رئیس سازمان تامین اجتماعی ملایر از پرداخت ۳۷ میلیون تومان کمک‌هزینه ازدواج به ۲۷ بیمه شده تامین اجتماعی خبر داد و گفت: این میزان پرداخت نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۶۳۲۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹ 19 July 2018
رئیس سازمان تامین اجتماعی ملایر از پرداخت ۳۷ میلیون تومان کمک‌هزینه ازدواج به ۲۷ بیمه شده تامین اجتماعی خبر داد و گفت: این میزان پرداخت نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است.

به ئگزارش فارس، محمدتقی نجارزاده با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی با بیش از نیم قرن سابقه بزرگترین نهاد حمایتی بیمه‌ای کشور است اظهار کرد: سرمایه اصلی این سازمان متعلق به کارگرانی است که چرخه اقتصادی کشور را با تلاش شبانه‌روزی خود می‌چرخانند و این سازمان به عنوان چتری در برابر ناملایمات اقتصادی و اجتماعی جامعه از این قشر حمایت می‌کند.

 وی تعداد بیمه‌شدگان اصلی و زیر پوشش تامین اجتماعی ملایر را ۴۱ هزار و ۶۶۸ نفر دانست و افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان تامین اجتماعی ملایر با بیان اینکه ۱۳۰ هزار بیمه شده اصلی و تبعی زیر پوشش تامین اجتماعی هستند گفت: تعداد مستمری‌بگیران زیر پوشش نیز ۶۵ هزار و ۸۰۵ نفر است که در مقایسه با سال قبل ۹ درصد رشد داشته است.

وی میانگین مقرری‌بگیران بیمه بیکاری را در سه ماهه امسال ۲۸۴ نفر برشمرد و افزود: این تعداد در مقایسه با سال گذشته هشت درصد کاهش داشته است.

نجارزاده به پرداخت‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت این سازمان اشاره کرد و اظهار کرد: میزان پرداخت کمک‌هزینه پروتوز و ارتوز به ۴۸۱ نفر در سه ماهه امسال ۵۶ میلیون تومان بوده که در مقایسه با سال گذشته ۷۳ درصد رشد داشته است.

وی از پرداخت ۲۲۶ میلیون تومان کمک‌هزینه غرامت دستمزد به ۲۷۷ بیمه شده اصلی خبر داد و گفت: ۵۶ میلیون تومان نیز بابت کمک‌هزینه بارداری به ۳۷۵ بیمه شده پرداخت شده است.

رئیس سازمان تامین اجتماعی ملایر از پرداخت ۳۷ میلیون تومان کمک‌هزینه ازدواج به ۲۷ بیمه شده تامین اجتماعی خبر داد و تصریح کرد: این میزان پرداخت نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به پرداخت ۲۳ میلیون تومان کمک‌هزینه کفن و دفن به ۲۴ بیمه شده در سال جاری گفت: این میزان نیز نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد کاهش داشته است.

 نجارزاده از پرداخت ۲۲ میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومان حقوق به مستمری‌بگیران این سازمان خبر داد و افزود: این میزان نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشته است.

وی پرداخت‌های بیمه بیکاری را یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان دانست و اضافه کرد: این میزان نسبت به سال گذشته سه درصد رشد داشته است.

 رئیس سازمان تامین اجتماعی ملایر صدور و تمدید دفترچه‌های درمانی، بیمه بیش از یکصد کارگر ساختمانی، اجرای قانون بخشودگی جرائم برای کارفرمایان خوش‌حساب، صدور برگ پرداخت حق بیمه به صورت غیر حضوری برای بیمه شدگان مشاغل آزاد اجباری، رانندگان و کارگران را از جمله اقدامات این سازمان برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: با استناد به ماده ۵۸ قانون تامین اجتماعی به بیمه شده مرد یا زن که برای اولین بار ازدواج کند مبلغی معادل یک ماه حقوق متوسط با شرط رابطه استخدام در زمان عقد و عقد ازدواج دائم و قبل از عقد ۲۷۰ روز سابقه پرداخت می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار