معاون سازمان بازرسی کشور:
معاون بازرسی و نظارت امور اقتصادی سازمان بازرسی کشور گفت: بیش از ۸۰درصد از پرونده های تخلف که توسط سازمان بازرسی مورد رسیدگی قرار گرفته ناشی از غفلت، اعتماد کاذب و سهل انگاری بوده است.
کد خبر: ۶۳۲۹۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷ 21 July 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، علی فرهادی در همایش بازرسی و ارتقای سلامت اداری خراسان شمالی اظهار داشت:هر مدیریتی عمر محدودی دارد که امیدواریم با دستورات اخلاقی منتقل شده به نسل ما بتوانیم خدمتگزاران و مدیران پاکدستی باشیم اما بازهم باید در مجموعه کاری خود مراقبت های لازم را اعمال کرد.
وی افزود: خروجی برگزاری همایش های ارتقای سلامت باید تذکر بیشتر به مدیران و کارکنان برای خدمت بهتر به مردم باشد اما آن چه به عنوان پایه بازرسی مد نظر بوده شامل مسائل اخلاقی، مذهبی و تذکرات دینی است که لازمه آن توجه به خودمان و تذکر به نفس است.
فرهادی با بیان این که خدمت باید صادقانه و پرتلاش باشد، تصریح کرد:به عنوان کارگزار نظام اسلامی باید مدیریت صحیح را در رفتار و عملکرد خود نشان دهیم و هرچند نقص هایی در اجرای قانون وجود دارد اما می توان با برگزاری چنین همایش هایی آن را برطرف کرد.
وی بیان کرد: در حوزه حقوق عمومی تعارف داریم، یعنی به شکل قاطع عمل نمی کنیم؛ به خصوص برای کسانی که فرار مالیاتی دارند و این در حالیست که باید توجه بیشتری به سرمایه های کشور مبذول شود که تنها با هماهنگی و هم افزایی در عمل می توانیم شاهد افزایش توان علمی مدیران باشیم.
فرهادی تصریح کرد: رسیدگی به جرائم اقتصادی و مالیاتی روش و فن خاصی را می طلبد و مردم از ما انتظار دارند که مدیرانی سالم در دستگاه های اجرایی گمارده شوند. وی هم چنین خواستار آن شد تا مجلس به تقویت قوانین این حوزه کمک کند و ساختار مناسبی برای پیگیری این تخلفات در نظام قضایی کشور تعریف شود.
بازرس کل استان و دبیر این همایش نیز گفت:باید بدانیم که با بروز و ظهور فساد در هر مرحله از نظام اجرایی، اداری و حاکمیت سرمایه های اجتماعی ازبین می رود و اعتماد، اقتدار و اعتقاد تباه می شود.
احمد مهرپرور اظهار داشت:دغدغه ها و نگرانی های شورای دستگاه های نظارتی که به برگزاری این همایش منجر شد، از زمانی شروع شد که در بازرسی ها مشاهده شد که یک آسیب در یک دستگاه اجرایی در همان سال و حتی سال های بعد تکرار شده است.
وی ادامه داد:وظیفه داریم آسیب های موجود را شناسایی و در قالب آگاهی بخشی، هشدار و تذکر و اعلام آماده باش برای برخورد سخت به سازمان های مربوط اعلام کنیم.
رئیس کل دادگستری استان نیز اصل نظارت را یک اصل ضروری خواند و اظهار داشت: در کنار اصل نظارت می توان به اهداف عینی دست یافت.
حجت الاسلام جعفری تصریح کرد:نظارت بر اعمال خود محور تمام نظارت هاست و در نظام جمهوری اسلامی مشکلات موجود ناشی از فقدان عنصر خود نظارتی است که باید این مسئله مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان کرد:تمام دستگاه های اجرایی باید تحت نظارت قرار گیرند و این نظارت باید به گونه ای باشد که مدیران کارآمد شناسایی شوند و طبیعی است که در جریان این نظارت ها تخلفاتی هم مشاهده می شود که باید مسیر قانونی خود را طی کند و نباید عده ای در حاشیه امن قرار گیرند و موجب بی اعتمادی مردم به نظام شوند.
وی اظهار داشت:باید فرهنگ نظارت پذیری در جامعه مورد توجه قرار گیرد و به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد نیز اظهار داشت:ریشه سلامت رفتار آینده نگری و داشتن برنامه صحیح است و باید مراقب باشیم تا با زیاده خواهی، از شکل گیری سلامت اداری جلوگیری نشود.
حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: مقام پرستی و مال دوستی عواملی هستند که موجب ازبین رفتن و خدشه دار شدن سلامت اداری می شود. وی توجه به مدیریت کوثری به جای تکاثری را با اهمیت دانست و آن را موجب جلب رضایت خداوند و آحاد جامعه ذکر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار