در عصر زندگی ماشینی و وجود مشغله های فراوان استرس هایی به روح و روان آدمی وارد آمده و افسردیگی های اجتماعی را در پی دارد، جامعه شناسان برای درمان این نقیضه برنامه های نشاط آور را تجویز و هیجان و خنده و پویایی را توصیه می کنند.
کد خبر: ۶۳۲۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴ 18 July 2018

تابناک ایلام بهروز مردانی ::در عصر زندگی ماشینی و وجود مشغله های فراوان استرس هایی به روح و روان آدمی وارد آمده و افسردیگی های اجتماعی را در پی دارد، جامعه شناسان برای درمان این نقیضه برنامه های نشاط آور را تجویز و هیجان و خنده و پویایی را توصیه می کنند.

طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۱۶ ایران در بین ۱۵۸ کشور رتبه ۱۰۵ از نظر نشاط اجتماعی کسب که به عقیده جامعه شناسان جامعه ای شاد محسوب نشده و از نظر شاخص نشاط اجتماعی از درجه مطلوبی برخوردار نیست.

موضوع نشاط اجتماعی متمایز از مسائل اقتصادی بوده و مسئله اقتصاد مولفه تاثیر گذاری بر این مقوله نیست کما اینکه در این برهه زمانی که معیشت مردم تحت تاثیر مسائل اقتصادی قرار گرفته اما در قضیه جام جهانی و مسابقات تیم ملی مردم یکپارچه به خیابان ها آمده و در کنار هم به شور و شادی پرداختند.

فی الواقع یکی از پیامدهای نشاط اجتماعی ایجاد وفاق،همبستگی و تعاملات اجتماعی است که به موازات آن کاهش آسیب های اجتماعی و در نتیجه قرار گرفتن جامعه در مسیر توسعه و پیشرفت می باشد.

کوتاه سخن اینکه چند صباحی است شهرستان آبدانان با خلاقیت جوانان این شهر و همکاری اداره ارشاد اسلامی میزبان خواننده های بزرگ کشور و اجرای کنسرت های متنوع و متعدد و ویژه برنامه های شاد و سرگرم کننده در راستای ایجاد نشاط اجتماعی می باشند .

 این نوشته در راستای تقدیر،تشویق و ترغیب این عزیزان برای تداوم اینگونه برنامه هاست.جوانان این دیار با ایده خلاقانه خود و با همکاری و حمایت دستگاه های اداری شهرستان اقدام به برگزاری ویژه برنامه های شاد نموده که رتبه شهرستان را در زمره اولین های استان در اجرای کنسرت قرار داده است.

اجرای کنسرت حمید عسگری در شهر کوچک آبدانان و استقبال پر شور و اشتیاق و هیجان جوانان این شهر علی رغم مشقت های روزمره و مشکلات گریبانگیر اقتصادی یک پیام را در بر داشت که مردم به همان میزان که خواستار رفع مصائب و مشکلات اقتصادی و دغدغه معاش دارند به همان میزان نیازمند غذای روح یعنی شور و هیجان و نشاط هستند.

بر همین اساس لازم است متولیان امر به همان نسبت که دغدغه رفع گرفتاری ها،ایجاد اشتغال و فعالیت های عمرانی و اقتصادی دارند ایضا در جهت فراهم آوردن بسترهای لازم میل به انگیزش نشاط اجتماعی اهتمام ویژه داشته باشند.

هرچند باید به این نکته اشاره کنم در این مدت مسئولان عالی شهرستان(فرمانداری،امام جمعه معزز،دستگاه قضا ، نیروی های اطلاعات ، نیروی انتظامی،سپاه پاسداران و...)در این مقوله نه تنها کارشکنی و سنگ اندازی نکرده بلکه تا حد امکان زمینه را برای برگزاری برنامه های فرهنگی،سرگرم کننده و نشاط آور فراهم آورده است.

شایان ذکر است در قضیه لغو کنسرت یکی از خوانندگان مخالفت و دخالتی نداشته و صرفا فقط بخاطر عدم مجوز فعالیت خواننده مذکور این کنسرت لغو گردید./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
ببین سطح خواسته هامون رو به کجا رسوندن! به یه کنسرت مجوز بدن میپریم هوا!
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
یاد داستان حاکمی میفتیم که گفته بود: مردم رو حرامخور کردم که نه دعایشان گیرا باشد نه نفرینشان.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار