کد خبر: ۶۳۲۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۹ 19 July 2018

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس عنوان کرد: با توجه به شبهات و مشکلات زیاد شهرداری در استخدام نیروهای غیرقانونی تقاضای این رادارم که این افراد شناسی و اخراج شوند. 

 

به گزارش تابناک هرمزگان ، از شورای شهر بندرعباس آبتین امیری در نطق پیش از دستور شصت و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس بیان کرد: طی جلساتی که کمیسیون خدمات شهری با برخی از معاونت‌ها، شهرداران مناطق گرفته شد همچنین بررسی‌های به‌عمل‌آمده هیچ تخلفی در به‌کارگیری نیروها به‌صورت غیرقانونی وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اما همچنان تحقیقات در خصوص نیروهای شهرداری به پایان نرسیده و برخی از سازمان‌ها نیز باید در یک جلسه حضورداشته و توضیحات لازم را بدهند بیان کرد: در جلسه‌ای که با معاونت‌ها و نواحی برگزار شد برخی از سازمان‌ها حضور داشتند که طی روزهای آینده این جلسه برگزار و نتیجه نهایی به اعضاء اعلام می‌شود.

این عضو شورای شهر بندرعباس اظهار کرد: به دلیل تغییراتی که از سوی وزارت کشور مبنی بر تغییرات سازمانی شهرداری‌ها اعلام شد برخی نیروها جابه‌جا و یا تغییراتی در کارکرد آن‌ها به وجود آمد که شاید این مسئله شبهاتی را ایجاد کرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر بندرعباس تصریح کرد: شهر بندرعباس در چند سال اخیر با توسعه و گسترش همچنین ورود افراد زیاد از استان‌های دیگر مواجه بوده که بر اساس قوانین مجبور به خدمات‌دهی است بر این اساس شهرداری نیروهایی را جذب کرده است.

امیری افزود: شهرداری بندرعباس بر اساس قانون می‌تواند جذب نیرو برحسب نیاز در راستای افزایش خدمات‌دهی داشته باشد مثلاً شهرک پیامبر اعظم نیاز به راه‌اندازی سه ایستگاه آتش‌نشانی و جذب 120 نیرو دارد که این مسئله باید بررسی شود.

این مسئول بیان کرد: بندرعباس شهری است که هنوز مکانیزه نیست و همچنان خدمات‌دهی به شهروندان بر اساس نیروی انسانی صورت می‌گیرد به همین دلیل نمی‌توان آن را با شهرهای بزرگ دنیا مثل نیویورک یا لندن مقایسه کرد.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس یادآور شد: در دولت گذشته استخدام و جذب نیرو به‌صورت حاکمیتی بر شهرداری‌های کشور تحمیل و باعث به وجود آمدن نیروهای مازاد شد اما  مگر می‌شود نیروها را اخراج کرد؟

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر بندرعباس عنوان کرد: تا زمانی که شهرداری بندرعباس مکانیزه نشده مجبور به استفاده از نیروهایی که به‌صورت حجمی و شرکت جذب‌شده‌اند هستیم.

امیری اظهار کرد: در صورت مشاهده تخلف در جذب نیرو با جدیت برخورد و سعی می‌کنیم مشکلات را در این زمینه به حداقل برسانیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری در بخش دیگری از سخنان خود با گله از عدم حضور برخی از اعضا در جلسه شورای عالی استان‌ها که با حضور اعضای مجمع نمایندگان هرمزگان در خانه ملت تشکیل شد گفت: شورای عالی استان‌ها از جایگاه رفیعی در رفع و حل مشکلات برخوردار است زیرا اعضای آن با انتخاب مردم بوده است پس باید در قبال ان پاسخگو بود.

امیری افزود: متأسفانه تنها دو عضو  در این جلسه شرکت داشتند درصورتی‌که می‌شود در همین جلسات و در پای میز مذاکرات مسائل و مشکلات را بررسی و رفع کرد نه اینکه با دخالت دادن رسانه‌ها سعی در یارکشی داشته باشیم./پایان خبر

 

 

منبع:مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار