فرماندارسیروان خبرداد
در پی اختلافات خانوادگی و درگیری بوجود آمده این افراد اقدام به آتش زدن خرمن گندم طرف مقابل خود کرده بودند که به علت وزش باد و خشک بودن علف های خشک، آتش به سرعت در عرصه های طبیعی و منطقه حفاظت شده سرایت کرد.
کد خبر: ۶۳۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴ 17 July 2015
به گزارش تابناک ایلام،مراد یگانه فرماندار سیروان درخصوص دلیل اتش سوزی عرصه های طبیغی این شهرستان گفت: در پی اختلافات خانوادگی و درگیری بوجود آمده این افراد اقدام به آتش زدن خرمن گندم طرف مقابل خود کرده بودند که به علت وزش باد و خشک بودن علف های خشک، آتش به سرعت در عرصه های طبیعی و منطقه حفاظت شده سرایت کرد.

وی با بیان اینکه این افراد اکنون در اختیار مراجع انتظامی و قضایی قرار دارند، گفت: این حادثه عصر دیروز روی داد و بر اثر این درگیری یک نفر بر اثر اصابت گلوله به قتل رسید و یک نفر هم زخمی شد و قاتل نیز پس از ارتکاب قتل و آتش زدن عمدی خرمن محصول کشاورزی از محل گریخت.

یگانه افزود: در پی تلاش های خستگی ناپذیر و مداوم نیروهای مردمی، سپاه، بسیج، منابع طبیعی، هلال احمر، محیط زیست و سایر گروه های عضو ستاد مدیریت بحران در منطقه حادثه دیده، خوشبختانه آتش سوزی تا حدود بسیار زیادی کنترل شده است.

وی تاکید کرد: اکنون آتش در همه جبهه ها تحت کنترل است و تنها در ارتفاعات جبهه روستای سفید خانی مشرف به دره شاه قلندر به دلیل سخت گذر بودن اطفای حریق ادامه دارد ضمن اینکه حضور بالگرد آب پاش نیز کمک شایانی به مهار آتش کرده است.

فرماندار سیروان یادآور شد: وسعت آتش سوزی منطقه حدود 200 هکتار است که وجود علف های خشک، سخت گذر بودن منطقه و وزش باد موجب تسریع در گسترش آن شده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
آزیتی بار قلارنگ
|
United States
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
حالا ک عامل یا عاملین این فاجعه زیست محیطی مشخص و مبرهن است آنها را چنان مجازات کنید ک درس عبرت برای نسل حاضر و آیندگان شوند.تا ببینیم آیا چنین اراده ای وجود دارد یا نه?
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار