اولین گردهمایی منطقه ای معاونت تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران با حضور مدیران کل ستادی،استانی ، رئیس دانشگاه ایلام و معاونین استاندارد سازی و آموزش ادارات کل استاندارد استان های ایلام ، کردستان ،کرمانشاه ،لرستان و همدان امروز در دانشگاه ایلام برگزار شد .
کد خبر: ۶۳۲۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰ 18 July 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد در این نشست اظهار کرد : هدف از برگزاری گردهمایی هم اندیشی  برای بررسی مسائل و مشکلات حوزه تدوین ،ترویج و آموزش و ارائه مفاهیم تخصیصی این حوزه در سطح ادارت کل منطقه است .


سودابه یحیی زاده ادامه داد: در این گردهمایی ضمن طرح مسائل با هم اندیشی و هم افزایی در انتقال مفاهیم ،ضوابط و توضیح روش های اجرایی و نسبت به وحدت رویه و هماهنگ سازی اقدامات در این حوزه پرداخته می شود.


وی یادآور شد : در راستای اجرایی قانون تقویت و توسعه  نظام استاندارد سازی و پیاده سازی رویکرد این قانون در سطح ملی با هم فکری و طرح موضوعات و  راهکار های تخصصی توسط مدیران ستادی و استانی ارائه می گردد.

وی در ادامه خواستار  دقت و توجه  ويژه معاونان و روساي ادارات استانداردسازي و آموزش به وظايف محوله نسبت به ارتقاي سطح علمي استانداردهاي ملي و مشاركت در تدوين استانداردهاي بين المللي و آموزش و ترويج استاندارد شد.


رئیس دانشگاه ایلام نیز در این نشست اظهار کرد :دانشگاه ایلام در کنار وظایف آموزشی و پژوهشی، در حوزه مرزهای دانش و علم و فناوری، ماموریت های دیگری را هم انجام می دهد و راه اندازی دفتر ارتباط با صنعت و جامعه در این راستا است، که زمینه همکاری دانشگاه با سازمان ها و ادارات مختلف و از جمله اداره استنادارد ایلام فراهم شده و نتایج مطلوبی نیز به دست آمده است .


علی اکبری یادآور شد: در همین راستا با پی گیری ها و رایزنی های انجام شده، دفتر استاندرد در دانشگاه راه اندازی شد.

وی ادامه داد: راه اندازی این دفتر زمینه رفت و آمد کارشناسان و اساتید را فراهم کرده است که علاوه بر آن دانشجویان دانشگاه از مرکز استاندارد بازدید داشته و دوره های آموزشی مشترک در مرکز رشد دانشگاه برگزار و آزمایشگاه مرکزی دانشگاه بعنوان آزمایشگاه مرکز استاندارد استان تعیین گردید.

علی اکبری تأکید کرد: دانشگاه ایلام از مرجعیت نسبی در استان و کشور برخوردار است و می تواند بخشی از نیازهای آموزشی و پژوهشی اداره استاندارد و کشور را تأمین کند.

رئیس دانشگاه، در بخش دیگر سخنان خود، بیان کرد: بر اساس سند 1400 توسعه کشور، قرار است ایران به قدرت اول منطقه در سطح کشور تبدیل شود و لازمه رسیدن به این هدف، تعیین چارچوب برای امور مختلف و از جمله تعیین استاندارد بعنوان یکی از چارچوب های قابل ملاحضه است./م

اولین گردهمایی منطقه ای معاونت تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران در ایلام برگزار شداولین گردهمایی منطقه ای معاونت تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران در ایلام برگزار شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار