کد خبر: ۶۳۲۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۰ 20 July 2018

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از بهمئی، در ابتدای این نشست، مدیر بهزیستی شهرستان به شعار امسال هفته بهزیستی اشاره کرد و عنوان کرد: بهزیستی، امسال با شعار "بالندگی و صیانت اجتماعی با توسعه به زیستن" در جهت خدمت رسانی بیشتر به مددجویان تحت پوشش خود، کار خود را ادامه خواهد داد.

مختاری ابراز کرد: نزدیک به ۸ درصد جمعیت شهرستان از خدمات مستقیم بهزیستی در حوزه های مختلف بهره‌مند می‌شوند که مستمری ماهیانه واریز شده و اعتبارات جذب شده از طرف سازمان بهزیستی مستقیم به حساب آنها واریز می شود.

وی در ادامه به چند مورد از خدمات بهزیستی به مددجویان در شهرستان اشاره کرد که این خدمات شامل: ثبت تمامی مددجویان پشت نوبتی در سامانه سازمان و واریز مبالغی از محل هدفمندی یارانه ها به صورت ماهانه از طرف سازمان، مشاوره زوج ها در مراکز مشاوره ای و انجام غربالگری ژنتیک قبل از ثبت محضری در دفترخانه های ثبت و ازدواج، آزمایش ژنتیک به صورت حضوری از خانواده های دو معلولیتی ذهنی در سطح شهرستان، راه اندازی مرکز حرفه آموزی برای معلولین ذهنی بالای ۱۴ سال و اشتغال برای ۷ نفر، راه اندازی و نظارت بر ۴۴ مهدکودک در روستاها و اشتغال برای ۶۲ نفر، غربالگری شنوایی کودکان زیر ۳ سال و تهیه دستگاه شنوایی سنج دیجیتالی برای اولین بار در شهرستان، غربالگری بینایی ( آمبلیوپی) همه ی کودکان ۳ تا ۶ سال هر ساله در شهرستان و خرید دستگاه بینایی سنج برای مناطق روستایی برای اولین بار در شهرستان، ثبت تمامی افراد دارای کمیسیون در سامانه شهرستان و صدور کارت معلولیت برای مددجویان، برگزاری مداوم جلسات کمیته مناسب سازی معابر عمومی و اماکن اداری برای تسهیل در رفت و آمد معلولان و سالمندان و همچنین معرفی بیماران معتاد به مراکز ترک اعتیاد در شهرستان گچساران از جمله خدمات بهزیستی شهرستان است.

مختاری در ادامه از بانک های شهرستان گلایه داشت و افزود: بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات و گرفتن ضمانت از مددجویان، سخت گیری می کنند که این باعث می شود بعضی از اعتبارات برگشت بخورد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بهمئی تصریح کرد: کاری که انجام داده ایم و متمایزتر از بقیه ادارات شهرستان است، اینست که توانستیم مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان از طریق مدیر کل بحران استان برای نوسازی سالن اداره بهزیستی اعتبار بگیریم.

وی گفت: خوشبختانه تکدی گری و گدایی در شهر ما وجود ندارد. مختاری در ادامه به یک نکته مهم اشاره کرد و افزود: نبود اورژانس اجتماعی که از آن به عنوان خانه ی امن یاد می شود یک خلا بسیار مهم در شهرستان است و با توجه به اینکه این اورژانس به شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر داده می شود، اما به خاطر آسیب هایی که در شهرستان است نیاز خیلی مهمی به آن داریم.

مدیر اداره بهزیستی شهرستان ادامه داد: زمینه باید برای معلول ما مناسب باشد که بتواند کار خود را انجام دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشتر نهادها در به وجود آمدن معلولیت تاثیر دارند، پس تمامی آنها موظف هستند که با اداره بهزیستی همکاری داشته باشند و در مناسب سازی اماکن عمومی و اداری با ما همکاری داشته باشند.

مختاری خاطرنشان کرد: تمامی ادارات موظفند که درب های الکتریکی و اتوماتیک و همچنین مسیر مناسبی در ورودی ادارات خود داشته باشند تا معلولین ما بتوانند به راحتی کارهای خود را انجام دهند.

وی در پایان صحبت های خود ابراز کرد: شهرداری و شورای شهر باید در بحث مناسب سازی اماکن عمومی مثل بقیه ادارات همکاری داشته باشد.

گزارش: امین روانان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار