدات لازم به اجرا در می‌آید.


معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: مطالعات ارزیابی زیست محیطی تفرجگاه ارغوان توسط منابع طبیعی در دست تهیه بوده و پس از تکمیل و تصویب گزارش مذکور، طرح تفرجگاه با الزامات مندرج در گزارش ارزیابی آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت ذخیره گاه جنگلی ارغوان و لزوم حفظ پوشش گیاهی منطقه، اداره کل حفاظت محیط زیست استان همواره بر تهیه گزارش ارزیابی زیست محیطی برای کاهش اثرات گردشگری بر طبیعت منطقه تاکید کرده است، از اینرو ایجاد سازه‌های سنگین و ناهمگون که موجب تغییر ساختار طبیعی شود در این منطقه امکانپذیر نخواهد بود.

این مسؤول اضافه کرد: در زمینه اجرای طرح تفرجگاه ارغوان بهره‌گیری از پیشنهادات سازنده دوستداران محیط زیست و صاحبنظران از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در مراحل مختلف مورد توجه قرار خواهد گرفت.

 

 

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار