دو روز پیش و در حالی فرماندار سیروان در رویه ای غیر معمول ودر یک نشست اداری کلید فرمانداری سیروان را بر روی میز کاریش گذاشت که هیچکدام از مسئولین ارشد استانداری در این نشست حضور نداشتند. هر چند برنامه جابجایی سریع فرماندار غافلگیری مدیریت ارشد استان را نشان می دهد اما علیرغم انتقادات وارد ،بهتر بود مجموعه مدیریت ارشد استان برنامه بهتری برای این موضوع تدارک می دیدند.
کد خبر: ۶۳۲۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱ 20 July 2018

تابناک ایلام علی اصغراسدی::ایام دهه فجر انقلاب سال گذشته بود که "بهمن جلیلیان" فرماندار شهرستان سیروان در اقدامی نه چندان غافلگیرانه با پرش از روی پرچم آمریکا ،لااقل برای چند روزی نام خود را بر سر زبانها و در راس خبر رسانه ها وشبکه های اجتماعی قرار داد.

هر چند در اقدامی عجیب و در کمتر از نیم روزی ،فرماندار سیروان با انتشار بیانیه ای با انداختن توپ به زمین رسانه منتشر دهنده خبر ،از اساس خبر پرش از روی پرچم را تکذیب و با یادآوری خصومت آمریکا با جمهوری اسلامی ،بدنبال یافتن راهی برای کاستن از فشارها بود ،اما حقیقت همان بود که اتفاق افتاد،حال چه با برنامه و چه اتفاقی!

اما این اتفاق نه چندان کم سابقه ،همان روزها دو تحلیل و تفسیر متفاوت را رقم زد ؛ تفسیر برخی این بود که فرماندار سیروان با پی گرفتن راه "ابتکار" و "زیبا کلام"  بدنبال راهی برای مطرح شدن وقرار گرفتن در کنار نام بزرگان اصلاح طلب و منتقد است ،برخی نیز آن را سناریویی از پیش طراحی شده ودامی پهن شده از سوی جریان مخالف برای وی قلمداد نمودند!

به هرحال این ماجرا در همان ابتدا با واکنش های متفاوتی روبرو شد ،طیفی از چهره های جریان مخالف سیاسی با راه انداختن کمپین و جیغ وااسلاما و و واانقلابا ،این اقدام فرماندار را دهن کجی به انقلابیون و خانواده شهدا قلمداد و عزل وی از منصب فرمانداری را خواستار شدند. البته دراین بین عده ای تند رو به سبک همیشه عزل را برای تنبیه فرماندار کافی ندانسته وبه کمتر از دادگاهی شدن وی قانع نبودند!

جریان همفکر فرماندار نیز سه شقه شده وهرکدام موضع خود را داشتند ؛عده قلیلی از اصلاح طلبان استخوان دار با تحسین  وی ،این اقدام جلیلیان را برآمده از اصول اصلاح طلبی قلمداد کردند. در آن سو ،گروهی که همیشه هواداری سیاسی را پله ای برای ترقی محسوب می کنند ،فرصت را برای حذف بهمن مغتنم شمرده و همصدا با جریان مخالف، حذف وی از مسند فرمانداری را فریاد زدند.بخش سوم این جریان نیز محافظه کاری برآمده از مشی خود را دنبال نموده وهمان کاری رابر سر وی آوردند که بر سر شاعر اصلاح طلبان آمد!

اما این اتفاق با تمام فراز ونشیب هایش سپری شد ،امروز نزدیک به شش ماه از آن جریان می گذرد ،اتفاقا نه تنها آرزوی مخالفین فکری وبخشی از همفکران بهمن جلیلیان  محقق نشد بلکه بی سر وصدا وبا در دور زدنی مثال زدنی ! دست همفکر وغیر همفکر ،موافق ومخالف را در پوست گردو گذاشته وبا غافلگیرنمودن  مدیران ارشد استانی ،با فرمانداری سیروان وداع و سکان معاونت سیاسی فرمانداری شهرستانی به مراتب بزرگتر از استان ایلام در دست گرفت.

دو روز پیش و  در حالی فرماندار سیروان در رویه ای غیر معمول ودر یک نشست اداری کلید فرمانداری سیروان را بر روی میز کاریش گذاشت که هیچکدام از مسئولین ارشد استانداری در این نشست حضور نداشتند. هر چند برنامه انتقال سریع فرماندار ،غافلگیری مدیریت ارشد استان را به نمایش گذاشت ،اما علیرغم انتقادات وارده  ،بهتر بود مجموعه مدیریت ارشد استان برنامه بهتری برای این موضوع تدارک می دید.

به هرحال چه بدون لابی وچه با لابیگری قوی که محتملتر است ،قرار بر رفتنِ فرماندار یک شهرستان بود ،ایا معقول تر ومنطقی تر نبود که با برگزاری مراسم تودیع از زحمات وتلاش های چندساله ایشان ولو زبانی! تجلیل ودر همان مراسم سر پرست فرمانداری شهرستان را هم معرفی می کردند؟!

 حال که مدیریت ارشد استان در دام سرعت عمل بهمن جلیلیان قرار گرفت بماند! اما انتظار می رود که بمنظور احترام به حقوق مردم شهرستان سیروان ،جلوگیری از رکود فعالیت ها و جلوگیری از شکلگیری سیره ای نامبارک ،به سرعت سرپرست فرمانداری این شهرستان معرفی شود تا خدایی نخواسته دراین بازار لابی و آمد ورفتن های خاموش ،حقوق مردم شهرستان پایمال نشود.

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
در رفت...وقتی مرکز کسی داری این میشه.جناب اسدی این از همان کسانی بود که مردم میدانند ...استان محروم ایلام و جاهایی همتراز ایلام وقتی کسی پیشنهاد بالاتری با لابی دو رانت بدست می آورند سریع دست و پا گم می کنند و فقط تخته گاز تا مقصد ...تجربه این را میگوید.حتی مدیر کل مناطق محروم وقتی موقع خداحافظی‌..روغن حیوانی کار خودش میکنه.روغن و عسل...یکی وزارتخانه ای برام تعریف کرد.همشهریان شما بموقع و سر فرصت روغن و عسل خوب ارسال میکنند و چه روغن و عسلی و بهشون گفتم نوش جان .اما مناسبتش چه شکلی و چه جوری ..گفتند ای آقا...فقط ما یکی دو بار چانه زنی میکنیم حقش بیش از این...و جای دیگه استان دیگه فکری براش میکنیم...واقعا احساس بدی بهم دست داد از این نحوه بیان...پس مدارج ترقی یک شبه روغن کاری میشه
مرتضی عباسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
با سلام و تحیات؛
"شهید دکتر بهشتی که الگویی برای بنده هم میباشند، فرمودند:
هرکس حرف و قدرت دارد هم دوستان صمیمی دارد هم دشمنان کینه توز"

بااین اسلاف های مدیریتی بکار گرفته شده در استان ایلام و ناکارآمدی های پیرو ؛ همواره روابط ارزشمند تر از ضوابط گردیده است.
ایلام دومین ذخایر نفت و گاز شیرین مرغوب را داراست که طبق برآوردهای اتخاذ شده ، اگر درآمدهای آن ذخایر ( فقط ذخایر حوزه نفت و گاز ) صرف حوزه عمرانی و اقتصادی استان شود ؛ استان ایلام را کشور دبی ثانی تشبیه کرده اند.

اکنون با وجود چنین مدیران و معاونان فیثاغورثی صدرالهیات هایی از مافوق تا مادون همواره باید به حال این استان خرما خورد.

روی سخن و نوشته که به فرماندار محترم اسبق سیروان برگردد ؛ بجای اصلاح امور و توسعه و رواج سلامت اداری از طرف سایر مسئولان ، اسلاف مدیریتی مترادف شده با خدشه دار کردن مسئولان ارشد آن هم بخاطر عبور نکردن از طول و عرض نقاشی نمادین پرچم فلان کشور.

التزام و اعتقاد به نظام چنین تعریف شده که چیزی برای خود نمیپسندی برای دیگران هم نپسند.

اینجانب اهل یکی از شهرهای استان ایلام و ساکن استان دیگری میباشم ، از دوران دانشجویی تا بحال شاهد بوده ام این اسلاف مدیریتی چه در دوره اصلاحات چه اکنون توسط این مسئولان منصوب در ایلام پایانی ندارد.

خداوند مبین حق است و حق لایتناهی و جناب آقای جلیلیان فرماندار شهرستان دیگری شدند.

بایستی با وجود چنین مدیران و مسئولینی که فقط حرف های مکتوب توی کتابا رو قرائت میکنند بحال این استان مهم از نظرها غایب ؛ خرما خورد.

باتشکر و احترام مجدد
منصور پيرزادي
|
Netherlands
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
سلام جاي تاسف است يك فردي از دشمن درجه يك نظام خط قرمز رهبري ومردم حمايت ميكند منصب بالاتري به او ميدهند
من از مردم اسلامشهر ىعموم مردم ولايت مدار ميخواهم كمي تامل كنند كه چه كسي ميخواهد آنجا بيايد
سجاد ابراهیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
خیالتان راحت آقای جلیلیان قسر در نخواهد رفت.ما تندرو ما دلواپس ما هرچه شما اسمش را میگذارید ولی پای دو چیز سر هم می دهیم یکی آرمانهای انقلاب یکی مبارزه با رانت و فساد هرفردی در هر جایگاهی میخواهد باشد.منتظر خروش مردم اسلامشهر علیه آقای فرماندار فراری باشید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار