مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ،مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان گفت: متوسط کسری مخزن آب در استان سمنان سالانه 150 میلیون متر مکعب است، این میزان کسری مخزن آب در سال، بیش از 11 برابر حجم مفید سد شهید شاهچراغی دامغان در استان سمنان است، یعنی استان سمنان سالانه چیزی حدود 11 برابر حجم مفید سد دامغان به ظرفیت 8/12 میلیون متر مکعب، آب از دست می دهد، که این اتفاق، از طریق اضافه برداشت چاه های مجازو سایر برداشت های غیرمجاز صورت می گیرد.
کد خبر: ۶۳۲۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱ 18 July 2018
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای سمنان، ایرج حیدریان در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، استاندار ، نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه و جمعی از مسوولین برگزار شد، از کاهش 24 و 14 درصدی آبدهی رودخانه ها و چشمه های استان سمنان نسبت به سال گذشته در استان خبر داد.
وی افزود: میزان آورد آب رودخانه ها و آبدهی چشمه های استان سمنان به ترتیب به میزان 38 و 27 درصد در مقایسه با دوره درازمدت نیز کاهش پیدا کرده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان افزود: میزان بارش های استان سمنان نیز از ابتدای سال زراعی جاری (ابتدای مهر 96 تا تاریخ 20 تیرماه 97) نسبت به مدت مشابه دوره گذشته به میزان یک درصد کاهش پیدا کرده است، همچنین در مقایسه با دوره درازمدت نیز 15 درصد کاهش نشان می‌دهد.
حیدریان با بیان اینکه شرایط خشکسالی روز به روز سخت تر می شود، گفت: متوسط بارندگی در استان سمنان سالانه 110 میلی متر است، این در حالی است که متوسط جهانی بارندگی در دنیا سالانه 860 میلی متر و در کشور حدود 220 میلی متر در سال است.
وی اضافه کرد: مصرف آب در جهان، در بخش کشاورزی 70 درصد است، این در حالی است که مصرف آب کشاورزی در کشور 92 درصد و در استان سمنان نیز بالغ بر 86 درصد است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان اضافه کرد: در بخش نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه های کشاورزی نیز استان سمنان با تجهیز 80 درصد چاه های کشاورزی عمیق به کنتور هوشمند، رتبه برتر کشوری را داراست.
وی همچنین تعامل و همکاری تمامی دستگاه های اجرایی استان سمنان را در راستای اجرای طرح ها و برنامه های مختلف در راستای مدیریت بهینه مصرف آب در استان سمنان و همچنین اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در این بخش را خواستار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار