مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی:
تابناک مرکزی: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: استان مرکزی به دلیل شرایط ویژه جغرافیایی و اقلیمی ظرفیت مناسبی برای بهره گیری از انرژی های تجدید پذیر را داراست و می تواند به قطب تولید انرژی های پاک کشور تبدیل شود.
کد خبر: ۶۳۲۶۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 21 July 2018

به گزارش تابناک مرکزی، رضا میرزایی افزود: کاهش منابع انرژی فسیلی و تجدید ناپذیر و اثرات مخرب زیست محیطی آن ها از جمله آلودگی هوا، گرمایش جهانی، بارش های اسیدی و ... در اکثر مناطق کره زمین نگران کننده شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: استان مرکزی از لحاظ جغرافیایی در نقطه ای از کره زمین واقع شده، که به دلیل صاف بودن هوا و همچنین کم بودن عرض جغرافیایی، در اکثر روزهای سال دارای مقدار تابش دریافتی بسیار بالایی می باشد.

میرزایی اظهار داشت: اولین نیروگاه خورشیدی فتوولتایک ایران با ظرفیت بالای یک مگاوات از نوع نیروگاه فتوولتائیک متصل به شبکه با سازه ثابت در دوم آبان ۱۳۹۵ در سفر هیئت دولت به استان مرکزی افتتاح شد.

وی با اشاره به تلاش های مجموعه مدیران استان برای کمک و جذب هرچه بیشتر سرمایه گذار خارجی در حوزه انرژی های تجدید پذیر در استان مرکزی گفت: نیروگاه 500 مگاواتی تولید برق از انرژی های تجدید پذیر با جذب 600 میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی در کویر میقان اراک ایجاد می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: همچنین قرار است با ایجاد این نیروگاه خورشیدی 500 مگاواتی در شهرستان اراک کارخانه ساخت صفحات سولار نیز با انتقال آخرین فناوری ساخت این صفحه ها به داخل کشور در شهرک صنعتی خیرآباد اراک ساخته شود.

وی بیان کرد: علاوه بر ساخت این نیروگاه، مقرر شده است که سه نیروگاه 30 مگاواتی نیز امسال توسط این سرمایه گذار در سایر مناطق استان مرکزی ایجاد شود.

دولت یازدهم برنامه های مدونی را برای شتاب بخشی در بهره گیری از انرژی های تجدید پذیر به کار گرفته که اصلاح تدریجی قیمت حامل های انرژی در جریان سیر هدفمندی یارانه ها می تواند عاملی برای فراگیر شدن انرژی های نو پدید باشد.

بر اساس تحقیقات موجود، استان مرکزی به دلیل شرایط ویژه جغرافیایی و اقلیمی ظرفیت مناسبی برای بهره گیری از انواع انرژی های تجدید پذیر را داراست و باید گفت که این استان در آینده ای نزدیک می تواند به قطب تولید انرژی های پاک کشور تبدیل شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار