معاون اجتماعی انتظامی ایلام خبر داد؛
معاون اجتماعی انتظامی ایلام گفت: از ابتدای امسال تاکنون تلفات شنا در مناطق غیرمجاز این استان به نسبت دوره مشابه پارسال 60 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۶۳۳۱۴۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲ 22 July 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛  سرهنگ فرزاد یاسمی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون هشت نفر در استان به علت شنا و آب تنی در مکان‌های غیرمجاز جان خود را از دست داده‌اند، افزود: خانواده‌ها مراقب فرزندان خود باشند.

وی اظهار داشت: هر ساله با شروع فصل تابستان و گرما تعداد کثیری از جوانان و نوجوانان به شنا و آب تنی روی می آورند که توصیه می شود برای این کار ، هیچ گاه رودخانه ها و سدها را با استخرهای شنا اشتباه نگیرند.

معاون اجتماعی ناجای ایلام تاکید کرد: تلفات انسانی به علت شنا در مناطق ممنوعه در مقایسه با پارسال رشد 60 درصدی داشته است.

سرهنگ یاسمی یادآور شد: آشنایی کامل با اصول و فنون شنا، علت محکمی برای استفاده از این مناطق غیر مجاز نیست چرا که آب پشت سدها دارای سطحی آرام و فریبنده است اما یک جریان شدید زیرین وجود دارد که از دید شناگران پنهان است و می‌تواند خطرات مرگباری را به وجود آورد.

وی اضافه کرد: عواملی همچون کاهش هزینه بلیط استخرها در استان ، نصب و توجه جدی به علائم هشداری شنا ممنوع ، نصب حفاظ و نرده کشی در محیط پیرامونی سدها، اطلاع‌رسانی در خصوص پیامد های شنا در مناطق غیر مجاز ، می تواند از علل پیشگیری از این تفریح مرگبار باشد.

گفتنی است روز گذشته نیز یک نفر دیگر در محدوده آبشار اِما شهرستان ملکشاهی به علت شنا در مناطق ممنوعه و غیرمجاز جان خود را از دست داد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار