مدیرکل مدیریت بحران خوزستان عنوان کرد:
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تقریبا هر شش ساعت یک بحران در استان خوزستان اتفاق می افتد، گفت: مجموعه وزارت ارتباطات در استان خوزستان عضو اصلی ستاد بحران هستند و در همین خصوص خوزستان به یک سیستم بی سیم و رادیویی فعال نیاز دارد.
کد خبر: ۶۳۲۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶ 19 July 2018

کیامرث حاجی زاده امروز (28 تیرماه) در جلسه شورای اداری شهرستان باغملک که با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات خوبی در حوزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خوزستان انجام شده ولی واقعیت این است که به دلیل عقب ماندگی های خوزستان در بحث زیرساخت ها، این بخش نیز دچار عقب افتادگی شده است.

وی افزود: هر چه در خوزستان وجود دارد مربوط به شهرهای نفتی است که قبل از انقلاب به وجود آمدند و در زمان جنگ نیز بیشتر این امکانات از بین رفتند و بقیه امکانات نیز پس از آن دچار فرسایش شدند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تصریح کرد: کارهایی که در گذشته در خوزستان در بحث زیرساخت های ارتباطات که شاکله اصلی توسعه هستند، انجام شده به صورت مسکنی بوده است. امروز در کشورهای توسعه یافته می بینیم آن چیزی که سرمایه گذاری را به دنبال دارد، بحث توسعه زیرساخت ها در بخش ارتباطات و فناوری است.

حاجی زاده با اشاره به حوادث و بحران هایی که در خوزستان وجود دارد، گفت: نقاط کوری در جاده ها و مناطق کوهستانی به ویژه مناطق زاگرس نشین و شهرهای ایذه و باغملک در استان خوزستان وجود دارد و باید به حل مشکلات این نقاط توجه کرد.

وی افزود: منطقه امامزاده عبدالله باغملک منطقه ای زیارتی ـ سیاحتی است و در روزهای تعطیل بیش از 20 هزار نفر برای زیارت و تفریح به این منطقه سفر می کنند اما با توجه به شرایط پوشش اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه دستگاه های POS (کارتخوان) مغازه های این منطقه گردشگری کار نمی کند و سیستم مالی آنجا مختل است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد: زائران و گردشگرانی که قصد خرید از مغازه داران را دارند با توجه به شرایط منطقه دچار مشکل می شوند.

حاجی زاده اظهار کرد: در بحث جاده پرحادثه ترین جاده استان خوزستان را در مسیر هفتکل، ایذه و دهدز داریم که بدون اعتبار است و استاندار خوزستان با استفاده از اختیارات خودش ریسک کرده و دستور داده با تمام توان اجرای حل مشکلات این محور آغاز شود.

وی بیان کرد: در این جاده های مرگ تصادفات زیادی نیز داریم و برای خبررسانی به نیروهای امدادی مشکلاتی برای مردم ایجاد می شود و برخی مواقع به دلیل نرسیدن به موقع امدادگران بسیاری از مصدومان جان خود را از دست داده اند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان ادانه داد: اکثر اپراتورهای تلفن همراه در روستاهای منطقه دهدز آنتن دهی ندارند و در بخش هایی نیز که آنتن دارند، آنتن دهی بسیار ناقص است.

حاجی زاده گفت: تنها آزادراه خوزستان، آزاد راه خلیج فارس است اما حدود 40 کیلومتر از این مسیر بدون آنتن دهی است و نیاز است نسبت به حل مشکل آنتن دهی این جاده اقدام شود.

وی اظهار کرد: در بحث زیرساخت ها در خصوص بحث آنتن دهی تلفن های همراه، همراه اول و ایرانسل نیز در استان خوزستان مشکلاتی داریم.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان اینکه خوزستان تنها استانی است که دائم البحران شده و تقریبا هر شش ساعت یک بحران در استان خوزستان اتفاق می افتد، تصریح کرد: مجموعه وزارت ارتباطات در استان خوزستان عضو اصلی ستاد بحران هستند و در همین خصوص خوزستان به یک سیستم بی سیم و رادیویی فعال نیاز دارد.

حاجی زاده با بیان اینکه بهترین سالن مانیتورینگ بحران کشور در خوزستان راه اندازی خواهد شد، اظهار کرد: سیستم مانیتورینگ و بی سیم جزو نیازهای اصلی این مرکز است. این سیستم به خصوص برای مناطق دارای بحران و همچنین حوزه زاگرس نیاز مهمی است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار